logo
Karta przedmiotu
logo

Złożone konstrukcje betonowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych

Kod zajęć: 6697

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W10 P20 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Lidia Buda-Ożóg

semestr 1: mgr inż. Katarzyna Sieńkowska-Szpetnar

semestr 1: mgr inż. Damian Nykiel

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zaznajomienie studentów z projektowaniem i obliczaniem tarcz, tarczownic i przestrzennych konstrukcji powłokowych oraz ich zastosowaniami. Student nabywa wiedzę i umiejętności zaawansowanej analizy żelbetowych konstrukcji szkieletowych, ścianowych i powłokowych. Poznaje podstawy teoretyczne oraz praktyczne metody projektowania wielopiętrowych budynków żelbetowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Formalną podstawą do zrozumienia przebiegu sił wewnętrznych w konstrukcji przestrzennej jest teoria powłok. Jej podstawy są przekazywane studentom na mechanice budowli. Jednak dla celów projektowych potrzebne jest pogłębienie ogólnej znajomości przestrzennego przebiegu sił wewnętrznych opartego na znajomości rodzajów trajektorii naprężeń głównych i ich wiązek w postaci strumieni sił w przestrzeni. Student zdobywa również szczegółową wiedzę na temat projektowania tarcz, tarczownic, konstrukcji wielokondygnacyjnych budynków szkieletowych, stropów płaskich, dylatacji.

Materiały dydaktyczne: Autorskie wykłady

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PKN Warszawa. 2004
2 PN-EN 1991 Eurokod 1: Oddziaływanie na konstrukcje PKN Warszawa. 2008
3 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008
4 W. Starosolski Konstrukcje żelbetowe T. 4 PWN Warszawa. 2012
5 W Starosolski Konstrukcje żelbetowe T. 5. PWN Warszawa. 2016
6 J Kobiak, W. Stachurski Konstrukcje żelbetowe T. 2, T. 4 Arkady, Warszawa. 1987,
7 A. Ajdukiewicz, w. Starosolski Żelbetowe ustroje płytowo-słupowe Arkady, Warszawa. 1981
8 M. Knauff Obliczanie konstrukcji wg według Eurokodu 2 Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa. 2019
9 M. Kapela, J. Sieczkowski Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. 2003
10 A. Pawłowski, I. Cała Budynkim wysokie Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. 2006
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PN-EN 1990 . 2004
2 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008
Literatura do samodzielnego studiowania
1 PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji PKN Warszawa. 2004
2 PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu PKN Warszawa. 2008

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Ukończenie studiów pierwszego stopnia

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Teoria Powłok, Konstrukcje betonowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Trygonometria, wyobraźnia 3D, rysunek odręczny i techniczny

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do współpracy zespołowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Posiada rozszerzoną wiedzę na temat przestrzennego przebiegu sił wewnętrznych opartego na znajomości rodzajów trajektorii naprężeń głównych i ich wiązek w postaci strumieni sił w przestrzeni. Posiada szczegółową wiedzę na temat projektowania szkieletowych budynków wielokondygnacyjnych i wysokich, stropów płaskich, płyt fundamantowych, elementów usztywnienia ustroju- płaskich i przestrzennych, dyla wykład pisemny egzamin, ustny egzamin K_W02++
K_W08+
K_W14++
K_K02+
P7S_KR
P7S_WG
02 Posiada umiejętność zaprojektowania określonej konstrukcji trójwymiarowej, określić wartości sił wewnętrznych w tej konstrukcji oraz sprawdzić je w programie komputerowym, wykonać rysunki konstrukcyjne oraz przedmiar robót. projekt indywidualny prezentacja projektu K_U01+
K_U02+
K_U03+
K_U05+
K_U10+
K_U15+
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Beton, żelbet : zastosowanie, obliczanie, normy, konstrukcje. Rola naprężeń głównych i strumieni sił w konstrukcjach jedno, dwu i trójwymiarowych. Konstrukcje szkieletowe - metody obliczania, kształtowanie zbrojenia. Projektowanie budynków wysokich i wysokościowych. Stropy płaskie i płyty fundamantowe - siły, zbrojenie. Konstrukcje ścianowe. Zastosowanie modeli ST w projektowaniu konstrukcji żelbetowych. Konstrukcje prefabrykowane, Dylatacje W MEK01
1 TK02 Projektowanie żelbetowego stropu płaskiego lub konstrukcji żelbetowej budynku szkieletowego P MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 1) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 25.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 5.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 1) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Znajomość informacji z wykładu 90%, aktywna obecność na wykładzie 10%
Projekt/Seminarium Wykonanie projektu 50%, prezentacja i obrona projektu 50%
Ocena końcowa (W + P)/2; W- ocena z wykładu, P- ocena z projektu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Przykładowe pytania na egzamin.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 F. Broniewicz; M. Broniewicz; L. Buda-Ożóg; A. Halicka; Ł. Jabłoński; D. Nykiel The Use of Wind Turbine Blades to Build Road Noise Barriers as an Example of a Circular Economy Model 2024
2 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba FEM Simulations and Experimental Testing of a Connector for Prefabricated Cylindrical Tank Elements 2024
3 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel Wpływ różnicy temperatur wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni ściany na wartość naprężeń i obraz zarysowania cylindrycznego zbiornika żelbetowego - porównanie metod obliczeniowych 2023
4 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Experimental research and numerical simulations of the actual response flat slab in case of column loss 2023
5 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Influence of the tie reinforcement on the development of a collapse caused by the failure of an edge column in RC flat slab system 2023
6 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; Z. Pisarek; J. Zięba Łącznik prefabrykowanych elementów zbiornika cylindrycznego - projekt i badania prototypu 2023
7 L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; K. Sieńkowska; J. Zięba Wpływ zbrojenia wieńcowego na rozwój katastrofy spowodowanej awarią słupa krawędziowego w ustroju płytowo-słupowym 2022
8 Ł. Bednarski; L. Buda-Ożóg; D. Nykiel; R. Sieńko; K. Sieńkowska; J. Zięba; K. Zuziak Distributed fibre optic sensing: Reinforcement yielding strains and crack detection in concrete slab during column failure simulation 2022
9 L. Buda-Ożóg Comparison of STM’s reliability system on the example of selected element 2021
10 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Calibration of Partial Safety Factors of Sample Masonry Structures 2021
11 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Multi-stage analysis of reliability of an example masonry construction 2021
12 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska Influence of random character of reinforcement cover in bending elements 2021
13 L. Buda-Ożóg; G. Rybicki O nowatorskich cienkościennych konstrukcjach z betonu w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku 2020
14 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Factors determining the quality of masonry – differentiation of resistance and reliability 2020
15 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Probabilistic method and FEM analysis in the design and analysis of cracks widths 2020
16 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska; A. Tułecka The influence of concrete cover on the bearing capacity and reliability of the reinforcement concrete slab – column system 2020
17 L. Buda-Ożóg; K. Sieńkowska; I. Skrzypczak Reliability of beams subjected to torsion designed using STM 2020
18 L. Buda-Ożóg Niezawodność konstrukcji żelbetowych projektowanych metodą Strut and Tie 2019
19 L. Buda-Ożóg Probabilistic assessment of load-bearing capacity of deep beams designed by strut-and-tie method 2019
20 L. Buda-Ożóg; I. Skrzypczak; J. Zięba Dual CUSUM chart for the quality control of concrete family 2019
21 L. Buda-Ożóg; J. Kujda; I. Skrzypczak The impact of the quality of materials on the differentiation of the reliability of a reinforced concrete beam 2019