Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie i inżynieria produkcji
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Systemy zapewnienia jakości produkcji, Zarządzanie systemami produkcyjnymi
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki
Kod zajęć: 735
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Systemy zapewnienia jakości produkcji, Zarządzanie systemami produkcyjnymi
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 L30 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Paweł Litwin
Terminy konsultacji koordynatora: https://plitwin.v.prz.edu.pl/konsultacje
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. prof. PRz Jacek Jakieła
Terminy konsultacji koordynatora: https://jjakiela.v.prz.edu.pl/konsultacje
semestr 4: mgr inż. Anna Szymusik-Szpara , termin konsultacji https://aszymusik.v.prz.edu.pl/konsultacje
semestr 4: mgr inż. Jolanta Litwin , termin konsultacji https://jlitwin.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności pozwalających na: - przygotowywanie schematu relacyjnej bazy danych na podstawie modelu encja-związek, - tworzenie zapytań QBE (Query By Example), - formułowanie zapytań w języku SQL (Structured Query Language), - tworzenie formularzy i raportów,
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów czwartego semestru
Materiały dydaktyczne: plitwin.v.prz.edu.pl
1 | J. Jakieła, P. Litwin | Bazy danych. Przewodnik architekta informacji | Wydawnictwo KORAW, Rzeszów. | 2011 |
1 | J. Jakieła, P. Litwin | Bazy danych. Przewodnik architekta informacji | Wydawnictwo KORAW, Rzeszów. | 2011 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 4 semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu systemów operacyjnych i oprogramowania komputerów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność obsługi komputera PC z systemem operacyjnym Windows
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | - projektuje relacyjną bazę danych na podstawie modelu encja-związek, | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. praktyczna |
K_W16++ K_U01+ K_U02+ K_U03+ K_U05+ K_U12+++ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UW P6S_WG |
02 | - tworzy zapytania QBE (Query By Example) oraz w języku SQL (Structured Query Language), | laboratorium, wykład | zaliczenie cz. praktyczna, egzamin cz. pisemna |
K_W16+ K_U05+ K_U12+++ |
P6S_UW P6S_WG |
03 | -buduje interfejs użytkownika relacyjnej bazy danych wykorzystujący formularze i raporty | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U12++ K_K01+ |
P6S_UU P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
4 | TK02 | W03 | MEK01 | |
4 | TK03 | W04 | MEK01 | |
4 | TK04 | W05 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK05 | W06, W07 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK06 | L01, L02 | MEK01 | |
4 | TK07 | L03, L04 | MEK01 | |
4 | TK08 | L05, L06 | MEK02 | |
4 | TK09 | L07 | MEK02 | |
4 | TK10 | L08, L09 | MEK03 | |
4 | TK11 | L10 - L15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.75 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 3.75 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 4) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
0.50 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na zaliczeniu pisemnym wykładu sprawdzana jest realizacja części teoretycznej pierwszego i drugiego efektu modułowego (MEK01, MEK02). Aby uzyskać ocenę dostateczną student musi uzyskać 60% punktów. Wyższą ocenę można uzyskać przy następujących progach punktowych: od 65% punktów - 3,5; od 75% punktów - 4,0; od 85% punktów - 4,5; od 90% punktów - 5,0. |
Laboratorium | Na zaliczeniu praktycznym laboratorium sprawdzana jest realizacja części praktycznej pierwszego, drugiego i trzeciego efektu modułowego (MEK01, MEK02, MEK03). Sprawdzian obejmuje zadania obowiązkowe oraz dodatkowe. Student musi poprawnie wykonać zadania obowiązkowe aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę, zgodnie z regułami zapisanymi w arkuszu zadania. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ważona oceny z wykładu z wagą 0,4 i laboratorium z wagą 0,6. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Antonelli; P. Litwin; A. Marina; D. Stadnicka | Objective and Subjective Factors Affecting Neurodiverse Inclusion in Manufacturing | 2024 |
2 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Employing disabled workers in production: simulating the impact on performance and service level | 2024 |
3 | B. Azarhoushan; A. Bełzo; A. Borowiec; B. Ciecińska; F. Hojati; P. Litwin; M. Magdziak; A. Markopoulos; R. Wdowik | Selected case studies regarding research-based education in the area of machine and civil assemblies | 2023 |
4 | P. Litwin | Zastosowanie metody dynamiki systemów w analizie procesów produkcyjnych | 2023 |
5 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Disabled employees on the manufacturing line: Simulations of impact on performance and benefits for companies | 2022 |
6 | E. Boffa; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; P. Minetola; P. Podržaj; D. Stadnicka | Toward a sustainable educational engineer archetype through Industry 4.0 | 2022 |
7 | P. Litwin; D. Stadnicka | Problems of System Dynamics model development for complex product manufacturing process | 2022 |
8 | A. Chmielowiec; P. Litwin | Efficient Inverted Index Compression Algorithm Characterized by Faster Decompression Compared with the Golomb-Rice Algorithm | 2021 |
9 | D. Antonelli; J. Barata; E. Boffa; P. C. Priarone; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; M. Mądziel; P. Minetola; S. Nikghadam-Hojjati; Ł. Paśko; P. Podržaj; D. Stadnicka; X. Wang | Mapping Industry 4.0 Enabling Technologies into United Nations Sustainability Development Goals | 2021 |
10 | J. Jakieła; M. Olech; M. Rataj | Crossing the Chasm-from Business Models to Software Architecture | 2020 |
11 | P. Litwin; Ł. Paśko | Metody klasteryzacji danych w badaniu podobieństwa parametrów procesu wytwórczego | 2020 |
12 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human Factor in Industry of the Future - Knowledge Acquisition and motivation | 2019 |
13 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human factor in intelligent manufacturing systems - knowledge acquisition and motivation | 2019 |
14 | P. Litwin; D. Stadnicka | Computer Modeling and Simulation in Engineering Education: Intended Learning Outcomes Development | 2019 |
15 | P. Litwin; D. Stadnicka | Value stream mapping and system dynamics integration for manufacturing line modelling and analysis | 2019 |
16 | P. Litwin; J. Sęp; D. Stadnicka | TIPHYS: Otwarta platforma sieciowa dla wspierania procesu edukacyjnego z zakresu Industry 4.0 | 2019 |
17 | P. Litwin; M. Mądziel; D. Stadnicka | Simulations of Manufacturing Systems: Applications in Achieving the Intended Learning Outcomes | 2019 |
18 | P. Litwin; Ł. Paśko | Methods of Data Mining for Quality Assurance in Glassworks | 2019 |