Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki
Kod zajęć: 7836
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 L15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Sławomir Górka
Terminy konsultacji koordynatora: Aktualizowane na bieżąco: http://zi.prz.edu.pl/index.php?akcja=konsultacje
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu systemów teleinformatycznych w transporcie
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 1 semstr specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Materiały dydaktyczne: http://sgorka.prz.edu.pl/stwt.htm
1 | Markusik S. | Infrastruktura Logistyczna w Transporcie, Tom III | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2013 |
2 | Kula S. | Systemy teletransmisyjne | WKŁ, Warszawa . | 2004 |
3 | Januszewski J. | Systemy satelitarne GPS Galileo i inne. | PWN, Warszawa. | 2006 |
4 | Praca zbiorowa. | System nawigacyjny GALILEO. | WKiŁ, Warszawa . | 2007 |
1 | Vademecum Teleinformatyka I, II, III | IDG, Warszawa 1999, 2000. | 2002 | |
2 | Hajdul M | Organizacja i monitorowanie procesów transportowych | Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań. | 2015 |
1 | Choromański W. | Systemy transportowe PRT | WKiŁ, Warszawa . | 2015 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 1 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna teoretycznie i praktycznie problematykę systemów informacyjnych. Zna i rozumie ich opis, ilość informacji, kodowanie i kompresję. Ma wiedzę o sieciach informatycznych, o rozmieszczeniu zasobów informacji i ich przepływie, jak również o środkach i standardach przekazywania informacji. Zna zakres zastosowania technologii informacyjnych w transporcie i systemach zarządzania flotą. | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdania z laboratoriów |
K_W02+ K_W03+ K_W05+ K_W09+ K_W11+ K_W12+ K_U04+ K_U07+ K_U10++ K_U12++ K_K01+ K_K03+ K_K04+ |
T2A_W01++ T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W04++ T2A_W05+ T2A_W06+ T2A_W07+ T2A_U07+++ T2A_U08++ T2A_U09+ T2A_U10+ T2A_U12+ T2A_U15+ T2A_U16++ T2A_U17+ T2A_U18+++ T2A_U19++ T2A_K02++ T2A_K04+ T2A_K06+ |
02 | Rozumie pojęcia: inteligentne systemy transportowe, architektura klasycznego systemu TT, środowisko telekomunikacyjne pojazdu, przesyłanie informacji między pojazdem a infrastrukturą, CAN/GSM/GPS, RFID, OGN. Potrafi scharakteryzować systemy i urządzenia łączności krótkiego zasięgu. Zna podstawy lokalizacji i nawigacji w systemach satelitarnych. | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdania z laboratoriów |
K_W05+ K_U10++ |
T2A_W05+ T2A_U07++ T2A_U08+ T2A_U09+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W, L | MEK01 MEK02 | |
1 | TK02 | W, L | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Praktyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności realizowana jest na ostatnim laboratorium. Na zaliczeniu praktycznym laboratorium sprawdzana jest realizacja modułowego efektu kształcenia (MEK01) |
Laboratorium | Student musi wykonać zadania praktyczne w formie sprawozdań zgodnie z zapisami instrukcji do poszczególnych zajęć (TK01). Na zaliczeniu praktycznym sprawdzana jest realizacja modułowego efektu kształcenia (MEK01). |
Ocena końcowa | Na ocenę 3: wykonał zadania praktyczne w formie sprawozdań zgodnie z zapisami instrukcji do poszczególnych zajęć oraz potrafi przeprowadzić analizę danych w Excel, uzyskanych z systemów zintegrowanych. Posługiwać się wybranymi aplikacjami do zarządzania flotą i monitorowania pojazdów w sposób podstawowy (planowanie trasy, koszty, lokalizacja). Na ocenę 4 potrafi oprócz w/w: przeprowadzić m.inn. optymalizację planowanych tras (przy pomocy wbudowanych narzędzi), wykonać analizy i wizualizacje dla danych z modułu CAN/GPS w systemach SaaS (trasa przejazdu z wykresem prędkości, wykres poziomu paliwa i trasa przejazdu, lokalizacje pojazdów na mapie). Na ocenę 5 potrafi oprócz w/w: m.inn. przeprowadzić analizę pod kątem EcoDriving'u definiować strefy ograniczone, definiować alerty aktywności pojazdów w strefach itp. Udzielić ustnej odpowiedzi na wylosowane pytanie teoretyczne z zagadnień MEK01 nieweryfikowalne przy pomocy w/w aplikacji. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie