Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Budownictwa Ogólnego
Kod zajęć: 76
Status zajęć: wybierany dla programu Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC1
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
Terminy konsultacji koordynatora: termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Bernardeta Dębska
Terminy konsultacji koordynatora: termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest: zrozumienie zasad kształtowania budynków energooszczędnych, nabycie umiejętności projektowania budynków energooszczędnych wyposażonych we współczesne technologie ograniczające zużycie energii.
Ogólne informacje o zajęciach: Zapoznanie się z zagadnieniami wpływającymi na energooszczędność obiektu budowlanego. Poznanie nowoczesnych technologii w zakresie realizacji i modernizacji obiektów energooszczędnych i pasywnych. Umiejętność dokonania oceny stanu budynku i możliwości jego termomodernizacji zgodnie z wymaganiami technicznymi.
1 | Smolec W. | Fototermiczna konwersja energii słonecznej | PWN, Warszawa . | 2000 |
2 | Mikoś J. | Budownictwo ekologiczne | Politechnika Śląska, Gliwice. | 1996 |
3 | Lisik A. | Odnawialne źródła energii w architekturze | Politechnika Śląska, Gliwice. | 1995 |
4 | Nowicki J. | Promieniowanie słoneczne jako źródło energii | Arkady, Warszawa . | 1980 |
5 | Feist W. | Podstawy budownictwa pasywnego. | Polski Instytut Budownictwa Państwowego Gdańsk . | |
6 | Lewandowski W. | Proekologiczne źródła energii odnawialnej | WN-T Warszawa . | 2002 |
7 | Pluta Z. | Słoneczne instalacje energetyczne | Politechnika Warszawska, Warszawa . | 2003 |
8 | Kotarska K., Kotarski Z. | Ogrzewanie energią słoneczną. Systemy pasywne | WCziKT, Warszawa . | 1989 |
9 | Moore F. | Environmental Control Systems. Heating Cooling Lighting | McGraw-Hill, USA . | 1993 |
10 | Sodha M.S., Bansan N.K., Bansal P.K., Kumar A., Malik M.A.S. | Solar Passive Building. Science and Design | Pergamon UK . | 1986 |
Wymagania formalne: Ukończony kurs podstawowy z zakresu wybranych działów matematyki, fizyki i chemii.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza o możliwości zastosowania niekonwencjonalnych źródeł energii w budownictwie.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność samodzielnego korzystania z norm przedmiotowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy samodzielnej oraz w grupach.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe zasady projektowania budynków energooszczędnych oraz możliwości wykorzystania niekonwencjonalnych źródeł energii w budownictwie. | wykład | kolokwium |
K_W006++ K_W016++ |
T1A_W04+ InzA1W06+ InzA2W07++ |
02 | Potrafi zaprojektować budynek energooszczędny z wykorzystaniem niekonwencjonalnych źródeł energii. | projekty | oddanie wykonanego prawidłowo projektu według indywidualnych założeń |
K_U015++ |
T1A_U01++ T1A_U02++ T1A_U05++ InzA5U13++ |
03 | Potrafi przeprowadzić analizę budynków w zakresie ich charakterystyki cieplnej oraz obliczyć efektywność ekonomiczną realizacji budynku oszczędnego. | projekty | oddanie wykonanego prawidłowo projektu według indywidualnych założeń |
K_U010++ |
T1A_U02++ InzA3U10+ InzA5U13++ InzA6U14+ |
04 | Potrafi samodzielnie formułować opinie, ma świadomość konieczności samokształcenia | projekty | oddanie wykonanego prawidłowo projektu według indywidualnych założeń |
K_K003++ K_K005++ |
T1A_K01++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-06 | MEK01 | |
6 | TK02 | W07-08 | MEK01 | |
6 | TK03 | W09-12 | MEK01 | |
6 | TK04 | W13-16 | MEK01 | |
6 | TK05 | W17-20 | MEK01 | |
6 | TK06 | W21-24 | MEK01 | |
6 | TK07 | W25-26 | MEK01 | |
6 | TK08 | W27-30 | MEK01 | |
6 | TK09 | P01-03 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK10 | P04-07 | MEK03 | |
6 | TK11 | P08-11 | MEK03 | |
6 | TK12 | P12-15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium pisemne z zagadnień dotyczących przedmiotu. |
Projekt/Seminarium | Oddanie poprawnie wykonanego projektu wg indywidualnych założeń. |
Ocena końcowa | Średnia ważona: 0,5 ocena z projektów, 0,5 ocena z kolokwium zaliczeniowego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie