Główny cel kształcenia:
Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie kształtowania, obliczania sił wewnętrznych i wymiarowania przęseł mostów żelbetowych
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł Mosty betonowe I przekazuje informacje na temat zasad kształtowania przęseł mostów żelbetowych, wyznaczania sił wewnętrznych w przęsłach mostów żelbetowych oraz wymiarowania przekrojów. Ponadto przekazywane są informacje na temat zasad projektowania elementów wyposażenia mostów żelbetowych.
1 | Madaj A., Wołowicki W. | Projektowanie mostów betonowych | WKŁ, Warszawa . | 2010 |
2 | Leonhardt F. | Podstawy budowy mostów betonowych | WKŁ, Warszawa. | 1982 |
3 | Madaj A., Wołowicki W. | Mosty betonowe, wymiarowanie i konstruowanie | WKŁ Warszawa. | 2002 |
1 | - | PN-EN 1992-1. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 1 Reguły ogólne i reguły dla | -. | - |
2 | - | PN-EN 1992-2. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 2: Mosty | -. | - |
1 | - | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunkó | -. | - |
Wymagania formalne:
Znajomość podstawowych metod projektowania przekrojów żelbetowych
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza nt. betonu jako materiału konstrukcyjnego. Znajomość podstawowych zasad kształtowania, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania przekrojów żelbetowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie metod projektowania
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku procesu projektowania i podejmowania odpowiednich decyzji
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna zasady doboru materiałów do budowy przęsła mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W05++ K-K03+ |
P7S-KK P7S-UU P7S-WG |
MEK02 | Zna zasady i potrafi ukształtować przekrój poprzeczny przęsła mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W05+++ K-W14++ K-U15+ |
P7S-UW P7S-WG |
MEK03 | Potrafi dobrać schemat statyczny przęsla mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W05++ K-U02+ |
P7S-UW P7S-WG |
MEK04 | Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w przęśle mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W05++ K-U01+++ K-U05+ |
P7S-UW P7S-WG |
MEK05 | Zna zasady i potrafi wymiarować przęsło mostu żelbetowego | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W08++ K-U10+++ K-K02+ K-K05+ |
P7S-KR P7S-UU P7S-UW P7S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, W03. W04 | MEK01 | |
2 | TK02 | W05, W06, W07, W08, P01, P02, P03, P04 | MEK02 | |
2 | TK03 | W09, W10, P05, P06 | MEK03 | |
2 | TK04 | W11, W12, P07, P08, P09, P10 | MEK04 | |
2 | TK05 | W13, W14, P11, P12, P13 | MEK05 | |
2 | TK06 | W15, P14, P15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | na podstawie średniej arytmetycznej z oceny z kolokwium i oceny z zajęć projektowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | E. Michalak; B. Piątek | Prefabrykaty łukowe z betonu lekkiego zbrojone prętami GFRP | 2022 |
2 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. I. Badania porównawcze prefabrykatu żelbetowego | 2020 |
3 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. II. Badania statyczne prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
4 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk-Wieloszewska | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. 3, Badania zmęczeniowe prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
5 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Rules for using the point rating scales in inspections of road bridges | 2020 |