Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych
Kod zajęć: 6697
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W10 P20 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krystyna Wróbel
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć
semestr 1: dr inż. Zbigniew Plewako , termin konsultacji zgodnie z aktualnym rozkładem zajęć
Główny cel kształcenia: Zaznajomienie studentów z projektowaniem i obliczaniem tarcz, tarczownic i przestrzennych konstrukcji powłokowych oraz ich zastosowaniami. Student nabywa wiedzę i umiejętności zaawansowanej analizy żelbetowych konstrukcji szkieletowych, ścianowych i powłokowych. Poznaje podstawy teoretyczne oraz praktyczne metody projektowania wielopiętrowych budynków żelbetowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Formalną podstawą do zrozumienia przebiegu sił wewnętrznych w konstrukcji przestrzennej jest teoria powłok. Jej podstawy są przekazywane studentom na mechanice budowli. Jednak dla celów projektowych potrzebne jest pogłębienie ogólnej znajomości przestrzennego przebiegu sił wewnętrznych opartego na znajomości rodzajów trajektorii naprężeń głównych i ich wiązek w postaci strumieni sił w przestrzeni. Student zdobywa również szczegółową wiedzę na temat projektowania tarcz, tarczownic, konstrukcji wielokondygnacyjnych budynków szkieletowych, stropów płaskich, dylatacji.
Materiały dydaktyczne: Autorskie wykłady
1 | PN-EN 1990 Podstawy projektowania konstrukcji | PKN Warszawa. | 2004 | |
2 | PN-EN 1991 Eurokod 1: Oddziaływanie na konstrukcje | PKN Warszawa. | 2008 | |
3 | PN-EN 1992 Projektowanie konstrukcji z betonu | PKN Warszawa. | 2008 | |
4 | W. Starosolski | Konstrukcje żelbetowe T. 4 | PWN Warszawa. | 2012 |
5 | W Starosolski | Konstrukcje żelbetowe T. 5. | PWN Warszawa. | 2016 |
6 | J Kobiak, W. Stachurski | Konstrukcje żelbetowe T. 2, T. 4 | Arkady, Warszawa. | 1987, |
7 | A. Ajdukiewicz, w. Starosolski | Żelbetowe ustroje płytowo-słupowe | Arkady, Warszawa. | 1981 |
8 | M. Knauff | Obliczanie konstrukcji wg według Eurokodu 2 | Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa. | 2019 |
9 | M. Kapela, J. Sieczkowski | Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2003 |
10 | A. Pawłowski, I. Cała | Budynkim wysokie | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2006 |
1 | PN-EN 1990 | Podstawy projektowania konstrukcji | PN-EN 1990 . | 2004 |
2 | PN-EN 1992 | Projektowanie konstrukcji z betonu | PKN Warszawa. | 2008 |
1 | PN-EN 1990 | Podstawy projektowania konstrukcji | PKN Warszawa. | 2004 |
2 | PN-EN 1992 | Projektowanie konstrukcji z betonu | PKN Warszawa. | 2008 |
Wymagania formalne: Ukończenie studiów pierwszego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Teoria Powłok, Konstrukcje betonowe
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Trygonometria, wyobraźnia 3D, rysunek odręczny i techniczny
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do współpracy zespołowej
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada rozszerzoną wiedzę na temat przestrzennego przebiegu sił wewnętrznych opartego na znajomości rodzajów trajektorii naprężeń głównych i ich wiązek w postaci strumieni sił w przestrzeni. Posiada szczegółową wiedzę na temat projektowania szkieletowych budynków wielokondygnacyjnych i wysokich, stropów płaskich, płyt fundamantowych, elementów usztywnienia ustroju- płaskich i przestrzennych, dyla | wykład | pisemny egzamin, ustny egzamin |
K_W02++ K_W08+ K_W14++ K_K02+ |
P7S_KR P7S_UO P7S_WG |
02 | Posiada umiejętność zaprojektowania określonej konstrukcji trójwymiarowej, określić wartości sił wewnętrznych w tej konstrukcji oraz sprawdzić je w programie komputerowym, wykonać rysunki konstrukcyjne oraz przedmiar robót. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U01+ K_U02+ K_U03+ K_U05+ K_U10+ K_U15+ |
P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W | MEK01 | |
1 | TK02 | P | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. Egzamin ustny: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Znajomość informacji z wykładu 90%, aktywna obecność na wykładzie 10% |
Projekt/Seminarium | Wykonanie projektu 50%, prezentacja i obrona projektu 50% |
Ocena końcowa | (W + P)/2; W- ocena z wykładu, P- ocena z projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Przykładowe pytania na egzamin.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | W. Kubiszyn; K. Wróbel | Wybrane aspekty kształtowania i projektowania stalowych wykładzin kominów przemysłowych | 2020 |
2 | W. Kubiszyn; K. Wróbel | Zasady projektowania, wykonawstwa i utrzymania kominów stalowych w zmieniających się warunkach eksploatacji | 2020 |