Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Budownictwa Ogólnego
Kod zajęć: 6728
Status zajęć: wybierany dla specjalności Budownictwo Zrównoważone
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / C20 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną magisterską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, procesów technicznych i technologicznych w budownictwie.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi magisterskich prac dyplomowych na kierunku budownictwo oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji.
1 | Podręczniki, monografie, skrypty, artykuły i referaty konferencyjne, normy, akty prawne, informacje | . |
Wymagania formalne: Posiada stopień zawodowy inżyniera budownictwa (lub z dziedziny pokrewnej) i zaliczył dwa semestry studiów II stopnia na kierunku budownictwo.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę z zakresu projektowania elementów i konstrukcji obiektów budowlanych oraz wykorzystania proekologicznych rozwiązań energooszczędnych w procesie projektowym
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania, wykonawstwa i badań materiałów, elementów i obiektów budowlanych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi sporządzić raporty przedstawiające wyniki pracy naukowej, wykorzystując normy i wytyczne projektowania. | seminarium | prezentacja projektu |
K_U17++ |
P7S_UW |
02 | Właściwie rozstrzyga dylematy zawodu inżynierskiego wraz z dokonaniem analizy wybranych rozwiązań. | seminarium | prezentacja projektu |
K_K05++ K_K07++ |
P7S_KR P7S_UU |
03 | Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. | seminarium | prezentacja projektu |
K_U05++ |
P7S_UW |
04 | Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z podaniem właściwej argumentacji merytorycznej. | seminarium | prezentacja projektu |
K_K06++ K_K07++ |
P7S_KO P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | C01-C03 | MEK01 | |
4 | TK02 | C04-C07 | MEK03 | |
4 | TK03 | C08-C10 | MEK03 MEK04 | |
4 | TK04 | C11-C13 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK05 | C14-C15 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20% Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej: 80% |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | Z. Blikharskyy; D. Katunský; P. Koszelnik; L. Lichołai; P. Nazarko | Proceedings of CEE 2023: Civil and Environmental Engineering and Architecture | 2024 |
2 | D. Katunský; L. Lichołai; M. Musiał | Modern Thermal Energy Storage Systems Dedicated to Autonomous Buildings | 2023 |
3 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; D. Mikušová; A. Żelazna | The Effects of Using a Trombe Wall Modified with a Phase Change Material, from the Perspective of a Building’s Life Cycle | 2023 |
4 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna dla budownictwa i jej układ sterowania | 2023 |
5 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pękala | Analysis of the Thermal Performance of Isothermal Composite Heat Accumulators Containing Organic Phase-Change Material | 2023 |
6 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2022 |
7 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material | 2021 |
8 | L. Lichołai; M. Musiał | The Impact of a Mobile Shading System and a Phase-Change Heat Store on the Thermal Functioning of a Transparent Building Partition | 2021 |
9 | . Brigolini Silva; B. Dębska; L. Lichołai | Effects of waste glass as aggregate on the properties of resin composites | 2020 |
10 | . Brigolini Silva; M. Caetano; B. Dębska; L. Lichołai | Assessment of the Mechanical Parameters of Resin Composites with the Addition of Various Types of Fibres | 2020 |
11 | B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania | 2020 |
12 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Application of Taguchi method for the design of cement mortars containing waste materials | 2020 |
13 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | The evaluation of possible utilization of waste glass in sustainable mortars | 2020 |
14 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers | 2020 |
15 | L. Lichołai; M. Musiał | Experimental Analysis of the Function of a Window with a Phase Change Heat Accumulator | 2020 |
16 | B. Dębska; B. Dębska; L. Lichołai | Evaluation of the Utility of Using Classification Algorithms when Designing New Polymer Composites | 2019 |
17 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Assessment of the applicability of a phasechange material in horizontal building partitions | 2019 |
18 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Designing Cement Mortars Modified with Cork and Rubber Waste Using Theory of the Experiment | 2019 |
19 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the Thermal Characteristics of a Composite Ceramic Product Filled with Phase Change Material | 2019 |
20 | B. Dębska; L. Lichołai; P. Miąsik | Assessment of the Applicability of Sustainable Epoxy Composites Containing Waste Rubber Aggregates in Buildings | 2019 |
21 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the thermal characteristics of anti-icing driveway plates | 2019 |
22 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Całoroczny Mobilny Dom na Kołach\". | 2019 |
23 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Uruchomienie produkcji innowacyjnych bram dla małych hangarów lotniczych i obiektów przemysłowych\" . | 2019 |
24 | L. Lichołai; A. Starakiewicz; J. Szyszka | Opinia o innowacyjności projektu \"Pustak izolowany pianką poliuretanową\" | 2019 |
25 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2019 |
26 | L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Drzwi aluminiowe zewnętrzne PASSIV ZERO+\" | 2019 |