Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej
Kod zajęć: 6716
Status zajęć: wybierany dla specjalności Budownictwo Zrównoważone
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W20 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. Joanna Figurska-Dudek
Terminy konsultacji koordynatora: - wtorek, tydz. A, godz. 12.15-13.45, P204, - czwartek, tydz. B, godz. 12.15-13.45, P204, - sobota (wg zjazdów), 9.30-10.15, V.7
Główny cel kształcenia: uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie problematyki budownictwa ekologicznego/energooszczędnego
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot przekazuje informacje dotyczące podstawowych idei budowania z zastosowaniem współczesnych technologii budowlanych proekologicznych. Przekazytwane są ogólne informacje o budownictwie energooszczędnym: historia budownictwa energooszczędnego, zakres i cechy stosowanych współcześnie technologii budownictwa energooszczędnego i pasywnego, przykłady budowli z zastosowaniem technologii typu rekuperator, pompa ciepła, itd.
1 | Niezabitowska E.(red.) | Budynek inteligentny. Potrzeby użytkownika a standard budynku inteligentnego (tom I) | Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2005 |
2 | Prokopska A. | Miejsce technologii ekologicznych w zrównoważonym rozwoju środowiska zbudowanego. | Mat. konf. X Konf. Naukowo-Technicznej: Fizyka budowli w teorii i praktyce. | Łódź |
3 | Prokopska A., Bondyra J. | Możliwości kształtowania architektonicznego budynku z punktu widzenia: naświetlenia, funkcji i bilan | Mat. XIII Konf. Naukowo-Technicznej: Fizyka budowli w teorii i praktyce, Łódź-Słok 14-17 czerwca. | 2011 |
4 | Brown L., Flavin Ch., Postel S. | Na ratunek Ziemi. Jak budować gospodarkę światową w duchu ekorozwoju | WSiP, Warszawa . | 1994 |
5 | Kalinowska A. | Ekologia - wybór przyszłości | Editions - Spotkania. | 1994 |
6 | Kozłowski S. | Ekorozwój - wyzwanie XXI wieku | PWN, Warszawa . | 2000 |
7 | Zbigniew Bać (red.) | Habitaty pro-eko-logiczne | Politechnika Wrocławska. | 2010 |
8 | Lewandowski Witold M., Klugmann-Radziemska E. | Proekologiczne odnawialne źródła energii: kompendium | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2017 |
9 | Niezabitowska E. (red.) | Budynek inteligentny. Podstawowe systemy bezpieczeństwa w budynkach inteligentnych (tom II) | Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2005 |
1 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Arkady, Warszawa. | 2011 |
2 | Norma PN-B-01027 | Projekt zagospodarowania terenu – rysunek budowlany. Oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki | PKN. | 2002 |
3 | Norma PN-70-B-01025 | Rysunek budowlany - oznaczenia graficzne na rysunkach architektoniczno-budowlanych | PKN. | 2004 |
4 | Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie | (Dz.U. 2019 poz. 1065). |
1 | Niezabitowska.E.(red.) | Budynek inteligentny. Potrzeby użytkownika a standard budynku inteligentnego (tom I) | Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2005 |
2 | Niezabitowska E. (red.) | Budynek inteligentny. Podstawowe systemy bezpieczeństwa w budynkach inteligentnych (tom II) | Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2005 |
Wymagania formalne: Posiadanie wiedzy dotyczącej wznoszenia budowli oraz ich cech użytkowych i technicznych.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych obiektów budowlanych w aspekcie ich konstrukcji, przeznaczenia i cech użykowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego kojarzenia faktów dotyczących poszczególnych etapów realizacji budowli zastosowanych w nich technologii budowlanych i ekologicznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejetność analizy różnorodnych cech budowli ze względu na ich przydatność i użyteczność społeczną.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Uzyskał wiedzę przekazywaną podczas wykładów oraz wynikającą z realizacji projektu. | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. ustna, sprawozdanie z projektu |
K_W07+ K_W13++ K_U05+ K_K03++ |
P7S_KK P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W02 | MEK01 | |
4 | TK02 | W02, W03 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na podstawie kolokwium. |
Projekt/Seminarium | Wykonanie, zaliczenie i obrona projektu. |
Ocena końcowa | Ocena z projektu - przy uwzględnieniu obecności. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Materiały tematycznie związane z przedmiotem.
1 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka | The forest as a key element for sustainable development and improved quality of life in cities – selected problems and examples | 2023 |
2 | J. Figurska-Dudek | Współczesny rozwój przestrzenny podkarpackich miasteczek o średniowiecznym rodowodzie na przykładzie Dukli | 2022 |
3 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka | Kaplica na cmentarzu z I wojny światowej na wzgórzu Pustki w Łużnej – odbudowa architektury drewnianej | 2021 |
4 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Architektura i urbanistyka jako czynnik mobilizujacy mieszkańców do aktywności fizycznej - wybrane problemy | 2021 |
5 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Jedno miasto - dwa modele rozwoju przestrzennego. Przypadek Rzeszowa | 2021 |