logo
Karta przedmiotu
logo

Mosty betonowe II

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów

Kod zajęć: 6678

Status zajęć: wybierany dla specjalności Budowa i Utrzymanie Mostów

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W20 P20 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie kształtowania, obliczania sił wewnętrznych i wymiarowania przęseł mostów sprężonych

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Mosty betonowe II przekazuje informacje na temat zasad kształtowania przęseł mostów sprężonych, wyznaczania sił wewnętrznych w przęsłach mostów sprężonych oraz wymiarowania przekrojów. Ponadto przekazywane są informacje na temat zasad projektowania elementów wyposażenia mostów sprężonych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Madaj A., Wołowicki W. Projektowanie mostów betonowych WKŁ Warszawa. 2010
2 Leonhardt F. Podstawy budowy mostów betonowych WKŁ Warszawa. 1982
3 Madaj A., Wołowicki W. Mosty betonowe, wymiarowanie i konstruowanie WKŁ Warszawa. 2002
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1992-1. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 1 Reguły ogólne i reguły dla bu .
2 PN-EN 1992-2. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 2: Mosty .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków j .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Znajomość podstawowych metod projektowania przekrojów sprężonych

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. betonu jako materiału konstrukcyjnego oraz zasad sprężania betonu . Znajomość podstawowych zasad kształtowania, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania przekrojów sprężonych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie metod projektowania

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku procesu projektowania i podejmowania odpowiednich decyzji

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna zasady kształtowania przęseł z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W02+++
K_W05+++
K_W09+
K_U02+
K_U05++
K_U15++
K_K01+
K_K03+++
T2A_W04+
T2A_W05++
T2A_W06++
T2A_W07+
T2A_U05+
T2A_U07+
T2A_U15+
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
T2A_K01+
T2A_K04+
T2A_K06+
02 Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w przęśle mostu drogowego i kolejowego wykonanego z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W03++
K_W08++
K_U01+++
K_U03++
K_U06++
K_U18+
K_K02+
T2A_W04+
T2A_W05+
T2A_W07+
T2A_U05++
T2A_U07++
T2A_U15++
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
T2A_K01+
03 Potrafi wymiarować podstawowe elementy przęsła z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W02+++
K_W09+
K_W14++
K_U03++
K_U06+++
K_U10+++
K_K01+
K_K03+++
T2A_W04++
T2A_W05++
T2A_W06+
T2A_W07+
T2A_U05+
T2A_U07++
T2A_U15+
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
T2A_K01+++
T2A_K04++
T2A_K06++
04 Zna zasady rozmieszczania cięgien sprężających w przęsłach mostów z betonu sprężonego wykład, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu K_W02++
K_W05++
K_U03+++
K_U05++
K_K02++
K_K03+
T2A_W04+
T2A_W05+
T2A_W06++
T2A_W07++
T2A_U05+
T2A_U07+
T2A_U15+
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
T2A_K01+
T2A_K04+
T2A_K06+
05 Zna zasady i potrafi prawidłowo wykonać rysunki konstrukcyjne mostu sprężonego wykład, projekt indywidualny sprawozdanie z projektu K_W02++
K_W05++
K_U03++
K_U05+++
K_K02++
T2A_W04++
T2A_W05+
T2A_W06+
T2A_W07+++
T2A_U05+
T2A_U07++
T2A_U15+
T2A_U16+++
T2A_U17+
T2A_U18+++
T2A_K01+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Zasady kształtowania przęseł mostów z betonu sprężonego W01, W02, W03, W04, P01, P02, P03, P04
3 TK02 Analiza sił wewnętrznych w przęsłach z betonu sprężonego W05, W06, W07, W08, W09, W10, P05, P06, P07, P08. P09. P10
3 TK03 Wymiarowanie przęseł mostów z betonu sprężonego W11, W12, W13, W14, W15, W16, W17, W18, W19, W20, W21, W22,
3 TK04 Zasady rozmieszczania cięgien sprężających i zbrojenia w przęsłach mostów z betonu sprężonego W23, W24, w25, W26. W27, W28, W29, W30, P23, P24, P25, P26, P27, P28, P29, P30

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 3) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem..
Konsultacje (sem. 3)
Egzamin (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa na podstawie średniej arytmetycznej z egzaminu i zajęć projektowych

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie