logo
Karta przedmiotu
logo

Obsługa pasażerów

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych , 4. Logistyka lotnicza

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 7801

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Logistyka lotnicza

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska

Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek, godz. 12:00 - 13:30 (zdalnie Ms Teams), wtorek, godz. 17:00 - 18:30 (zdalnie Ms Teams).

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat istoty procesu obsługi pasażerów, kształtowanie umiejętności pomocnych w usprawnianiu przebiegu obsługi pasażerów oraz w minimalizowaniu występowania sytuacji trudnych.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w 2 semestrze.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Zemke R. Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa . 2015
2 Carnegie D. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa . 2015
3 Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2016
4 Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności Wydawnictwo Naukow PWN, Warszawa. 2012
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Zemke R. Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa. 2015
2 Carnegie D. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa . 2015
3 Cialdini R. B. Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2016
4 Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 ma wiedzę na temat istoty procesu obsługi pasażerów oraz najważniejszych kompetencji, które powinien posiadać pracownik wykonujący tę pracę. wykład interaktywny, ćwiczenia praktyczne, konwersatorium zaliczenie ustne, obserwacja wykonawstwa, dyskusja, aktywność K_W08+
K_U09++
P7S_UK
P7S_WG
P7S_WK
02 posiada wiedzę i umiejętności pomocne w usprawnianiu przebiegu obsługi pasażerów oraz w minimalizowaniu występowania sytuacji trudnych. wykład interaktywny, ćwiczenia praktyczne, konwersatorium obserwacja wykonawstwa, dyskusja, aktywność K_W08+
K_U09+
K_U10+
K_K01++
P7S_KK
P7S_UK
P7S_UO
P7S_WG
P7S_WK
03 ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich kompetencji społecznych. wykład interaktywny, konwersatorium dyskusja, aktywność K_K01+++
P7S_KK
04 rozumie potrzeby pasażerów (w tym pasażerów ze specjalnymi potrzebami), potrafi je rozpoznać i dobrać odpowiednie procedury postępowania. wykład interaktywny, projekt zespołowy, projekt indywidualny, konwersatorium prezentacja projektu zespołowego, prezentacja projektu indywidualnego, dyskusja K_W08+
K_U09++
K_U10++
P7S_UK
P7S_UO
P7S_WG
P7S_WK
05 ma świadomość roli właściwej współpracy w zespole obsługującym pasażerów. ćwiczenia, konwersatorium obserwacja wykonawstwa, dyskusja K_U10++
P7S_UO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Obsługa pasażerów – na czym to polega? W01-W02 MEK01
2 TK02 Najważniejsze kompetencje niezbędne w obsłudze pasażerów. C01-C04 MEK01
2 TK03 Pasażer jako klient. Psychologiczne aspekty obsługi pasażerów. W03-W06, C05-C06 MEK01 MEK03
2 TK04 Mechanizmy psychologiczne występujące w grupie i ich wpływ na zachowanie pasażerów. W07- W10 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK05 Rozwój pracowników obsługujących pasażerów. C07-C08 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK06 Istota i znaczenie prawidłowej komunikacji w obsłudze pasażerów. W11-W12, C09-C10 MEK01 MEK04
2 TK07 Zasady skutecznej komunikacji z pasażerami. W13, W14 MEK01 MEK04
2 TK08 Kluczowe umiejętności ułatwiające efektywne komunikowanie się. W15-W18, C11-C14 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
2 TK09 Diagnoza najczęstszych problemów występujących w obsłudze pasażerów. W19-W20 MEK02 MEK04
2 TK10 „Trudny pasażer” a trudna sytuacja – różnice w podejściu i ich konsekwencje. W21-W22 MEK02 MEK04
2 TK11 Sposoby zapobiegania sytuacjom trudnym w obsłudze pasażerów. W23-W24 MEK01 MEK02 MEK04
2 TK12 Sytuacje kryzysowe w obsłudze pasażerów i techniki radzenia sobie z nimi. W25-W26 MEK02 MEK04
2 TK13 Przygotowanie do lotu i odprawa na lotnisku - opracowanie poradnika dla pasażerów. C15-C20 MEK01 MEK02 MEK04
2 TK14 Obsługa pasażerów ze specjalnymi potrzebami. C21-C26, W27-W28 MEK01 MEK02 MEK04
2 TK15 Zasady dobrej współpracy w zespole obsługującym pasażerów. C27-C30 MEK01 MEK03 MEK05
2 TK16 Zaliczenie W29-W30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie ustne, aktywność na zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat średnia arytmetyczna ocen z: wykonywanych ćwiczeń, prezentacji projektu zespołowego, prezentacji projektu indywidualnego, aktywności na zajęciach
Ocena końcowa ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen z wykładów i z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Lista zagadnień na zaliczenie przedmiotu Obsługa pasażerów.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 I. Wojciechowska Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce 2023
2 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
3 I. Wojciechowska Market approach to educational services in Polish higher education 2019
4 I. Wojciechowska Social media as the important means of communication of universities with their surroundings 2019