Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7920
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 L30 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Edyta Zielińska
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Sylwia Daszykowska
Główny cel kształcenia: Pogłębiona znajomość rynku ubezpieczeń komunikacyjnych i transportowych. Umiejętność analizy umów ubezpieczeniowych i doboru formy ubezpieczenia odpowiedniego do realizacji zadań transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot wybieralny dla studentów 3 semestru.
1 | Orlicki M., Pokrzywniak J., Raczyński A. | Obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych | Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz . | 2007 |
2 | Rogowski S. | Ubezpieczenia komunikacyjne | Wydawnictwo Poltext, Warszawa . | 2008 |
1 | Garbiec R. | Ubezpieczenia w teorii i praktyce | Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa . | 2004 |
2 | Ronka-Chmielowiec W. | Ubezpieczenia: rynek i ryzyko. | Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa . | 2002 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 3 semestr studiów kierunku Transport.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: Prawo transportowe, Systemy transportowe, Infrastruktura transportu, Środki transportu samochodowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych | wykład, laboratorium | kolokwium |
K_W04+ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W05+ |
02 | Zna w stopniu podstawowym produkty podlegające ubezpieczeniom. | wykład | kolokwium |
K_W04+ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W05+ |
03 | Potrafi dokonać analizy umów i dobrać odpowiednie formy ubezpieczenia do zadań transportowych. | wykład | kolokwium |
K_U08+ |
T2A_U08++ T2A_U09++ T2A_U17+ T2A_U18++ T2A_U19+ |
04 | Zna podstawowe zasady wyliczania stawek ubezpieczeń komunikacyjnych obowiązkowych i dobrowolnych. Przygotowanie do prowadzenia badań. | laboratorium | kolokwium |
K_W04+ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W05+ |
05 | Potrafi współpracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu. | laboratorium | na bieżąco w trakcie zajęć |
K_W06+ K_K02+ K_K04+ |
T2A_W08++ T2A_W10+ T2A_K03+++ T2A_K06+++ |
06 | Potrafi dobrać odpowiedni rodzaj ubezpieczenia dla konkretnego środka transportu samochodowego. | laboratorium | na bieżąco w trakcie zajęć |
K_U01+ |
T2A_U01++ T2A_U04+ T2A_U05+ T2A_U06+ T2A_U07+ T2A_U12+ T2A_U17+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W02 | MEK01 MEK06 | |
3 | TK02 | W03-W04 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK03 | W05-W07 | MEK04 | |
3 | TK04 | W08-W10 | MEK01 | |
3 | TK05 | W11-W12 | MEK01 | |
3 | TK06 | W13-W15 | MEK01 | |
3 | TK07 | W16-W18 | MEK01 | |
3 | TK08 | W19-W21 | MEK01 | |
3 | TK09 | W22-W24 | MEK01 | |
3 | TK10 | W25-W26 | MEK03 | |
3 | TK11 | W27-W28 | MEK01 | |
3 | TK12 | W29-W30 | MEK01 | |
3 | TK13 | L01-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
4.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
6.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wiedza z wykładów sprawdzana jest po zaliczeniu zajęć laboratoryjnych, podczas pisemnego egzaminu u koordynatora przedmiotu (4,6-5,0 pkt. - bdb; 4,1-4,5 pkt. - +db; 3,6-4,0 pkt. - db; 3,1-3,5 pkt. - +dst; 2,6-3,0 pkt. - dst; 0-2,5 pkt. - ndst). |
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest pozytywna ocena z realizowanych na zajęciach zadań, obecność i aktywność. |
Ocena końcowa | Ocena z egzaminu pisemnego. Przewiduje się jeden termin poprawkowy dla egzaminu pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | S. Daszykowska | Analiza zastosowania wybranych systemów telematycznych w TSL | 2023 |
2 | S. Daszykowska | Charakterystyka wybranych systemów informacyjnych wspomagających działanie salonów samochodowych | 2023 |
3 | J. Drop; E. Zielińska | Ocena działalności kurierskiej w DHL i DPD | 2022 |
4 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
5 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza wypadków drogowych w Polsce w latach 2018-2020 | 2021 |
6 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza wypadków z udziałem pieszych w Polsce | 2021 |
7 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza zachowań uczestników ruchu drogowego na wybranych przejściach dla pieszych w Rzeszowie | 2021 |
8 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Charakterystyka czynników wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego | 2021 |
9 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Straż Pożarna w aspekcie bezpieczeństwa drogowego | 2021 |
10 | P. Pazdan; S. Siedlecka | Koncepcja zamkniętej pętli w łańcuchu dostaw - teoria i przykłady | 2021 |
11 | S. Siedlecka | Centra logistyczne w Polsce spełniające wymogi ogólnoeuropejskie | 2021 |
12 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
13 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
14 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
15 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
16 | K. Kochanowicz; S. Siedlecka | Charakterystyka i porównanie centrów logistycznych w województwie podkarpackim i mazowieckim | 2020 |
17 | K. Lejda; S. Siedlecka | Analiza parametrów efektywności transportowej firm kurierskich realizujących usługi na rynku polskim | 2020 |
18 | A. Bystrek; M. Kurowski; S. Siedlecka | Analiza wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych w transporcie towarowym | 2019 |
19 | E. Zielińska | Charakterystyka rynku usług kolejowych w Polsce w latach 2016-2018 | 2019 |
20 | E. Zielińska | Ocena transportu morskiego w Polsce | 2019 |
21 | E. Zielińska | Ocena wypadkowości na polskich drogach | 2019 |
22 | E. Zielińska | Struktura i działalność wybranych portów lotniczych w Polsce | 2019 |
23 | E. Zielińska | Wybrane aspekty funkcjonowania warsztatów samochodowych w Polsce | 2019 |