Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 6713
Status zajęć: wybierany dla specjalności Budownictwo Zrównoważone
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W10 C10 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: mgr inż arch. Bartłomiej Tomkowicz
semestr 2: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Główny cel kształcenia: Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie ochrony i konserwacji obiektów zabytkowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Celem modułu jest zapoznanie studenta z historią ochrony zabytków w kontekście współczesnych aktów prawnych. Słuchacz nauczy się jakie prawa i obowiązki nakładane są na właścicieli i posiadaczy zabytków. Student pozna organy odpowiedzialne za ochronę dziedzictwa kulturowego.
Materiały dydaktyczne: Materiały dyd. dostępne w podręczniku do przedmiotu Konserwacja i ochrona zabytków architektury
Inne: Brak
1 | Andrzej Kadłuczka | Ochrona zabytków architektury, Tom I, Zarys Doktryn i Teorii | Kraków. | 2000 |
2 | Edmund Małachowicz | Konserwacja i rewaloryzacja architektury w zespołach i krajobrazie | Wrocław. | 1994 |
3 | Marek Gosztyła, Peter Pasztor | Konserwacja i ochrona zabytków architektury | Rzeszów. | 2012 |
1 | Bogusław Szmygin | Kształtowanie koncepcji zabytku i doktryny konserwatorskiej w Polsce w XX wieku | Lublin . | 2000 |
2 | Alberto Soldani, Dariusz Jankowski | Zabytki. Ochrona i opieka. | Zielona Góra. | 2004 |
1 | Bogusław Szmygin | Kształtowanie koncepcji zabytku i doktryny konserwatorskiej w Polsce w XX wieku | Lublin . | 2000 |
2 | Alberto Soldani, Dariusz Jankowski | Zabytki. Ochrona i opieka. | Zielona Góra. | 2004 |
Wymagania formalne: Umiejętność posługiwania się obowiązującymi zasadami i podstawowymi pojęciami z zakresu ochrony zabytków.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada podstawową wiedzę z zakresu metod oraz sposobów konserwacji zabytków stosowanych w Polsce i za granicą.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi gromadzić, analizować i interpretować materiały archiwalne, historyczne dotyczące obiektów zabytkowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie oraz w grupach.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna i rozumie procesy i procedury charakterystyczne dla działań konserwatorskich - student musi opanować materiał w 60%. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_W007+ K_W017++ K_W018+++ |
T2A_W02+ T2A_W03++ T2A_W06+ T2A_W07+ |
02 | Zna i rozumie metody i sposoby konserwacji zabytków stosowane w Polsce i za granicą - student musi opanować materiał w 60%. | wykład, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_W007+ K_W017++ K_W018+++ |
T2A_W02+ T2A_W03+ T2A_W06+ T2A_W07+ |
03 | Potrafi formułować diagnozy i opinie dotyczące stanu istniejącego obiektów zabytkowych - student musi opanować materiał w 60%. | wykład, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_U026+++ |
T2A_U01+ T2A_U02++ T2A_U17+ T2A_U18++ |
04 | Ma umiejętność sporządzenia wytycznych konserwatorskich - student musi opanować materiał w 60%. | wykład, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_U026+++ |
T2A_U01++ T2A_U02++ T2A_U17++ T2A_U18++ |
05 | Umie gromadzić, analizować i interpretować dane archiwalne - student musi opanować materiał w 60%. | wykład, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_U026+++ |
T2A_U01++ T2A_U02++ T2A_U17++ T2A_U18++ |
06 | Ma świadomość wartości zabytków i potrzeby ich ochrony - student musi opanować materiał w 60%. | wykład, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_K001++ K_K002++ K_K004+ |
T2A_K01++ T2A_K07+ |
07 | Ma świadomość roli architekta w konserwacji obiektów zabytkowych - student musi opanować materiał w 60%. | wykład, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_K001++ K_K002++ K_K004+ |
T2A_K01++ T2A_K07+ |
08 | Wykazuje gotowość do przyjęcia odpowiedzialności za decyzje projektowe względem obiektów zabytkowych - student musi opanować materiał w 60%. | wykład, ćwiczenia problemowe | referat pisemny, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_K001++ K_K002++ K_K004+ |
T2A_K01++ T2A_K07+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, C01 | MEK01 MEK02 MEK06 | |
3 | TK02 | W02, C02 | MEK01 MEK03 MEK06 | |
3 | TK03 | W03, C03 | MEK01 MEK05 MEK06 | |
3 | TK04 | W04, C04 | MEK01 MEK02 MEK05 | |
3 | TK05 | W05, C05 | MEK01 MEK05 MEK06 | |
3 | TK06 | W06, C06 | MEK01 MEK02 MEK05 MEK06 | |
3 | TK07 | W07, C07 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK08 | W07, C07 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie