logo
Karta przedmiotu
logo

Wybrane zagadnienia z konstrukcji betonowych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych

Kod zajęć: 6694

Status zajęć: wybierany dla specjalności Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W20 P15 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Zakarya Kamel

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie projektowania wybranych konstrukcji żelbetowych, m.in.: zbiorników i silosów, przekryc powłokowych typu łupina, kopuła, przekryć tarczownicowych, rur i kanałów przemysłowych. Zdobycie wiedzy na temat projektowania z uwzględnieniem trawałości oraz pracy konstrukcji w sytuacjach wyjątkowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot przekazuje informacje w zakresie podstaw teoretycznych i technologicznych projektowania i realizacji wybranych konstrukcji i ich miejsc szczególnych.

Materiały dydaktyczne: Autorskie wykłady w postaci kserokopii, kopie referatów na konferencjach naukowych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 S. Kuś Konstrukcje sprężone kołowo - symetryczne ARKADY 1960.
2 PN-EN 1992-3 Eurokod 2: Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 3: Silosy i zbiorniki na ciecze PKN Warszawa. 2008
3 A. Halicka, D. Franczak Projektowanie zbiorników żelbetowych, Tom 1. Zbiorniki na materiały sypkie. PWN, Warszawa. 2011
4 A. Halicka, D. Franczak Projektowanie zbiorników żelbetowych, Tom 2. Zbiorniki na ciecze PWN, Warszawa. 2014
5 Inżynieria i Budownictwo .
6 W. Starosolski Konstrukcje żelbetowe T2,3,4 PWN. 2012
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 A.Halicka, D.Franczak Projektowanie zbiorników żelbetowych T1,2 PWN. 2011
2 PN - EN 1992 - 3 Silosy i zbiorniki na ciecze .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 A.Halicka, D. Franczak Projektowanie zbiorników żelbetowych, T 1,2 PWN . 2011
2 PN - EN 1992 - 3 Silosy i zbiorniki na ciecze .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Ukończenie pierwszego semestru na II stopniu studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wiedza z przedmiotów Wytrzymałość Materiałów, Mechanika Budowli, Złożone Konstrukcje Betonowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność obliczania sił przekrojowych i wymiarowania prostych konstrukcji żelbetowych oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność współpracy w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Posiada wiedzę w zakresie projektowania wybranych konstrukcji żelbetowych, m.in.: zbiorników i silosów, rur i kanałów przemysłowych, przekryc powłokowych oraz miejsc szczególnych konstrukcji. Zna nowoczesne rozwiązania techniczne. Posiada umiejętność obliczania konstrukcji obrotowo-symetrycznych wykład egzamin cz. ustna lub pisemna K_W02+++
K_W05+
K_W08+
K_W14++
K_K02++
P7S_KR
P7S_UO
P7S_WG
02 Umiejętność projektowania żelbetowych konstrukcji obrotowo-symetrycznych projekt zespołowy prezentacja projektu K_U01+
K_U05+
K_U06+
K_U15+
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 WYKŁAD: Zbiorniki i silosy- charakterystyka, kształtowanie i wymiarowanie zbrojenia, Przekrycia powłokowe: łupiny, kopuły, rury i kanały przemysłowe - charakterystyka, zasady pracy, projektowanie, prefabrykacja, Projektowanie narozy, węzłów, układy sił w modelach ST, Projektowanie z uwzględnieniem trwałości, Zasady projektowania konstrukcji w sytuacjach wyjątkowych, Przykłady błędów w projektowaniu i wykonastwie konstrukcji żelbetowych, Podstawowe informacje na temat wzmacniania konstrukcji z betonu, Nowoczesne rozwiązania projektowe i wykonawcze dotyczace kształtowania zbrojenia . W MEK01
3 TK02 Projektowanie żelbetowych konstrukcji obrotowo symetrycznych P MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 35.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Znajomość informacji z wykładu 90%, obecność na wykładzie 10%
Projekt/Seminarium wykonanie projektu 50%, prezentacja i obrona projektu 50%
Ocena końcowa (W+P)/2 W- ocena z wykładu (EGZAMIN), P- ocena z projektu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie