Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7849
Status zajęć: wybierany dla specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / P60 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Jacek Michalski
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek godz. 12.15- 13.45
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Lubas
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 12.45-13.45 Czwartek 11-12
semestr 2: prof. dr hab. inż. Kazimierz Lejda
Główny cel kształcenia: Nabycie przez studenta pogłębionych umiejętności planowania realizacji pracy, poszukiwania literatury, wykorzystywania metod i narzędzi do analiz i syntezy oraz nabycie umiejętności prezentowania pracy.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obowiązkowy w programie z możliwością wyboru
1 | Literatura związana z realiowaną pracą przejściową | . |
Wymagania formalne: Rejestracja na drugi semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Kompleksowa wiedza fachowa zdobyta w toku wcześniejszego kształcenia
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność samodzielnej pracy, umiejętność pozyskiwania informacji i materiałów
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do zaangażowania się w różnoaspektowe działania niezbędne do realizacji pracy przejściowej
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę pogłębioną na temat wybranych zagadnień z zakresu transportu oraz przygotowany jest do prowadzenia badań naukowych i do prowadzenia badań symulacyjnych. | Projekt. | prezentacja dokonań (portfolio), dyskusja w trakcie zajęć, ocena pracy przejściowej |
K_W04+++ K_K03++ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_K04++ |
02 | Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady prawa autorskiego | projekt | rozmowy i dyskusje w trakcie zajęć, studium przypadku, ocena pracy przejściowej |
K_U01+ |
T2A_U01+ T2A_U04+ T2A_U05++ T2A_U06+ T2A_U07+ T2A_U12+ T2A_U17+ |
03 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł (także w języku obcym), integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski, formułować i uzasadniać opinie, umiejętności prowadzenia badań naukowych | projekt | prezentacja dokonań (portfolio), ocena pracy przejściowej |
K_W10++ K_U01+++ |
T2A_W03+ T2A_W04++ T2A_W08+ T2A_U01++ T2A_U04+ T2A_U05+ T2A_U06+ T2A_U07+ T2A_U12+ T2A_U17+ |
04 | Posiada podstawowe umiejętności konieczne do opracowania, udokumentowania i przedstawienia przy użyciu metodologii i technik stosownych w nauce i technice, w sposób komunikatywny, precyzyjny i zrozumiały w środowisku inżynierów ale także poza nim, rożnego rodzaju projektów, raportów, sprawozdań i opracowań dotyczących zagadnień z transportu | projekt | prezentacja dokonań (portfolio), ocena pracy przejściowej |
K_W05++ K_W09++ |
T2A_W02+ T2A_W05+ |
05 | Ma umiejętność samokształcenia się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych | projekt | prezentacja dokonań (portfolio), dyskusje i rozmowy w trakcie zajęć, ocena pracy przejściowej |
K_W11+ K_K04++ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W06+ T2A_K06++ |
06 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania organizacyjne i techniczne w szczególności systemy, procesy, usługi i urządzenia | projekt | prezentacja dokonań (portfolio), ocena pracy przejściowej |
K_U07++ K_U14++ |
T2A_U10+ T2A_U12+ T2A_U15++ T2A_U16+ T2A_U17+ T2A_U19+ |
07 | Potrafi pracować indywidualnie, potrafi zdefiniować priorytety w działalności indywidualnej oraz ma świadomość odpowiedzialności za realizowane zadania | projekt | prezentacja dokonań (portfolio), ocena pracy przejściowej |
K_U08++ K_K03+++ |
T2A_U08++ T2A_U09+ T2A_U17+ T2A_U18+ T2A_U19+ T2A_K04+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | P01 | MEK01 MEK02 MEK07 | |
2 | TK02 | P02 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK03 | P03 | MEK01 MEK04 MEK06 MEK07 | |
2 | TK04 | P04 | MEK01 MEK06 | |
2 | TK05 | P05 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Inne: 10.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | Podstawą zaliczenia jest sporządzenie raportu/wykonanieprojektu. Student który otrzymał ocenę 3,0: wykonał wszystkie zadania nie mające charakteru pracy twórczej. Student który otrzymał ocenę 4,0: wykonał zadania z elementami pracy twórczej. Student, który otrzymał ocenę 5,0: wykonał zadanie ze znacznym udziałem pracy twórczej. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest oceną zaliczenia pracy przejściowej |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | J. Michalski; P. Woś | Gotowość techniczna pojazdów publicznego transportu zbiorowego z napędem elektrycznym BEB oraz zasilanych CNG i ON - ocena metodą studium przypadku | 2022 |
4 | K. Hadło; J. Lubas | Tribological properties of the friction pair with a-C:H coating under the conditions of lubrication with 10W40 biodegradable engine oil | 2022 |
5 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
6 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
7 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
8 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Tribological characteristic of a ring seal with graphite filler | 2020 |
9 | J. Michalski; P. Woś | Ocena techniczna i środowiskowa cyklu życia pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych-przegląd literatury | 2020 |
10 | K. Dudek; J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Influence of laser boriding on the friction and wear of sliding couples with bearing alloys | 2020 |
11 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
12 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Rubber Seal Under Operation With Oil Containing MoS2 Nanoparticles | 2019 |
13 | J. Michalski | Przemieszczenia i bezpieczeństwo materiału fragmentu drogowej bariery ochronnej obciążonej siłą zastępczą | 2019 |
14 | J. Michalski | Właściwości powierzchni tulei cylindrowych z żeliwa przeznaczonych do zalewania w blokach silnikowych ze stopów aluminium | 2019 |
15 | J. Michalski; P. Woś | Analiza ryzyka zdarzeń drogowych samochodu wypadającego z drogi i ryzyka obrażeń osób, spowodowanych konstrukcjami wsporczymi pionowego oznakowania drogi z uwzględnieniem bariery ochronnej | 2019 |
16 | J. Michalski; P. Woś | Szacowanie ryzyka wypadku lub awarii w procesach transportowych materiałów wybuchowych i niebezpiecznych | 2019 |
17 | J. Michalski; P. Woś | Technologie kształtowania warstw powierzchniowych elementów układu TPC oraz ich wpływ na właściwości użytkowe silnika spalinowego | 2019 |
18 | J. Michalski; P. Woś | Żeliwa i stopy aluminium w konstrukcji silników spalinowych-analiza zastosowań oraz technologii wytwarzania | 2019 |