Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Zarządzanie ruchem lotniczym
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 691
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Samoloty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W30 C15 P15 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Łukasz Święch
Terminy konsultacji koordynatora: Ustalane w semestrze, w którym realizowany jest przedmiot
Główny cel kształcenia: Przygotowanie do pracy w biurach konstrukcyjnych oraz jednostkach badawczych konstrukcji lotniczych
Ogólne informacje o zajęciach: Treści przedmiotu obejmują zagadnienia wytrzymałości struktur lotniczych
1 | Z. Brzoska | Statyka i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych | PWN Warszawa. | 1969 |
2 | I. Nowotarski | Wytrzymałość konstrukcji lotniczych | WAT. | 2018 |
3 | M. Bijak-Żochowski | Wytrzymałość konstrukcji | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2004 |
4 | T.H.G. Megson | Aircraft structures | John Wiley&Sons Inc., New York, Toronto . | 1999 |
1 | Z. Brzoska | Statyka i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych | PWN Warszawa. | 1969 |
2 | T.H.G Megson | Aircraft Structures | John Wiley&Sons Inc., New York, Toronto . | 1999 |
3 | I. Nowotarski | Wytrzymałość konstrukcji lotniczych | WAT. | 2018 |
1 | Bruhn. E.F.: | Analysis and Design of Flight Vehicle Structures | . | 1975 |
2 | D. Perry | Aircraft Structures | . | 1950 |
Wymagania formalne: rejestracja na piąty semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiadomości z zakresu przedmiotów: mechanika ogólna, wytrzymałość materiałów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność rozwiązywania zadań w zakresie wytrzymałości ustrojów statycznie niewyznaczalnych, znajomość rachunku różniczkowego, całkowego oraz równań różniczkowych zwyczajnych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w zespole w zakresie wytrzymałościowych obliczeń inżynierskich
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | posiada wiedzę podstawową z zakresu wytrzymałości konstrukcji lotniczych | wykład | egzamin |
K_W06+ K_W11++ K_W12++ K_U01+ K_U13++ K_K05+ K_K06+ |
P6S_KK P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | Posiada umiejętności w zakresi obliczeń wytrzymałościowych struktur lotniczych | wykład, ćwiczenia | egzamin, kolokwium |
K_W06+ K_K05+ |
P6S_UO P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01-02 | MEK01 | |
7 | TK02 | W03 | MEK02 | |
7 | TK03 | W04 | MEK02 | |
7 | TK04 | W05-06 | MEK02 | |
7 | TK05 | W07-09 | MEK02 | |
7 | TK06 | W10 | MEK02 | |
7 | TK07 | W11 | MEK02 | |
7 | TK08 | W12-13 | MEK01 | |
7 | TK09 | W14 | ||
7 | TK10 | W15 | MEK01 | |
7 | TK11 | C01 | MEK02 | |
7 | TK12 | C02 | MEK02 | |
7 | TK13 | C03 | MEK02 | |
7 | TK14 | C04-06 | MEK02 | |
7 | TK15 | C07 | MEK02 | |
7 | TK16 | P01-02 | MEK02 | |
7 | TK17 | P03-04 | MEK02 | |
7 | TK18 | P05-07 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
20.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 7) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 7) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 7) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Znajomość zagadnień teoretycznych prezentowane na wykładzie weryfikowana w trakcie egzaminu z przedmiotu |
Ćwiczenia/Lektorat | W trakcie semestru odbywają się dwa kolokwia z zagadnień prezentowanych podczas ćwiczeń tablicowych |
Projekt/Seminarium | W trakcie semestru studenci przygotowują trzy projekty obejmujące obliczenia ram statycznie niewyznaczalnych, cienkościennych ustrojów prętowych i tarczowych |
Ocena końcowa | Średnia ważona ocen z egzaminu (waga 50%), projektów (25%) oraz ćwiczeń (25%) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Falkowicz; M. Kuciej; Ł. Święch | Temperature Effect on Buckling Properties of Thin-Walled Composite Profile Subjected to Axial Compression | 2024 |
2 | R. Al-Sabur; H. Khalaf; A. Kubit; V. Novák; Ł. Święch; K. Żaba | Experimental Investigation of Load-Bearing Capacity in EN AW-2024-T3 Aluminum Alloy Sheets Strengthened by SPIF-Fabricated Stiffening Rib | 2024 |
3 | H. Kopecki; T. Kopecki; Ł. Święch | Zagadnienia Wytrzymałości Konstrukcji Lotniczych | 2023 |
4 | T. Kopecki; Ł. Święch | Experimental-Numerical Analysis of a Flat Plate Subjected to Shearing and Manufactured by Incremental Techniques | 2023 |
5 | K. Faes; A. Kubit; Ł. Święch; T. Trzepieciński | Experimental Analysis of the Post-Buckling Behaviour of Compressed Stiffened Panel with Refill Friction Stir Spot Welded and Riveted Stringers | 2022 |
6 | R. Fejkiel; A. Kubit; Ł. Święch; T. Trzepieciński | Experimental analysis of ultralight aircraft tyre behaviour under aircraft landing phase | 2022 |
7 | R. Kołodziejczyk; N. Stącel; Ł. Święch | Experimental Analysis of Perimeter Shear Strength of Composite Sandwich Structures | 2021 |
8 | Ł. Święch | Finite Element Analysis of Stress Distribution in the Node Region of Isogrid Thin-Walled Panels | 2021 |
9 | R. Kołodziejczyk; H. Kopecki; Ł. Święch | On the Identification of Local Structural Defects in Composite Thin-Walled Structures | 2020 |
10 | T. Kopecki; P. Mazurek; Ł. Święch | The Impact of 3D Printing Parameters on the Post-Buckling Behavior of Thin-Walled Structures | 2020 |
11 | Ł. Święch | Calibration of a Load Measurement System for an Unmanned Aircraft Composite Wing Based on Fibre Bragg Gratings and Electrical Strain Gauges | 2020 |
12 | Ł. Święch | The effect of integral stiffening on the fatigue of thin-walled plates subjected to shear | 2020 |
13 | A. Bednarz; Ł. Święch | Badania skrzydła samolotu bezzałogowego wykonanego metodą druku 3D | 2019 |
14 | H. Kopecki; Ł. Święch | Modeling problems of the post-critical states of deformation of isogrid plates in the light of the preliminary experimental investigations | 2019 |
15 | K. Faes; A. Kubit; J. Slota; Ł. Święch; T. Trzepieciński | Experimental and Numerical Investigations of Thin-Walled Stringer-Stiffened Panels Welded with RFSSW Technology under Uniaxial Compression | 2019 |
16 | M. Bucior; R. Kluz; A. Kubit; K. Ochał; Ł. Święch | Application of the 3D Digital Image Correlation to the Analysis of Deformation of Joints Welded With the FSW Method After Shot Peening | 2019 |
17 | Ł. Święch | Experimental and Numerical Studies of Low-Profile, Triangular Grid-Stiffened Plates Subjected to Shear Load in the Post-Critical States of Deformation | 2019 |