logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria chemiczna i procesowa

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Inżynieria produktu i procesów proekologicznych (PP), Przetwórstwo tworzyw polimerowych (PT)

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej

Kod zajęć: 6931

Status zajęć: obowiązkowy dla programu Inżynieria produktu i procesów proekologicznych (PP), Przetwórstwo tworzyw polimerowych (PT)

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Dorota Antos

Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 10-12, czwartek 10-12

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Izabela Poplewska

Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałki 10-12, czwartki 10-12

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr inż. Marcin Chutkowski

Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałki 10-12, czwartki 10-12

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Merytoryczne przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej magisterskiej i zaprezentowania wyników tej pracy.

Ogólne informacje o zajęciach: W ramach realizacji pracy dyplomowej student uczy się jak krótko i rzeczowo przedstawić analizowany problem i omówić techniki jego rozwiązania.

Materiały dydaktyczne: Prezentacja multimedialna z wykładu dostęna na stronie domowej prowadzącego

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 A. Dudziak, A. Żejmo Redagowanie prac dyplomowych Difin, Warszawa. 2008
2 K. Wisłocki Metodologia i redakcja prac naukowych Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań. 2013
3 M. Sydor Wskazówki dla piszących prace dyplomowe Wydawnictwo UP w Poznaniu, Poznań. 2013
4 S. Urban, W. Ładoński Jak napisać dobrą pracę magisterską Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław,. 2006
5 G. Gambarelli, Z Łucki Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską Universitas, Kraków,. 2001
6 J. Boć Jak pisać pracę magisterską? Wrocław, Kolonia Limited. 2008
7 A. Pułło Prace magisterskie i licencjackie LexisNexis, Warszawa. 2003

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Rejestracja na 3 semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Szczegółowa wiedza w zakresie problematyki badawczej, której dotyczy praca dyplomowa.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność formułowania problemu naukowego i posługiwania się odpowiednimi programami komputerowymi.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Ogólne kompetencje społeczne w zakresie studiów magisterskich.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Student potrafi sprawnie pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, w tym z literatury anglojęzycznej, baz danych oraz innych źródeł, związanych ze studiowanym kierunkiem studiów. spotkania z opiekunem, seminarium seminarium, prezentacja dokonań (portfolio) K_W08+++
K_W09++
K_U01+++
K_U02+++
K_U03+++
K_U07++
T2A_W04+++
T2A_W07++
T2A_U01+++
T2A_U02+++
T2A_U03+++
T2A_U04+++
T2A_U07+++
T2A_U08+
T2A_U09+
02 Student potrafi profesjonalnie przygotować i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania badawczego, uwzględniającą cel pracy, metodologię badań, wyniki i ich znaczenie na tle innych podobnych badań. dyskusja dydaktyczna, seminarium prezentacja dokonań (portfolio) K_W08+++
K_W09++
K_U10++
K_U12++
T2A_W04+++
T2A_W07++
T2A_U08++
T2A_U09++
T2A_U12++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Komunikacja interpersonalna: podstawowe aspekty, budowanie wiarygodności i zaufania. Zasady komunikacji werbalnej, techniki argumentacji. Rola głosu. Zasady komunikacji niewerbalnej: mimika, kontakt wzrokowy, gestykulacja, postawa i ruchy ciała, dystans interpersonalny. Rola wyglądu zewnętrznego. Wystąpienia publiczne: rodzaje, przygotowanie, radzenie sobie ze stresem. Wybrane sytuacje autoprezentacyjne: zdawanie egzaminów, obrona pracy dyplomowej, rozmowa kwalifikacyjna. seminarium dyplomowe MEK02
3 TK02 Zakres i tematyka pracy inżynierskiej. Gromadzenie danych literaturowych, ich ocena i selekcja. Omówienie konstrukcji i zasad pisania pracy dyplomowej. Omówienie sposobu przygotowania prezentacji multimedialnej. Konsultacje podczas realizacji pracy. Dyskusje po wygłoszeniu prezentacji multimedialnej. seminarium dyplomowe, spotkania z opiekunem pracy MEK01 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 30.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Ocena przedstawionej prezentacji.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie