Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Matematyki Dyskretnej
Kod zajęć: 6675
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W20 C20 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Dorota Bród
Terminy konsultacji koordynatora: terminy podane na stronie domowej
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest opanowanie przez studenta zaawansowanych technik matematycznych potrzebnych w zastosowaniach technicznych. W szczególności celem nauczania jest nabycie przez studenta umiejętności rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych, układów równań różniczkowych zwyczajnych i wykorzystania przekształcenia Laplace'a w teorii równań różniczkowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł jest realizowany w pierwszym semestrze. Składa się z 20 godzin wykładów oraz z 20 godzin ćwiczeń rachunkowych. Moduł kończy się egzaminem.
1 | E. Otto | Matematyka dla wydziałów budowlanych i mechanicznych, t. II | PWN, Warszawa. | 1980 |
2 | W. Żakowski, W. Leksiński | Matematyka, część IV | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1995 |
1 | L. Siewierski | Ćwiczenia z analizy matematycznej z zastosowaniami, cz. II | PWN, Warszawa. | 1981 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2011 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz. II | PWN, Warszawa. | 2001 |
1 | E. Kącki, L. Siewierski | Wybrane działy matematyki wyższej z ćwiczeniami | PWN, Warszawa. | 1985 |
Wymagania formalne: Zaliczenie matematyki na poziomie studiów pierwszego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej, rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności rachunkowe z zakresu matematyki studiów pierwszego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi rozwiązywać równania różniczkowe liniowe niejednorodne o stałych współczynnikach rzędu drugiego oraz wyższych rzędów | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin część pisemna |
K_W01+ K_U05+ |
T2A_W01+ |
02 | potrafi rozwiązywać układy równań różniczkowych metodą sprowadzenia go do jednego równania | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin część pisemna |
K_W01+ K_U05+ K_K05+ |
T2A_W01+ |
03 | potrafi wyznaczać oryginał, gdy znana jest transformata Laplace'a (metoda rozkładu na ułamki proste) | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+ K_U05+ K_K05+ |
T2A_W01+ |
04 | potrafi rozwiązywać równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu liniowe o stałych współczynnikach z warunkami początkowymi z zastosowaniem transformaty Laplace'a | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+ K_U05+ K_K05+ |
T2A_W01+ |
05 | potrafi sprawdzić, czy podana funkcja spełnia dane równanie różniczkowe cząstkowe | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+ K_U05+ |
T2A_W01+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, W02, C01, C02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03, W04, C03, C04 | MEK02 | |
1 | TK03 | W05, W06, W07, C05, C06, C07 | MEK03 MEK04 | |
1 | TK04 | W08, C08 | MEK05 | |
1 | TK05 | W09, W10, C09 | MEK05 | |
1 | TK06 | C10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. Aby uzyskać zaliczenie z przedmiotu należy zaliczyć wszystkie efekty kształcenia (MEK01-MEK05). Istnieje możliwość zwolnienia z egzaminu pisemnego w oparciu o ocenę z ćwiczeń. Aby uzyskać ocenę końcową z przedmiotu wyższą niż dst, należy rozwiązać na egzaminie dodatkowe zadania. |
Ćwiczenia/Lektorat | Aby zaliczyć ćwiczenia, należy zaliczyć co najmniej dwa efekty kształcenia z efektów sformułowanych w MEK01-MEK05. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest oceną z egzaminu pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : tablica z transformatami Laplace'a ważniejszych funkcji.
1 | D. Bród | On Some Combinatorial Properties of Balancing Split Quaternions | 2024 |
2 | D. Bród; A. Szynal-Liana | On generalized bihyperbolic Mersenne numbers | 2024 |
3 | D. Bród; A. Szynal-Liana | A new hybrid generalization of Fibonacci and Fibonacci-Narayana polynomials | 2023 |
4 | D. Bród; A. Szynal-Liana | Generalized commutative Jacobsthal quaternions and some matrices | 2023 |
5 | D. Bród; A. Szynal-Liana | Jacobsthal numbers, Pell numbers, their generalizations and applications | 2023 |
6 | D. Bród; A. Szynal-Liana | On Bihypernomials Related to Balancing and Chebyshev Polynomials | 2023 |
7 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | One-Parameter Generalization of Dual-Hyperbolic Jacobsthal Numbers | 2023 |
8 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | One-parameter generalization of the bihyperbolic Jacobsthal numbers | 2023 |
9 | G. Bilgici; D. Bród | On r-Jacobsthal and r-Jacobsthal-Lucas Numbers | 2023 |
10 | D. Bród; A. Michalski | On Generalized Jacobsthal and Jacobsthal–Lucas Numbers | 2022 |
11 | D. Bród; A. Szynal-Liana | On a New Generalization of Jacobsthal Hybrid Numbers | 2022 |
12 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | On some combinatorial properties of generalized commutative Jacobsthal quaternions and generalized commutative Jacobsthal-Lucas quaternions | 2022 |
13 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | One-parameter generalization of dual-hyperbolic Pell numbers | 2022 |
14 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | Two generalizations of dual-complex Lucas-balancing numbers | 2022 |
15 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | Two-parameter generalization of bihyperbolic Jacobsthal numbers | 2022 |
16 | D. Bród | On balancing quaternions and Lucas-balancing quaternions | 2021 |
17 | D. Bród | On trees with unique locating kernels | 2021 |
18 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | Balancing hybrid numbers, their properties and some identities | 2021 |
19 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | Bihyperbolic numbers of the Fibonacci type and their idempotent representation | 2021 |
20 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | On a new generalization of bihyperbolic Pell numbers | 2021 |
21 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | On a new one-parameter generalization of dual-complex Jacobsthal numbers | 2021 |
22 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | On a new two-parameter generalization of dual-hyperbolic Jacobsthal numbers | 2021 |
23 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | On some combinatorial properties of bihyperbolic numbers of the Fibonacci type | 2021 |
24 | D. Bród; A. Włoch | (2,k)-Distance Fibonacci Polynomials | 2021 |
25 | D. Bród | On a new Jacobsthal-type sequence | 2020 |
26 | D. Bród | On distance (k, t)-Fibonacci numbers and their applications | 2020 |
27 | D. Bród | On some properties of split Horadam quaternions | 2020 |
28 | D. Bród | On split r-Jacobsthal quaternions | 2020 |
29 | D. Bród; A. Szynal-Liana | On J(r,n)-Jacobsthal Hybrid Numbers | 2020 |
30 | D. Bród; A. Szynal-Liana | On some combinatorial properties of P(r,n)-Pell quaternions | 2020 |
31 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | On the combinatorial properties of bihyperbolic balancing numbers | 2020 |
32 | D. Bród; A. Szynal-Liana; I. Włoch | Two Generalizations of Dual-Hyperbolic Balancing Numbers | 2020 |
33 | D. Bród | On a new generalization of split Pell quaternions | 2019 |
34 | D. Bród | On a new one parameter generalization of Pell numbers | 2019 |
35 | D. Bród; A. Szynal-Liana | On a new generalization of Jacobsthal quaternions and several identities involving these numbers | 2019 |