Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury
Kod zajęć: 7401
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. arch. prof. PRz Aleksandra Prokopska
Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Główny cel kształcenia: Przygotowanie studenta do projektu dyplomowego przez analizę poznanych w trakcie studiów magisterskich metod projektowania architektonicznego.
Ogólne informacje o zajęciach: Seminarium dyplomowe przygotowuje studenta do wykonania pracy dyplomowej przez analizę poznanych w toku studiów metod projektowania architektonicznego, poznawanie aktualnych światowych tendencji projektowych oraz zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa budowlanego.
1 | Ching F. | Architecture: Form, Space, & Order | Wydawnictwo: Wiley. | 2007 |
2 | Jodido F. | Architecture NOW! | Wydawnictwo: TASCHEN America Llc. | 2009 |
3 | Prokopska A. | Morfologia dzieła architektonicznego. Analiza metodologiczna wybranych morfologicznych układów środo | Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz. | 2002 |
1 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Warszawa: Arkady. | 2011 |
2 | Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane | . | ||
3 | Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bud | . | 2002 | |
4 | Prokopska A. | Podręcznik projektowania architektonicznego. Procesy wstępne. | Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz. | 2012 |
Wymagania formalne: Zaliczone przedmioty z poprzednich semestrów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat: projektowania zgodnego z przepisami prawa budowlanego i warunków technicznych, wymagań funkcjonalnych i powierzchniowych dostosowanych do poszczególnych funkcji obiektów budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność projektowania w określonym kontekście urbanistycznym. Umiejętność prawidłowego rozwiązania funkcjonalnego, architektonicznego, konstrukcyjnego i materiałowego projektowanego obiektu budow
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi samodzielnie przechodzić przez poszczególne etapy wykonywania projektu architektoniczno- budowlanego.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W20++ |
P7S_WK |
02 | Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W01+++ K_W20++ K_U16++ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
03 | Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W01++ K_W18+++ K_W20+++ K_W23+++ K_K11+++ |
P7S_KK P7S_WG P7S_WK |
04 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W18+ K_W20+ K_U21+++ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
05 | Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W20+ K_U19+ |
P7S_UW P7S_WK |
06 | Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W15+ |
P7S_WG |
07 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W01++ K_W05++ K_U03+ |
P7S_UW P7S_WG |
08 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W01++ K_W18++ |
P7S_WG |
09 | Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W01+++ K_W20++ |
P7S_WG P7S_WK |
10 | Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W18+ K_U14+++ K_K15+++ |
P7S_KK P7S_UW P7S_WG |
11 | Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały. | seminarium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W22+++ K_W23+++ |
P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W22 | MEK10 | |
3 | TK02 | W01, W05 | MEK04 MEK05 | |
3 | TK03 | W18, W23 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK04 | W01, W15, W18 | MEK07 MEK08 MEK09 | |
3 | TK05 | W18, W23 | MEK08 MEK10 | |
3 | TK06 | W23 | MEK05 | |
3 | TK07 | W18, W23 | MEK06 | |
3 | TK08 | W18, W23 | MEK10 MEK11 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Inne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Student osiągnął zakładany poziom zaawansowania projektu na wybrany temat pracy dyplomowej. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa na podstawie oceny kolejnych plansz projektowych, jako podsumowanie całości pracy projektowej wraz z opisem technicznym. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski | Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic | 2023 |
2 | K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy | Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation | 2023 |
3 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
4 | M. Gosztyła; B. Motyl | Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku | 2021 |
5 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli | 2021 |
6 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik | Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder | 2021 |
7 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
8 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
9 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Innovative Building Forms Determined by Orthotropic Properties of Folded Sheets Transformed Into Roof Shells | 2020 |
10 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
11 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu | 2020 |
12 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI | 2020 |
13 | A. Brudnicka; A. Rybka | Creating a Smart City – Supporting Management of Regional | 2019 |
14 | A. Brudnicka; A. Rybka | Information management in architecture – off-grid capable complex | 2019 |
15 | A. Brudnicka; A. Rybka | Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych | 2019 |
16 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |
17 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Method for Parametric Shaping of Architectural Free Forms | 2019 |
18 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Parametric Creative Design of Building Free-Forms Roofed with Transformed Shells Introducing Architect’s and Civil Engineer’s Responsible Artistic Concepts | 2019 |
19 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Responsive Parametric Building Free Forms Determined by Their Elastically Transformed Steel Shell Roofs | 2019 |
20 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Shape Transformations of Plane Folded Sheets for Shell Roofing | 2019 |
21 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Symmetric Shape Transformations of Folded Shell Roofs Determining Creative and Rational Shaping of Building Free Forms | 2019 |
22 | M. Gosztyła; A. Mikrut | Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu | 2019 |
23 | M. Gosztyła; B. Motyl | Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic | 2019 |
24 | M. Gosztyła; M. Janda | Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) | 2019 |
25 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |
26 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine | 2019 |
27 | M. Gosztyła; T. Gosztyła | Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space | 2019 |
28 | R. Mazur; A. Rybka | Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji | 2019 |