logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych

Kod zajęć: 6726

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / C20 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Lucjan Ślęczka

semestr 4: prof. dr hab. inż. Aleksander Kozłowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną magisterską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, procesów technicznych i technologicznych w budownictwie.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi magisterskich prac dyplomowych na kierunku budownictwo oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Literatura, normy, akty prawne i informacje dostępne w Internecie określone przez prowadzacego grupę seminaryjną.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Posiada stopień zawodowy inżyniera budownictwa (lub z dziedziny pokrewnej) i zaliczył dwa semestry studiów II stopnia na kierunku budownictwo.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania elementów i konstrukcji obiektów budowlanych, ich realizacji, badań i oceny stanu technicznego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania, wykonawstwa i badań materiałów, elementów i obiektów budowlanych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna normy i wytyczne projektowania elementów i obiektów budowlanych oraz wytwarzania i badania materiałów i wyrobów. seminarium prezentacja projektu K_U05++
T2A_U01++
T2A_U02+
T2A_U03++
T2A_U04++
T2A_U15++
T2A_U16++
T2A_U17++
T2A_U18++
02 Zna zasady analizy, obliczania i konstruowania elementów i obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego i komunikacyjnego, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań inżynierskich i badawczych. seminarium prezentacja projektu K_U17++
T2A_U01++
T2A_U02++
T2A_U03++
T2A_U04++
T2A_U16++
T2A_U17+
T2A_U18++
03 Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. seminarium prezentacja projektu K_U05++
T2A_U01++
T2A_U02++
T2A_U03++
T2A_U04++
T2A_U15++
T2A_U16+
T2A_U17++
T2A_U18++
04 Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera budownictwa. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. seminarium prezentacja projektu K_U05++
K_K05+
K_K06+
K_K07+
T2A_U01++
T2A_U02++
T2A_U03++
T2A_U04++
T2A_U15+
T2A_U16++
T2A_U17++
T2A_U18+
T2A_K01++
T2A_K03+
T2A_K06+
T2A_K07++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 1. Wymagania merytoryczne i formalne dotyczące magisterskiej pracy dyplomowej na kierunku budownictwo.2. Charakterystyka podstawowych rodzajów prac dyplomowych: projektowe, badawcze, studialne. 3. Przegląd tematyki prac dyplomowych wykonywanych przez studentów danej grupy seminaryjnej. 4. Standardowe części pracy o charakterze: projektowym, badawczym i studialnym. 5. Sposób doboru i wykorzystania źródeł związanych z tematyką pracy dyplomowej. 6. Podstawowe metody i narzędzia obliczeniowe lub badawcze wykorzystywane w trakcie realizacji pracy. 7. Metodyka opracowania i prezentacji wyników prac projektowych, badawczych i studialnych. 8. Zasady przygotowania części tekstowej, graficznej i poprawnej edycji pracy. 9. Omówienie przygotowania do prezentacji, dyskusji i egzaminu dyplomowego. 10. Prezentacja prac własnych dyplomantów. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami, metodami, wynikami i wnioskami prezentowanych prac. - MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20%. Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy: 80%

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie