Główny cel kształcenia:
Umiejętność oceny stanu nawierzchni i planowania działań w zakresie utrzymania dróg
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalizacji "Budowa i utrzymanie dróg"
1 | J.Olechowski, E Skaldawski | Wytwarzanie mieszanek bitumicznych | WKiŁ. | 1985 |
2 | J. Kukiełka | Konstrukcje jezdni drogowych | Wyd. Uczel. Politechniki Lubelskiej. | 1983 |
3 | M. Kalabińska, J. Piłat, P. Radziszewski | Technologia materiałów i nawierzchni drogowych | Oficyna Wydawnicza PW. | 2003 |
4 | B. Stypułtkowski i in. | Zagadnienia utrzymania i modernizacji dróg i ulic | WKiŁ. | 2002 |
5 | A. Szydło | Nawierzchnie drogowe z betonu cemetowego | Polski Cement. | 2004 |
6 | J. Piłat, P. Radziszewski | Nawierzchnie asfaltowe | WKiŁ. | 2010 |
7 | K. Błażejowski, S. Styk | Technologia warstw asfaltowych | WKŁ. | 2009 |
1 | - | System oceny stanu nawierzchni SOSN Wytyczne stosowania | GDDP. | 2002 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr i specjalnośćRejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza w zakresie materiałów drogowych, podstawowych procesów budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi w podstawowym zakresie dobrać materiały i metody wykonawcze do konkretnego zastosowania, a także zaplanować podstawowe etapy robót
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Student zna nowoczesne materiały, technologie oraz kierunki rozwoju w zakresie studiowanej tematyki. Zna metody recyklingu materiałów i nawierzchni drogowych. Zna metody planowania robót oraz ich oceny ekonomicznej. | wykład, projekt indywidualny, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, raport pisemny |
K-W05+ K-W07++ K-W08++ K-W13++ K-W17+++ K-U05++ K-U06+ K-U12+++ K-U13++ K-K01++ K-K03++ K-K05+++ K-K07++ |
P7S-KK P7S-KO P7S-KR P7S-UO P7S-UU P7S-UW P7S-WG |
MEK02 | Umiejętność oceny stanu drogi, w tym nawierzchni i zaprojektowania robót utrzymaniowych. Znajomość systemów do zarządzania siecią drogową i stanem nawierzchni (Pavement Management Systems) | wykład, projekt zespołowy | egzamin cz. pisemna, kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W05+ K-W07++ K-W08++ K-W13++ K-W17+++ K-U05++ K-U06+ K-U12+++ K-U13++ K-K01++ K-K03++ K-K05++ K-K07++ |
P7S-KK P7S-KO P7S-KR P7S-UO P7S-UU P7S-UW P7S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | - | MEK01 MEK02 | |
4 | TK02 | - | MEK01 | |
4 | TK03 | - | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 4) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,6 oceny z egzaminu + 0,4 oceny z ćwiczeń i laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło; G. Drupka; P. Grzybowski; P. Szczerba | Examination of the influence of the integrated mission management system on the pilot’s situational awareness | 2025 |
2 | L. Bichajło; W. Gardziejczyk; P. Gierasimiuk; R. Pacholak; T. Siwowski; M. Wasilewska | The Effect of a Zeolite Addition to Modified Bitumen on the Properties of Stone Matrix Asphalt Lärmarmer Mixtures Produced as Warm Mix Asphalt | 2024 |
3 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
4 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
5 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
7 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |