Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Inżynierii Materiałowej i Technologii Budownictwa
Kod zajęć: 6716
Status zajęć: wybierany dla specjalności Budownictwo Zrównoważone
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W20 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Grzegorz Prokopski
Terminy konsultacji koordynatora: uzgadniane ze studentami na początku każdego semestru.
semestr 3: mgr inż. Sławomir Słonina , termin konsultacji uzgadniany na początku semestru.
semestr 4: dr hab. inż. arch. prof. PRz Aleksandra Prokopska
Główny cel kształcenia: Przekazanie wiedzy oraz umiejętności z zakresu problematyki budownictwa ekologicznego/energooszczędnego.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot przekazuje informacje dotyczące podstawowych idei budowania z zastosowaniem współczesnych technologii budowlanych proekologicznych. Przekazywane są ogólne informacje z tego zakresu: historia budsownictwa energooszczędnego, zakres i cechy stosowanych współcześnie technologii budownictwa energooszczędnego i pasywnego, przykłady budowli wykonywanych z zastosowaniem technologii typu rekuperator, pompa ciepła, itp.
1 | Niezabitowska E. | Potrzeby użytkownika, a standard budynku inteligentnego | Wyd. Polit. Śląska, Wydział Architektury. | 2005 |
2 | Prokopska A. | Miejsce technologii ekologicznych w zrównoważonym rozwoju środowiska zbudowanego | Mat. X Konf. Naukowo-technicznej: Fizyka budowli w teorii i praktyce. | 2008 |
3 | Prokopska A., Bondyra J. | Możliwości kształtowania architektonicznego budynku z punktu widzenia: naświetlenia, funkcji i bilan | Mat. XIII Konf. Naukowo-technicznej: Fizyka budowli w teorii i praktyce. | 2011 |
1 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Wyd. Arkady. | 2006 |
1 | Niezabitowska E. | Budynek inteligentny - t. I i II | Wyd. Polit. Śląskiej, Gliwice. | 2005 |
Wymagania formalne: Posiadanie wiedzy dotyczącej wznoszenia budowli oraz ich cech użytkowych i technicznych
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych technologii energooszczędnych w budownictwie w aspekcie ich konstrukcji, przeznaczenia i cech użytkowych. Znajomość technologii budownictwa pasywnego i domów inteligentnych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego kojarzenia faktów z zakresu poszczególnych etapów realizacji budowli i zastosowanych w nich technologii budowlanych i ekologicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejetność analizowania różnorodnych technologii energooszczędnych w budownictwie ze względu na ich przydatność i użyteczność społeczną.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. | Wykład audytoryjny oraz ćwiczenia projektowe | referat ustny |
K_W07+ |
T2A_W05+ T2A_W06+ |
02 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne. | ćwiczenia problemowe | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_W13+ |
T2A_W05++ T2A_W06+ |
03 | Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych. | Wykład interaktywny | obserwacja wykonawstwa |
K_K03+ |
T2A_K01++ T2A_K02+ T2A_K07+ |
04 | Umie pozyskiwać oprogramowani wspomagające pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych. | wykład problemowy | obserwacja wykonawstwa |
K_U05+ |
T2A_U01+ T2A_U02+ T2A_U07+ T2A_U17+ T2A_U18+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W02 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK02 | W02, W03 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Średnia z obu rodzajów zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Materiały tematycznie związane z przedmiotem.