Główny cel kształcenia:
Zdobycie wiedzy dotyczącej zastosowania metod komputerowych w inżynierii materiałowej. Zdobycie wiedzy w zakresie metod stereologicznych, fraktograficznych, jak również metod statystycznych stosowanych do opracowania wyników badań.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot przekazuje wiedzę dotyczącą współczesnych metod komputerowych stosowanych w inżynierii materiałowej.
Materiały dydaktyczne:
do pobrania ze strony http://januszkonkol.sd.prz.edu.pl/
1 | L. Wojnar, M. Majorek | Komputerowa analiza obrazu | Fotobit-Design, Kraków. | 1994 |
2 | W. Krysicki, J. Bartos, W. Dyczka, K. Królikowska, M. Wasilewski | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna w zadaniach | PWN, Warszawa. | 1999 |
3 | A. Stanisz | Przystępny kurs statystyki, t.1-3 | StatSoft, Kraków. | 2006 |
4 | J. Ryś | Metalografia ilościowa | -. | - |
5 | - | Fraktale, t.1 - 2 | -. | - |
6 | PN-EN 480-11 | Domieszki i dodatki do betonów | -. | - |
7 | L. Wojnar, K.J. Kurzydłowski, J. Szala | Praktyka analizy obrazu | Polskie Towarzystwo Stereologiczne . | 2002 |
1 | L. Wojnar, M. Majorek | Komputerowa analiza obrazu | Fotobit-Design, Kraków. | 1994 |
1 | Czasopismo | Imżynieria Materiałowa | -. | - |
2 | Czasopismo | Przegląd Budowlany | -. | - |
3 | Czasopismo | Inżynieria i Budownictwo | -. | - |
Wymagania formalne:
Ukończony kurs podstawowy z zakresu matematyki, technologii betonu oraz inżynierii materiałowej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowe wiadomości z zakresu inżynierii materiałowej i technologii betonu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Potrafi korzystać z norm przedmiotowych. Ma umiejętność logicznego myślenia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Posiada wiedzę na temat zastosowania w inżynierii materiałowej komputerowej analizy obrazu. Zna wybrane przekształcenia morfologiczne i punktowe. Posiada wiedzę na temat zastosowania komputerowej analizy obrazu w badaniach stereologicznych (np. analiza porowatości betonu). | wykład | egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-W08+ |
P7S-WG |
MEK02 | Ma umiejętność przeprowadzenia komputerowej analizy obrazu, wyciągania wniosków i opisu ilościowego składników struktury materiału metodami stereologicznymi i fraktograficznymi. | laboratorium, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U05+ K-U14++ K-K01+ K-K03+ |
P7S-KK P7S-KO P7S-UO P7S-UU P7S-UW |
MEK03 | Potrafi samodzielnie przeprowadzić prostą analizę statystyczną uzyskanych wyników badań. | laboratorium, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K-U05+ K-U14++ K-K01+ K-K03+ |
P7S-KK P7S-KO P7S-UO P7S-UU P7S-UW |
MEK04 | Posiada wiedzę na temat zastosowanie metod komputerowych do analizy morfologii powierzchni, metod określania wymiaru fraktalnego | wykład | egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-W08+ |
P7S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W08 | MEK01 MEK04 | |
3 | TK02 | L01-L15 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | |
Ocena końcowa | średnia z ocen z laboratorium i wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Huts; J. Konkol; V. Marchuk | Granite Dust and Silica Fume as a Combined Filler of Reactive Powder Concrete | 2024 |
2 | L. Dvorkin; A. Huts; J. Konkol; V. Marchuk | Efficient, Fine-Grained Fly Ash Concrete Based on Metal and Basalt Fibers | 2023 |
3 | A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; E. Sočo; B. Tchórzewska-Cieślak; M. Zdeb | Mechanism of Biofilm Formation on Installation Materials and Its Impact on the Quality of Tap Water | 2022 |
4 | L. Dvorkin; A. Huts; J. Konkol; V. Marchuk | Effectiveness of Polymer Additives in Concrete for 3D Concrete Printing Using Fly Ash | 2022 |
5 | A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; A. Skwarczyńska-Wojsa; M. Zdeb | Optimization of Quantitative Analysis of Biofilm Cell from Pipe Materials | 2021 |
6 | W. Iskra-Kozak; J. Konkol | The Impact of Nano-Al2O3 on the Physical and Strength Properties as Well as on the Morphology of Cement Composite Crack Surfaces in the Early and Later Maturation Age | 2021 |
7 | B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania | 2020 |
8 | J. Konkol | A Fractal Model of Cracking of Cement Matrix Composites | 2020 |
9 | J. Konkol; M. Pietras | Zeolit jako dodatek do zapraw i betonów | 2020 |
10 | W. Iskra-Kozak; J. Konkol; M. Pietras | Wykorzystanie zeolitów naturalnych jako dodatku do zapraw i betonów | 2020 |