Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Matematyki Dyskretnej
Kod zajęć: 6675
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W20 C25 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Dorota Bród
Terminy konsultacji koordynatora: terminy podane na stronie domowej
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest opanowanie przez studenta zaawansowanych technik matematycznych potrzebnych w zastosowaniach technicznych. W szczególności celem nauczania jest nabycie przez studenta umiejętności rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych, układów równań różniczkowych zwyczajnych i wykorzystania przekształcenia Laplace'a w teorii równań różniczkowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł jest realizowany w pierwszym semestrze. Składa się z 20 godzin wykładów oraz z 25 godzin ćwiczeń rachunkowych. Moduł kończy się egzaminem.
1 | E. Otto | Matematyka dla wydziałów budowlanych i mechanicznych, t. II | PWN, Warszawa. | 1980 |
2 | W. Żakowski, W. Leksiński | Matematyka, część IV | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1995 |
1 | L. Siewierski | Ćwiczenia z analizy matematycznej z zastosowaniami, cz. II | PWN, Warszawa. | 1981 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2011 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz. II | PWN, Warszawa. | 2001 |
1 | E. Kącki, L. Siewierski | Wybrane działy matematyki wyższej z ćwiczeniami | PWN, Warszawa. | 1985 |
Wymagania formalne: Zaliczenie matematyki na poziomie studiów pierwszego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej, rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności rachunkowe z zakresu matematyki studiów pierwszego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi rozwiązywać równania różniczkowe liniowe niejednorodne o stałych współczynnikach rzędu drugiego | wykład, ćwiczenia rachunkowe, e-learning | kolokwium, egzamin część pisemna |
K_W01+ K_U05+ |
P7S_UW P7S_WG |
02 | potrafi rozwiązywać układy równań różniczkowych metodą sprowadzenia go do jednego równania | wykład, ćwiczenia rachunkowe, e-learning | kolokwium, egzamin część pisemna |
K_W01+ K_U05+ K_K05+ |
P7S_KR P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
03 | potrafi wyznaczać oryginał, gdy znana jest transformata Laplace'a | wykład, ćwiczenia rachunkowe, e-learning | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+ K_U05+ K_K05+ |
P7S_KR P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
04 | potrafi rozwiązywać równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu liniowe o stałych współczynnikach z warunkami początkowymi z zastosowaniem transformaty Laplace'a | wykład, ćwiczenia rachunkowe, e-learning | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+ K_U05+ K_K05+ |
P7S_KR P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
05 | potrafi sprawdzić, czy podana funkcja spełnia dane równanie różniczkowe cząstkowe | wykład, ćwiczenia rachunkowe, e-learning | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+ K_U05+ |
P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, W02, C01, C02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03, W04, C03, C04, C05 | MEK02 | |
1 | TK03 | W05, W06, W07, C06, C07, C08 | MEK03 MEK04 | |
1 | TK04 | W08, C09 | MEK05 | |
1 | TK05 | W09, W10, C10, C11 | MEK05 | |
1 | TK06 | C12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
25.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. Aby uzyskać zaliczenie z przedmiotu należy zaliczyć wszystkie efekty kształcenia (MEK01-MEK05). Istnieje możliwość zwolnienia z egzaminu pisemnego w oparciu o ocenę z ćwiczeń. Aby uzyskać ocenę końcową z przedmiotu wyższą niż dst, należy rozwiązać na egzaminie dodatkowe zadania. |
Ćwiczenia/Lektorat | Aby zaliczyć ćwiczenia, należy zaliczyć co najmniej dwa efekty kształcenia z efektów sformułowanych w MEK01-MEK05. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest oceną z egzaminu pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : tablica z transformatami Laplace'a ważniejszych funkcji.