logo
Karta przedmiotu
logo

Technologie ekologiczne w budownictwie

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Inżynierii Materiałowej i Technologii Budownictwa

Kod zajęć: 6716

Status zajęć: wybierany dla specjalności Budownictwo Zrównoważone

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W20 P15 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Grzegorz Prokopski

Terminy konsultacji koordynatora: uzgadniane ze studentami na początku każdego semestru.

semestr 3: mgr inż. Sławomir Słonina , termin konsultacji uzgadniany na początku semestru.

semestr 4: dr hab. inż. arch. prof. PRz Aleksandra Prokopska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przekazanie wiedzy oraz umiejętności z zakresu problematyki budownictwa ekologicznego/energooszczędnego.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot przekazuje informacje dotyczące podstawowych idei budowania z zastosowaniem współczesnych technologii budowlanych proekologicznych. Przekazywane są ogólne informacje z tego zakresu: historia budsownictwa energooszczędnego, zakres i cechy stosowanych współcześnie technologii budownictwa energooszczędnego i pasywnego, przykłady budowli wykonywanych z zastosowaniem technologii typu rekuperator, pompa ciepła, itp.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Niezabitowska E. Potrzeby użytkownika, a standard budynku inteligentnego Wyd. Polit. Śląska, Wydział Architektury. 2005
2 Prokopska A. Miejsce technologii ekologicznych w zrównoważonym rozwoju środowiska zbudowanego Mat. X Konf. Naukowo-technicznej: Fizyka budowli w teorii i praktyce. 2008
3 Prokopska A., Bondyra J. Możliwości kształtowania architektonicznego budynku z punktu widzenia: naświetlenia, funkcji i bilan Mat. XIII Konf. Naukowo-technicznej: Fizyka budowli w teorii i praktyce. 2011
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Neufert E. Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego Wyd. Arkady. 2006
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Niezabitowska E. Budynek inteligentny - t. I i II Wyd. Polit. Śląskiej, Gliwice. 2005

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Posiadanie wiedzy dotyczącej wznoszenia budowli oraz ich cech użytkowych i technicznych

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych technologii energooszczędnych w budownictwie w aspekcie ich konstrukcji, przeznaczenia i cech użytkowych. Znajomość technologii budownictwa pasywnego i domów inteligentnych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego kojarzenia faktów z zakresu poszczególnych etapów realizacji budowli i zastosowanych w nich technologii budowlanych i ekologicznych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejetność analizowania różnorodnych technologii energooszczędnych w budownictwie ze względu na ich przydatność i użyteczność społeczną.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Wykład audytoryjny oraz ćwiczenia projektowe referat ustny K_W07+
T2A_W05+
T2A_W06+
02 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne. ćwiczenia problemowe prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W13+
T2A_W05++
T2A_W06+
03 Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych. Wykład interaktywny obserwacja wykonawstwa K_K03+
T2A_K01++
T2A_K02+
T2A_K07+
04 Umie pozyskiwać oprogramowani wspomagające pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych. wykład problemowy obserwacja wykonawstwa K_U05+
T2A_U01+
T2A_U02+
T2A_U07+
T2A_U17+
T2A_U18+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne. W02 MEK01 MEK02
4 TK02 Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych. W02, W03 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 4) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa Średnia z obu rodzajów zajęć.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały : Materiały tematycznie związane z przedmiotem.

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie