Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7852
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Jacek Michalski
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy pogłębionej i umiejętności, w tym przygotowanie studentów do prowadzenia badań naukowych, przygotowanie studentów do prowadzenia badań symulacyjnych, opracowania harmonogramu i procesów technicznych użytkowania z zakresu Eksploatacji pojazdów samochodowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 2 semestru specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
1 | Kozłowski M. (Red.) | Budowa i eksploatacja pojazdów. Cz. 1, Działanie zespołów i podzespołów | Raven Media, Wrocław. | 2012 |
2 | Kozłowski M. (Red.) | Budowa i eksploatacja pojazdów. Cz. 2, Obsługa, diagnostyka i naprawa zespołów i podzespołów | Raven Media, Wrocław. | 2012 |
3 | Słowiński B. | Inżynieria eksploatacji maszyn | Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin. | 2011 |
4 | Żółtowski B., Landowski B., Przybyliński B. | Projektowanie eksploatacji maszyn | Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, Radom. | 2012 |
5 | Ozimina D. (red.) | Eksploatacja systemów tribologicznych T. 3, Problemy eksploatacyjne wielkogabarytowych obiektów tec | Monografie, Studia, Rozprawy, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Politechnika Świętokrzyska, . | 2013 |
6 | Szewczak K.H. | Zarządzanie eksploatacją środków trwałych w przedsiębiorstwie | Difin, Warszawa. | 2013 |
7 | Gilles T. | Automotive Service. Inspection. Maintenance . Repair. | CENGAGE Learning, Australia, Brazil, Mexico, Singapore, United Kingdom, United States, . | 2014. |
8 | Korzyński M. | Metodyka eksperymentu : planowanie, realizacja i statystyczne opracowanie wyników eksperymentów technologicznych. | Wyd. 2 zm., Wydawnictwa WNT, Warszawa . | 2013. |
1 | Drelichowski L., Bojar W., Żółtowski M. | Elementy zarządzania eksploatacją maszyn | Wydawnictwo Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, Bydgoszcz. | 2012 |
2 | Orzełowski S. | Naprawa i obsługa pojazdów samochodowych | Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | 2007 |
3 | Taryfa S. | Opór toczenia opon samochodowych | Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk. | 2007 |
4 | Niziński S. (red.) Michalski R. (red.) | Utrzymanie pojazdów i maszyn | Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji PIB: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazu. | 2007 |
5 | Woropay M., Landowski B., Jaskulsk Z. | Wybrane problemy eksploatacji i zarządzania systemami technicznymi | Wydawnictwo Uczelniane ATR, Bydgoszcz. | 2004 |
6 | Żółtowski B., Tylicki H. | Wybrane problemy eksploatacji maszyn | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Piła. | 2000 |
1 | Woropay M., Budzyński A., Migawa K. | Podstawy badań eksploatacyjnych wybranych elementów maszyn | Wydawnictwo Uczelniane ATR, Bydgoszcz. | 2001 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 2 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy pogłębionej i umiejętności w tym opracowania harmonogramu i procesu technicznego obsługi i napraw oraz prowadzenia badań naukowych oraz symulacyjnych i ich oceny z zakresu stanu eksploatacyjnego samochodu. | Wykład, laboratorium, projekt | Kolokwium część pisemna i ustna, sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu Na ocenę 3 - zna budowę, zastosowanie, rodzaje i właściwości współczesnych środków technicznych (systemów) transportowych |
K_W08+ K_W11+ K_U06+ K_U07+ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W06+ T2A_W10+ T2A_U01+ T2A_U08+ T2A_U10+ T2A_U11+ T2A_U12+ T2A_U15+ T2A_U16+ |
02 | Potrafi opracować harmonogram i proces technologiczny naprawy, przygotowany jest do prowadzenia badań naukowych oraz przygotowany jest do prowadzenia badań symulacyjnych | Wykład, laboratorium, projekt | Sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu. Na ocenę 3 - Posiada umiejętność oceny harmonogramu i procesu technologicznego obsługi i naprawy. Na ocenę 3,5 - nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiej |
K_W08+ K_W11+ K_U06+ K_U07+ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W06+ T2A_W10+ T2A_U01+ T2A_U08+ T2A_U10+ T2A_U11+ T2A_U12+ T2A_U15+ T2A_U16+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W08, L01-L08, P01-P06 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
8.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny i ustny. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie laboratorium i projektu. |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań, opracowania wyników w formie sprawozdań, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu projektu. |
Ocena końcowa | 70% oceny egzaminu pisemnego i ustnego z wykładu, 30% oceny zaliczenia z ćwiczeń laboratoryjnych i projektowych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Michalski; P. Woś | Gotowość techniczna pojazdów publicznego transportu zbiorowego z napędem elektrycznym BEB oraz zasilanych CNG i ON - ocena metodą studium przypadku | 2022 |
2 | J. Michalski; P. Woś | Ocena techniczna i środowiskowa cyklu życia pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych-przegląd literatury | 2020 |
3 | J. Michalski | Przemieszczenia i bezpieczeństwo materiału fragmentu drogowej bariery ochronnej obciążonej siłą zastępczą | 2019 |
4 | J. Michalski | Właściwości powierzchni tulei cylindrowych z żeliwa przeznaczonych do zalewania w blokach silnikowych ze stopów aluminium | 2019 |
5 | J. Michalski; P. Woś | Analiza ryzyka zdarzeń drogowych samochodu wypadającego z drogi i ryzyka obrażeń osób, spowodowanych konstrukcjami wsporczymi pionowego oznakowania drogi z uwzględnieniem bariery ochronnej | 2019 |
6 | J. Michalski; P. Woś | Szacowanie ryzyka wypadku lub awarii w procesach transportowych materiałów wybuchowych i niebezpiecznych | 2019 |
7 | J. Michalski; P. Woś | Technologie kształtowania warstw powierzchniowych elementów układu TPC oraz ich wpływ na właściwości użytkowe silnika spalinowego | 2019 |
8 | J. Michalski; P. Woś | Żeliwa i stopy aluminium w konstrukcji silników spalinowych-analiza zastosowań oraz technologii wytwarzania | 2019 |