Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7844
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 P30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Wojewoda
Terminy konsultacji koordynatora: Zgodne z harmonogramem jednostki organizacyjnej
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy, umiejętności prowadzenia badań symulacyjnych i kompetencji z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 3-go semestru specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe
1 | Prochowski L., Unarski J., Wach W. i inni | Podstawy rekonstrukcji wypadków drogowych | WKŁ, Warszawa . | 2007 |
2 | Wicher J. | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | WKŁ, Warszawa . | 2004 |
3 | Literatura dostarczona przez prowadzącego przedmiot | . |
1 | Wach W. | Symulacja wypadków drogowych w programi PC-Crash | Wydawnictwo Instytutu Ekspertyz Sądowych, Kraków. | 2009 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 3 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna pojęcie i cele rekonstrukcji wypadku, także jako elementu opinii rzeczoznawczej. Zna zestaw analitycznych metod analizy przebiegu wypadku stosowanych w rzeczoznawstwie samochodowym. Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod określania niepewności w opiniach rzeczoznawczych. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W01+++ K_W02+++ K_W09++ K_W11+++ K_W14++ K_U01+ K_U02+ K_U11+++ K_U14+ K_K01++ K_K02+ K_K03+++ K_K04+ K_K05+ |
T2A_W01+++ T2A_W02+++ T2A_W03++ T2A_W04++ T2A_W06+ T2A_U01+++ T2A_U02+ T2A_U04+ T2A_U05+ T2A_U06+ T2A_U07+ T2A_U08+++ T2A_U09+++ T2A_U12+++ T2A_U15++ T2A_U16++ T2A_U17+ T2A_U18++ T2A_U19+ T2A_K02+++ T2A_K03++ T2A_K04++ T2A_K06+ T2A_K07+++ |
02 | Zna podstawowe programy komputerowe, w tym symulacyjne wspomagające proces rekonstrukcji wypadku drogowego i posiada umiejętności prowadzenia badań symulacyjnych. | projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu |
K_W01+ K_U01+ K_U02+ K_K03+ |
T2A_W01+++ T2A_U01+++ T2A_U02+ T2A_U04+ T2A_U05+ T2A_U06+ T2A_U07+ T2A_U12+++ T2A_U16++ T2A_U17+ T2A_K04++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
3 | TK02 | P01-P15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne wykładów weryfikuje realizację następującego efektu modułowego: MEK01. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia pisemnego z wykładów jest zaliczenie projektu. Ocena z zaliczenia wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0,0 ÷ 2,9 p. brak zaliczenia ndst (2,0); 3,0 ÷ 3,4 p. dst (3,0); 3,5 ÷ 3,9 p. +dst (3,5); 4,0 ÷ 4,4 p. db (4,0); 4,5 ÷ 4,7 p. +db (4,5); 4,8 ÷ 5,0 p. bdb (5,0). |
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań projektowych, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu projektu, które weryfikują realizację następującego efektu modułowego: MEK02. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen zaliczeniowych z obydwu form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
3 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
4 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
5 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
7 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
8 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |
9 | M. Nieckarz; A. Rzeszutek; P. Wojewoda | Analiza stanu śródlądowych dróg wodnych w Polsce | 2019 |