Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Inżynieria odlewnictwa, Inżynieria spawalnictwa, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Napędy mechaniczne, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydziałowe Laboratorium Badań Kół Zębatych
Kod zajęć: 707
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 C15 L15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Anna Kucaba-Piętal
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z planem pracy jednostki organizacyjnej
semestr 5: dr Adrian Kordos
semestr 5: mgr inż. Daniel Ficek
Główny cel kształcenia: Pozyskanie podstawowej wiedzy teoretycznej w dziedzinie mechaniki płynów. i umiejętności jej stosowania w prostych zagadnieniach technicznych. Zapoznanie się z podstawowymi technikami eksperymentalnymi mechaniki płynów.
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcie obejmują podstawy mechaniki płynów, ze szczególnym uwzględnieniem przepływów nieściśliwych.
1 | R. Gryboś | Podstawy Mechaniki Płynów, T. , T. 2 | PWN . | 1998 |
2 | Wł. J. Prosnak | Mechanika Płynów | PWN Warszawa. | 1970 |
1 | R. Gryboś | Zbiór zadań z technicznej Mechaniki Płynów | WN PWN, Warszawa. | 2002 |
1 | E. S. Burka, T.J. Nałęcz | Mechanika Płynów w przykładach | WN PWN, Warszawa . | 1999 |
Wymagania formalne: Student zarejestrowany na semestr piąty
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Matematyka: rachunek różniczkowy i całkowy, rachunek wektorowy, trygonometria i geometria
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pozyskiwania informacji i oceny wartości materiałów źródłowych (literatura, Intenet) , umiejętność samokształcenia się
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zrozumienie potrzeby ciągłego dokształcania się.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe pojęcia mechaniki płynów i podstawowe techniki metrologiczne prękości i wydatku | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | sprawdzian pisemny, raport pisemny |
K_W02+++ K_W08++ K_U09++ |
P6S_UW P6S_WG |
02 | Zna i umie stosować zasadę pędu i momentu pędu w analizie prostych zagadnień przepływowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | sprawdzian pisemny, raport pisemny |
K_W02+++ K_U01++ K_U09+ |
P6S_UW P6S_WG |
03 | Zna podstawy zagadnień dotyczących przepływów w rurociągach, umie wykonać obliczenia strat w rurociągach, zna metody pomiarowe pozwalające na wyznaczenie strat lokalnych i liniowych w przewodach. Ma świadomość i umie oszacować zagrożenie takim zjawiskami jak kawitacja i uderzenie hydrauliczne. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium, realizacja zleconego zadania | raport pisemny |
K_W02+ K_W04+++ K_U01++ K_U04++ K_U09+ K_K03+ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UW P6S_WG |
04 | Prawidłowo identyfikuje zjawiska zachodzące przy opływie ciał. Umie wykonać obliczenia sił działających na ciało w opływie przy znanych wartościach współczynnikach sił. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | raport pisemny, sprawdzian pisemny |
K_W02+ K_W08++ K_U01+ K_U04++ K_U09++ K_K03+ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UW P6S_WG |
05 | Rozumie różnice jakościowe pomiędzy zjawiskami zachodzącymi w przepływach ściśliwych i nieścisliwych oraz w przeływie podkrytyczym i nadkrytycznym. Umie wykonać proste obliczenia dla jednowymiarowych przepływów gazu w przewodach o zmiennym przekroju. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | sprawdzian pisemny |
K_W02++ K_U09++ K_K03+ |
P6S_UO P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01, W02, C01, L01, L02 | MEK01 | |
5 | TK02 | W03, C02, C03, L03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK03 | W04, C04, L04 | MEK01 MEK03 | |
5 | TK04 | W05, C05, C06, L05 | MEK01 MEK03 | |
5 | TK05 | W06, C07, L06, L07 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
5 | TK06 | W07, C08 | MEK01 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
7.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
1.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
7.50 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 7.50 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Z uwagi na bezpośredni związek treści wykładu z przewidywanymi ćwiczeniami i laboratoriami wiążące są oceny z wykładów i laboratoriów. |
Ćwiczenia/Lektorat | na podstawie dwóch sprawdzianów pisemnych i jednej pracy obliczeniowej |
Laboratorium | na postawie sprawozdań i krótkiego sprawdzianu wiadomości przed laboratorium. |
Ocena końcowa | ocena z laboratorium z wagą 0,5 ocena z ćwiczeń z wagą 0,5 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie