Główny cel kształcenia:
Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie projektowania wybranych konstrukcji żelbetowych, m.in.: zbiorników i silosów, przekryc powłokowych typu łupina, kopuła, przekryć tarczownicowych, rur i kanałów przemysłowych. Zdobycie wiedzy na temat projektowania z uwzględnieniem trawałości oraz pracy konstrukcji w sytuacjach wyjątkowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot przekazuje informacje w zakresie podstaw teoretycznych i technologicznych projektowania i realizacji wybranych konstrukcji i ich miejsc szczególnych.
Materiały dydaktyczne:
Autorskie wykłady w postaci kserokopii, kopie referatów na konferencjach naukowych
1 | S. Kuś | Konstrukcje sprężone kołowo - symetryczne | ARKADY 1960. | - |
2 | PN-EN 1992-3 | Eurokod 2: Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 3: Silosy i zbiorniki na ciecze | PKN Warszawa. | 2008 |
3 | A. Halicka, D. Franczak | Projektowanie zbiorników żelbetowych, Tom 1. Zbiorniki na materiały sypkie. | PWN, Warszawa. | 2011 |
4 | A. Halicka, D. Franczak | Projektowanie zbiorników żelbetowych, Tom 2. Zbiorniki na ciecze | PWN, Warszawa. | 2014 |
5 | - | Inżynieria i Budownictwo | -. | - |
6 | W. Starosolski | Konstrukcje żelbetowe T2,3,4 | PWN. | 2012 |
1 | A.Halicka, D.Franczak | Projektowanie zbiorników żelbetowych T1,2 | PWN. | 2011 |
2 | - | PN - EN 1992 - 3 Silosy i zbiorniki na ciecze | -. | - |
1 | A.Halicka, D. Franczak | Projektowanie zbiorników żelbetowych, T 1,2 | PWN . | 2011 |
2 | - | PN - EN 1992 - 3 Silosy i zbiorniki na ciecze | -. | - |
Wymagania formalne:
Ukończenie pierwszego semestru na II stopniu studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
wiedza z przedmiotów Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Złożone Konstrukcje Betonowe
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
umiejętność obliczania sił przekrojowych i wymiarowania prostych konstrukcji żelbetowych oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność współpracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Posiada wiedzę w zakresie projektowania wybranych konstrukcji żelbetowych, m.in.: zbiorników i silosów, rur i kanałów przemysłowych, przekryc powłokowych oraz miejsc szczególnych konstrukcji. Zna nowoczesne rozwiązania techniczne. Posiada umiejętność obliczania konstrukcji obrotowo-symetrycznych | wykład | egzamin cz. ustna lub pisemna |
K-W02+++ K-W05+ K-W08+ K-W14++ K-K02++ |
P7S-KR P7S-WG |
MEK02 | Umiejętność projektowania żelbetowych konstrukcji obrotowo-symetrycznych | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-U01+ K-U05+ K-U06+ K-U15+ |
P7S-UW |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W | MEK01 | |
3 | TK02 | P | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
35.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Znajomość informacji z wykładu 90%, obecność na wykładzie 10% |
Projekt/Seminarium | wykonanie projektu 50%, prezentacja i obrona projektu 50% |
Ocena końcowa | (W+P)/2 W- ocena z wykładu (EGZAMIN), P- ocena z projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie