Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych , 4. Logistyka lotnicza
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki
Kod zajęć: 7802
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Logistyka lotnicza
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Marek Magniszewski
Terminy konsultacji koordynatora: Informacja na stronie domowej pracownika http://v.prz.edu.pl/magniszewski
semestr 3: dr Agata Surówka
Główny cel kształcenia: Celem jest zdobycie wiedzy na temat zagadnień z zakresu ekonomiki polskich portów lotniczych, jak również umiejętność identyfikacji regionów należących do izochron oddziaływania polskich portów lotniczych na rynek pracy oraz analiza danych na tych terenach.
Ogólne informacje o zajęciach: Znaczenie transportu lotniczego w gospodarce wynika z wielorakich powiązań i zależności z wieloma aspektami rozwoju gospodarczego kraju. Mając powyższe na uwadze posiadanie wiedzy z zakresu ekonomiki zagadnień transportowych, ze szczególnym uwzględnieniem transportu lotniczego nabiera szczególnego wymiaru..
Materiały dydaktyczne: Rocznik Transportu
Inne: Niepublikowane wyniki badań własnych
1 | Ruciński A., Rucińska D., Tłoczyński D., | Transport lotniczy : ekonomika i organizacja | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. | 2012 |
2 | Mendyk Edward | Ekonomika transportu | Wyższa Szkoła Logistyki. | 2009 |
3 | Koźlak Aleksandra | Ekonomika transportu. Teoria i praktyka gospodarcza. | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. | 2008 |
4 | Szyminik Andrzej | Ekonomika transportu dla potrzeb logistyka(i). Teoria i praktyka | Wydawnictwo Difin. | 2013 |
5 | Koźlak Aleksandra | Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w Polsce | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. | 2012 |
6 | Kromer Bożena | System polskiego transportu w świetle integracji z Unią Europejską | Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej. | 2004 |
7 | Pancer-Cybulska E., Cybulski L., Olipra Ł., Surówka A | Transport lotniczy a regionalne rynki pracy w Polsce | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. | 2014 |
8 | Chakuu Sumeer, Kozłowski Piotr, Nędza Michał | Podstawy transportu lotniczego | Konsorcjum Akademickie w Krakowie. | 2012 |
1 | Program rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych | Uchwała Rady Ministrów nr 86/2007 z dnia 8 maja 2007 roku. | Ministerstwo Transportu. | |
2 | Czernicki F., Skoczny T., | Usługi portów lotniczych w Unii Europejskiej i Polsce a prawo konkurencji i regulacje lotniskowe | Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. | 2010 |
3 | Surówka A., | Taksonomiczna analiza infrastruktury w Polsce Wschodniej w przekroju gmin, | [w:] Metody ilościowe w badaniach ekonomicznych, seria VIII, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 389-398. | 2007 |
4 | Surówka A., | Taksonomiczna analiza zróżnicowania infrastruktury w województwach Polski Wschodniej | [w:] Pawlago B., Uwarunkowania rozwoju regionalnego w Polsce Wschodniej, Podlaska Spółdzielnia PHU,. | 2007 |
5 | Surówka A., | Konkurencyjność województw Polski Wschodniej naq tle regionów Unii Europejskiej w świetle | badań własnych, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, Nr 39 (3/2014), Rzeszów, s. 394-407. | 2014 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę z zakresu analizy zjawisk społeczno-gospodarczych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zagadnień społeczno-gospodarczych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi pozyskać materiał statystyczny dotyczący określonego zagadnienia z zakresu ekonomiki portów i przewozów lotniczych | ćwiczenia, ćwiczenia terenowe | obserwacja wykonawstwa |
K_W01+++ |
P7S_WG |
02 | Potrafi dobrać odpowiednią metodę do analizy zjawisk społeczno-gospodarczych na obszarach oddziaływania portów na rynek pracy. | ćwiczenia/ ćwiczenia rachunkowe | obserwacja wykonawstwa |
K_W02+ |
P7S_WG |
03 | Potrafi w sposób zwarty zaprezentować wyniki swoich badań w formie opracowania pisemnego | ćwiczenia, projekt zespołowy | prezentacja dokonań (portfolio), prezentacja projektu |
K_U01++ K_U02+++ |
P7S_UW |
04 | Zna podstawowe zagadnienia z zakresu ekonomiki transportu lotniczego oraz istotę funkcjonowania ekonomiki portów i przewozów lotniczych | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_K01+ K_K04+++ |
P7S_KK P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W1, W2 | MEK04 | |
3 | TK02 | W3, W4, C1, | MEK01 MEK04 | |
3 | TK03 | W5, C2, C3 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK04 | W6, C4, C5, C6 | MEK04 | |
3 | TK05 | W7, C7 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK06 | W8, C8, C9 | MEK04 | |
3 | TK07 | W9, C10 | MEK04 | |
3 | TK08 | W10, C11 | MEK04 | |
3 | TK09 | W11, C12 | MEK04 | |
3 | TK10 | W12, C13 | MEK04 | |
3 | TK11 | W13, C14 | MEK03 MEK04 | |
3 | TK12 | W14, W15, C15 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
6.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
6.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z egzaminu pisemnego |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z projektu zawierającego analizę sytuacji społeczno-ekonomicznej na obszarach oddziaływania polskich portów lotniczych na otoczenie. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważoną z egzaminu pisemnego i referatu końcowego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | G. Budzik; K. Dziedzic; K. Grzywacz-Danielewicz; J. Józwik; M. Magniszewski; D. Rak; M. Zaborniak | Influence of steam sterilization and raster angle on the deflection of 3D printing shapes | 2024 |
2 | B. Kozicki; M. Lorek; M. Magniszewski; S. Mitkow; M. Stajniak | Multidimensional Analysis of Real Estate Prices in Seventeen Cities in Poland in Terms of Economic Security | 2022 |
3 | B. Kozicki; M. Magniszewski; A. Ovsepyan; B. Sowa | Metodyka planowania dostaw środków materiałowych z wykorzystaniem oprogramowania LOGFAS w aspekcie bezpieczeństwa militarnego | 2022 |
4 | M. Magniszewski | Economic analysis of passenger transport at polish airports before and during the Covid-19 pandemic | 2022 |
5 | M. Magniszewski | Gospodarcze aspekty rozwoju transportu lotniczego pasażerskiego i cargo w Polsce | 2022 |
6 | B. Kogut; P. Lubiewski; M. Magniszewski; S. Topolewski | Information Security in Poland and in the European Union: Administrative and Legal Conditions | 2021 |
7 | B. Kozicki; M. Magniszewski | Multidimentional analysis of the decline of rail passengers in European countries in 2020 in terms of economic security | 2021 |
8 | G. Budzik; K. Bulanda; M. Magniszewski; M. Oleksy; R. Oliwa; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski | Torsional strength tests of spline connections made of polymer materials (Rapid communication) | 2021 |
9 | J. Bernaczek; M. Dębski; G. Jabłońska; M. Magniszewski | Analiza wytrzymałości na skręcanie tworzyw termoplastycznych przy zmianie wypełnienia modelu w procesie przyrostowym | 2021 |
10 | J. Bernaczek; M. Dębski; M. Gontarz; M. Kiełbicki; M. Magniszewski; Ł. Przeszłowski | Influence of torsion on the structure of machine elements made of polymeric materials by 3D printing | 2021 |
11 | M. Kłak; M. Magniszewski | Organizacja ucząca się jako nowoczesna forma funkcjonowania współczesnego przedsiebiorstwa | 2021 |
12 | M. Kłak; M. Magniszewski | Przedsiębiorstwo uczące się jako przykład świadomej organizacji | 2021 |
13 | M. Lorek; M. Magniszewski | The use of unmanned aerial vehicles by the polish police | 2021 |
14 | P. Kępa; M. Magniszewski | Bezpieczeństwo w transporcie powietrznym i lądowym w czasie pandemii Covid-19 | 2021 |
15 | M. Magniszewski | Nowoczesne technologie kontroli bezpieczeństwa stosowane w portach lotniczych | 2020 |
16 | M. Jurgilewicz; M. Magniszewski | Elementy bezpieczeństwa i zarządzania współczesną organizacją - wybrane problemy | 2019 |
17 | M. Lorek; M. Magniszewski | Main Components of Modern Transport Safety | 2019 |
18 | M. Magniszewski | Ochrona infrastruktury transportowej przed terroryzmem jako element bezpieczeństwa wewnetrznego państwa | 2019 |