Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: blok A /2, blok B /1, blok B /2, blok A /1
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 77
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 P30 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr inż. arch. Karolina Kozłowska
semestr 6: prof. dr hab. Michał Proksa
semestr 6: mgr inż. arch. Łukasz Bajda
semestr 6: mgr inż. arch. Anna Pomykała
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania domu wielorodzinnego wybranego typu wraz z najbliższym otoczeniem
Ogólne informacje o zajęciach: W ramach modułu student zyskuje wiedzę, umiejętności i kompetencje konieczne do projektowania obiektów i jego otoczenia
Materiały dydaktyczne: prezentacje do wykładów, przezrocza, laptop z odpowiednim oprogramowaniem, narzędzia rysunkowe
Inne: Czasopisma: Architektura & Biznes, Archivolta, Architektura
1 | CZERNY W. | Architektura zespołów osiedleńczych | Arkady, Warszawa . | 1972 |
2 | LATOUR S. | Rozwój współczesnej myśli architektonicznej | PWN, Warszawa. | 1985 |
3 | MALISZ B. | Zarys teorii kształtowania układów osadniczych | Arkady, Warszawa . | 1981 |
4 | MIŁOBĘDZKI A. | Zarys dziejów architektury w Polsce | Warszawa. | 1978 |
5 | ORZESZKOWA B. | Kształtowanie terenów zieleni w miastach | Warszawa. | 1982 |
6 | OSTROWSKI W. | Wprowadzenie do historii budowy miast | Warszawa. | 1996 |
7 | OSTROWSKI W. | Urbanistyka współczesna | Warszawa . | 1975 |
8 | WEJCHERT K. | Elementy kompozycji urbanistycznej | Arkady, Warszawa . | 2008 |
1 | NEUFERT E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, | Arkady, Warszawa . | 2011 |
2 | KORZENIEWSKI W. | Odległości w zabudowie i zagospodarowaniu terenu | Warszawa : Centralny Ośrodek Informacji Bud.. | 2002 |
3 | KORZENIEWSKI W. | Poradnik projektanta budownictwa mieszkaniowego | Arkady, Warszawa. | 1981 |
4 | TWAROWSKI M. | Słońce w architekturze | Warszawa, Arkady. | 1996 |
5 | Rybka A., Dudek J. | Teoria i projektowanie architektoniczne - zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
1 | GIEDION S. | Przestrzeń, czas i architektura | PWN, W-wa . | 1968 |
2 | KOCH W. | Style w architekturze – arcydzieła budownictwa europejskiego od antyku po czasy współczesne | Świat Książki, Warszawa. | 1996 |
3 | STRZEMIŃSKI W. | Teoria widzenia | Kraków. | 1969 |
4 | SYRKUS H. | Ku idei osiedla społecznego 1925-1975 | PWN, Warszawa. | 1976 |
5 | Chmielewski J.M. | Kształtowanie zespołów niskiej intensywnej zabudowy wielorodzinnej i jednorodzinnej | COBPBO Warszawa. | 1991 |
6 | Rybka A., Kwiatkowski K., Szpytma M. | Współczesne kierunki kształtowania przestrzeni mieszkaniowej | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej, WBIŚA, kierunku Budownictwo
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student musi posiadać podstawowa wiedzę z zakresu konstrukcji budowlanych, materiałów budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno-budowlaną, potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z budownictwa i materiałów budowlanych oraz konstrukcji
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli jaką odgrywa znajomość projektowania architektonicznego-budowlanego
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat kształtowania funkcjonalnego i formalnego wybranego typu zabudowy wielorodzinnej | Wykłady | kolokwium |
K_W21+++ |
P6S_WG |
02 | Potrafi zaprojektować budynek mieszkalny wielorodzinny oraz zastosować podstawową wiedzę budowlaną i konstrukcyjną | zajęcia projektowe | prezentacja projektu |
K_U12+++ K_U15++ |
P6S_UU P6S_UW |
03 | Posiada umiejętność krytycznej analizy budowlanej i konstrukcyjnej mieszkalnego budynku wielorodzinnego | zajęcia projektowe | prezentacja projektu |
K_U12++ |
P6S_UW |
04 | Ma świadomość konieczności samodzielnego poszerzania wiedzy | wykład | kolokwium |
K_K03+++ |
P6S_KK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
6 | TK02 | W03, W04, P01, P02, P03, P04 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK03 | W05, W06, W07, W08, P01- P08 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK04 | W09, W10, W11 W12, P03-P26 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
6 | TK05 | W13, W14, W15, P26-P30 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
Projekt/Seminarium | Ocena za projekt: cześć oceny stanowią wartości merytoryczne: oryginalność koncepcji, wartości artystyczne projektu, prawidłowość rozwiązań: część oceny stanowią walory graficzne opracowania, czytelność prezentacji projektu i estetyka; ocena części opisowej i zawarte w niej wartości merytoryczne |
Ocena końcowa | Ocena łączna z zaliczenia wykładu i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Kozłowska | Poczucie bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej w kontekście zasad zrównoważonego rozwoju | 2022 |
2 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
3 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
4 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
5 | A. Gigato; K. Kozłowska; P. Peinado; S. Rybka | Problem-based learning as a mean for restoring social functions to groups alienated from urban space | 2020 |
6 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
7 | A. Brudnicka; A. Rybka | Creating a Smart City – Supporting Management of Regional | 2019 |
8 | A. Brudnicka; A. Rybka | Information management in architecture – off-grid capable complex | 2019 |
9 | A. Brudnicka; A. Rybka | Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych | 2019 |
10 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |
11 | R. Mazur; A. Rybka | Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji | 2019 |