logo
Karta przedmiotu
logo

Złożone konstrukcje betonowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2023/2024

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych

Kod zajęć: 6697

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W10 P20 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Lidia Buda-Ożóg

semestr 1: mgr inż. Katarzyna Sieńkowska-Szpetnar

semestr 1: mgr inż. Damian Nykiel

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zaznajomienie studentów z projektowaniem i obliczaniem tarcz, tarczownic i przestrzennych konstrukcji powłokowych oraz ich zastosowaniami. Student nabywa wiedzę i umiejętności zaawansowanej analizy żelbetowych konstrukcji szkieletowych, ścianowych i powłokowych. Poznaje podstawy teoretyczne oraz praktyczne metody projektowania wielopiętrowych budynków żelbetowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Formalną podstawą do zrozumienia przebiegu sił wewnętrznych w konstrukcji przestrzennej jest teoria powłok. Jej podstawy są przekazywane studentom na mechanice budowli. Jednak dla celów projektowych potrzebne jest pogłębienie ogólnej znajomości przestrzennego przebiegu sił wewnętrznych opartego na znajomości rodzajów trajektorii naprężeń głównych i ich wiązek w postaci strumieni sił w przestrzeni. Student zdobywa również szczegółową wiedzę na temat projektowania tarcz, tarczownic, konstrukcji wielokondygnacyjnych budynków szkieletowych, stropów płaskich, dylatacji.

Materiały dydaktyczne: Autorskie wykłady

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PKN Warszawa. 2004
2 PN-EN 1991 Eurokod 1: Oddziaływanie na konstrukcje PKN Warszawa. 2008
3 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008
4 W. Starosolski Konstrukcje żelbetowe T. 4 PWN Warszawa. 2012
5 W Starosolski Konstrukcje żelbetowe T. 5. PWN Warszawa. 2016
6 J Kobiak, W. Stachurski Konstrukcje żelbetowe T. 2, T. 4 Arkady, Warszawa. 1987,
7 A. Ajdukiewicz, w. Starosolski Żelbetowe ustroje płytowo-słupowe Arkady, Warszawa. 1981
8 M. Knauff Obliczanie konstrukcji wg według Eurokodu 2 Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa. 2019
9 M. Kapela, J. Sieczkowski Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. 2003
10 A. Pawłowski, I. Cała Budynkim wysokie Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. 2006
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PN-EN 1990 . 2004
2 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008
Literatura do samodzielnego studiowania
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PKN Warszawa. 2004
2 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Ukończenie studiów pierwszego stopnia

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Teoria Powłok, Konstrukcje betonowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Trygonometria, wyobraźnia 3D, rysunek odręczny i techniczny

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do współpracy zespołowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawowe pojecia z zakresu projketowania konstrukcji żelbetowych. Posiada wiedzę na temat projektowania stropów słupowo-płytowych wykład pisemny egzamin, ustny egzamin K_W02++
K_W08+
K_W14++
K_K02+
P7S_KR
P7S_WG
02 Student posiada umiejętność zaprojektowania konstrukcji szkieletowych słupowo -płytowych i słupowo-ryglowych projekt indywidualny prezentacja projektu K_U01+
K_U02+
K_U03+
K_U05+
K_U10+
K_U15+
P7S_UW
03 Zna elementy usztywniani ustrojów: płaskie, przestrzenne wykład egzamin cz. pisemna K_W14+
P7S_WG
04 Ma świadomość konsekwencji przyjętych rozwiaząń konstrukcyjnych oraz potrzeby starannej prezentacji projektu konstrukcyjnego. projekt indywidualny prezentacja projektu K_K02+
P7S_KR
05 Zna zagadnienie modeli S-T w analizie i wymiarowaniu konstrukcji żelbetowych wykład egzamin cz. pisemna K_W02+
P7S_WG
06 Student posiada znajomość wybranych modeli betonu stosowane w symulacjach komputerowych wykład egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W08+
K_U03+
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Szkieletowe budynki wielokondygnacyjne i wysokie: klasyfikacja, zasady kształtowania, zestawienie obciążeń, metody obliczania i kształtowania zbrojenia , Stropy płaskie, płyty fundamentowe , Wykłady 1 i 2 MEK01
1 TK02 Elementy usztywniania ustrojów: płaskie, przestrzenne, Projektowanie budynków o żelbetowej konstrukcji ścianowej Wykłady 3 MEK03
1 TK03 Modele S-T w analizie i wymiarowaniu konstrukcji żelbetowych Wykłady 4 MEK05
1 TK04 Projekt budynku szkieletowego o konstrukcji słupowo-płytowej i słupowo-belkowej Projekt MEK01 MEK02 MEK04
1 TK05 Znajomość wybranych modeli betonu stosowane w symulacjach komputerowych Wykład 5 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 1) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 25.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 5.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 1) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Znajomość informacji z wykładu 33%, rozwiązanie zdania projektowego 33%
Projekt/Seminarium Wykonanie projektu i jego prezentacja i obrona projektu 34%
Ocena końcowa (W + P+ Z)/3; W- ocena z treści wykładu, P- ocena z projektu Z- ocena z zadania podczas egzaminu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Przykładowe pytania na egzamin.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały : normy

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 F. Broniewicz; M. Broniewicz; L. Buda-Ożóg; A. Halicka; Ł. Jabłoński; D. Nykiel The Use of Wind Turbine Blades to Build Road Noise Barriers as an Example of a Circular Economy Model 2024
2 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba FEM Simulations and Experimental Testing of a Connector for Prefabricated Cylindrical Tank Elements 2024
3 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel Wpływ różnicy temperatur wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni ściany na wartość naprężeń i obraz zarysowania cylindrycznego zbiornika żelbetowego - porównanie metod obliczeniowych 2023
4 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Experimental research and numerical simulations of the actual response flat slab in case of column loss 2023
5 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Influence of the tie reinforcement on the development of a collapse caused by the failure of an edge column in RC flat slab system 2023
6 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba Łącznik prefabrykowanych elementów zbiornika cylindrycznego - projekt i badania prototypu 2023
7 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Wpływ zbrojenia wieńcowego na rozwój katastrofy spowodowanej awarią słupa krawędziowego w ustroju płytowo-słupowym 2022
8 Ł. Bednarski; L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; R. Sieńko; K. Sieńkowska; J. Zięba; K. Zuziak Distributed fibre optic sensing: Reinforcement yielding strains and crack detection in concrete slab during column failure simulation 2022
9 L. Buda-Ożóg Comparison of STM’s reliability system on the example of selected element 2021
10 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Calibration of Partial Safety Factors of Sample Masonry Structures 2021
11 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Multi-stage analysis of reliability of an example masonry construction 2021
12 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska Influence of random character of reinforcement cover in bending elements 2021
13 L. Buda-Ożóg; G. Rybicki O nowatorskich cienkościennych konstrukcjach z betonu w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku 2020
14 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Factors determining the quality of masonry – differentiation of resistance and reliability 2020
15 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Probabilistic method and FEM analysis in the design and analysis of cracks widths 2020
16 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska; A. Tułecka The influence of concrete cover on the bearing capacity and reliability of the reinforcement concrete slab – column system 2020
17 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska; I. Skrzypczak Reliability of beams subjected to torsion designed using STM 2020
18 L. Buda-Ożóg Niezawodność konstrukcji żelbetowych projektowanych metodą Strut and Tie 2019
19 L. Buda-Ożóg Probabilistic assessment of load-bearing capacity of deep beams designed by strut-and-tie method 2019
20 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Dual CUSUM chart for the quality control of concrete family 2019
21 L. Buda-Ożóg; J. Kujda; I. Skrzypczak The impact of the quality of materials on the differentiation of the reliability of a reinforced concrete beam 2019