logo
Karta przedmiotu
logo

Kompozyty budowlane

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Inżynierii Materiałowej i Technologii Budownictwa

Kod zajęć: 6715

Status zajęć: wybierany dla specjalności Budownictwo Zrównoważone

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W20 L15 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Konkol

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przekazanie wiedzy z zakresu współczesnych kompozytów budowlanych stosowanych w budownictwie.

Ogólne informacje o zajęciach: W ramach przedmiotu student uzyskuje wiedzę na temat współczesnych kompozytów stosowanych w budownictwie.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Blicharski M. Wstęp do inżynierii materiałowej. WNT Warszawa. 1998
2 Ashby M.F. Dobór materiałów w projektowaniu inżynierskim. WNT Warszawa. 1998
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Ashby M.F. Materiały inżynierskie. Kształtowanie struktury i właściwości, dobór materiałów. Tom 2 WNT Warszawa . 1996
2 Prokopski G. Mechanika pękania betonów cementowych. Oficyna wydawnicza PRz., Rzeszów . 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Umiejetności z fizyki i matematyki nabyte w szkole śrerdniej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych danych o materiałach inżynierskich i metodach ich badania.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejetność logicznego myślenia i kojarzenia faktów naukowych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Praca samodzielna i w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie aktualnie stosowanych materiałów, procesów i technologii ich wytwarzania oraz zasad stosowania wykład, laboratorium egzamin część pisemna K_W07+
K_U05++
K_K01++
K_K03+
P7S_KK
P7S_KO
P7S_UO
P7S_UU
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Podział i właściwości materiałów inżynierskich. Zależności między procesem wytwarzania materiałów, ich strukturą i właściwościami. I. Klasyfikacja materiałów inżynierskich: Metale i ich stopy, stale i żeliwa, podział stali, inne stopy metali: brązy, mosiądze, stopy aluminium, stopy niklu, materiały ceramiczne i szkła, ich podział i właściwości, odporność na pękanie materiałów ceramicznych, polimery, ich podział i właściwości, polimery komórkowe (polimery spieniane, pianki), polimerowe odpady poużytkowe II. Kompozyty i ich właściwości, podział kompozytów, kompozyty włókniste, rodzaje stosowanych włókien: azbestowe, szklane, węglowe – ich charakterystyka Kevlar, zastosowania kevlaru, wiskery, wpływ włókien na właściwości kompozytów, laminaty, matryca w kompozytach. Przykłady kompozytów: kompozyty szklano-polimerowe, kompozyty włókniste o matrycy metalowej, kompozyty z włóknami i matrycą ceramiczną, kompozyty agregatowe, beton, klasyfikacje betonów, współczesne betony cementowe, ich skład i właściwości: (beton wysokowartościowy BWW, beton bardzo wysokowartościowy BBWW, beton ultrawysokowartościowy BUWW, lekkie betony wysokowartościowe LBWW, betony samozagęszczalne BWWS), plastyfikatory i superplastyfikatory, przykłady zastosowań betonów nowej generacji W02 MEK01
2 TK02 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie aktualnie stosowanych materiałów, procesów i technologii ich wytwarzania oraz zasad stosowania - MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 2) Przygotowanie do laboratorium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 5.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 4.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Egzamin pisemny z zakresu treści przekazywanych na wykładzie.
Laboratorium
Ocena końcowa Średnia z obu rodzajów zajęć.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały :

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 L. Dvorkin; A. Huts; J. Konkol; V. Marchuk Efficient, Fine-Grained Fly Ash Concrete Based on Metal and Basalt Fibers 2023
2 A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; E. Sočo; B. Tchórzewska-Cieślak; M. Zdeb Mechanism of Biofilm Formation on Installation Materials and Its Impact on the Quality of Tap Water 2022
3 L. Dvorkin; A. Huts; J. Konkol; V. Marchuk Effectiveness of Polymer Additives in Concrete for 3D Concrete Printing Using Fly Ash 2022
4 A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; A. Skwarczyńska-Wojsa; M. Zdeb Optimization of Quantitative Analysis of Biofilm Cell from Pipe Materials 2021
5 W. Iskra-Kozak; J. Konkol The Impact of Nano-Al2O3 on the Physical and Strength Properties as Well as on the Morphology of Cement Composite Crack Surfaces in the Early and Later Maturation Age 2021
6 B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania 2020
7 J. Konkol A Fractal Model of Cracking of Cement Matrix Composites 2020
8 J. Konkol; M. Pietras Zeolit jako dodatek do zapraw i betonów 2020
9 W. Iskra-Kozak; J. Konkol; M. Pietras Wykorzystanie zeolitów naturalnych jako dodatku do zapraw i betonów 2020
10 A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; B. Tchórzewska-Cieślak; A. Wojtuś; J. Żywiec The Impact of the Quality of Tap Water and the Properties of Installation Materials on the Formation of Biofilms 2019
11 J. Konkol Fracture Toughness and Fracture Surface Morphology of Concretes Modified with Selected Additives of Pozzolanic Properties 2019