Główny cel kształcenia:
Umiejętność obliczenia przepustowości drogi i skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej i z sygnalizacją świetlną, umiejętność oceny warunków ruchu, umiejętność zaprojektowania programu sygnalizacji świetlnej
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalizacji "Budowa i utrzymanie dróg"
1 | - | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w/s warunków technicznych jakim powinny odp | -. | 1999 |
2 | S.Gaca, M.Tracz, W.Suchorzewski | Inżynieria ruchu drogowego | WKŁ. | 2011 |
3 | S.Rolla, M.Rolla, W.Żarnoch | Budowa dróg cz. I i II | WSiP. | 1988 |
4 | J.Kukiełka, A.Szydło | Projektowanie i budowa dróg | WKiŁ. | 1986 |
5 | R.Krystek | Węzły drogowe i autostradowe | WKŁ. | 2008 |
6 | Szczuraszek i in. | Bezpieczeństwo ruchu miejskiego | WKŁ. | 2005 |
1 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości Skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej | Warszawa. | 2004 |
2 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną | Warszawa. | 2004 |
3 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości rond | Warszawa . | 2004 |
4 | TRB | Highway capacity manual 2010 vol 2 i 3 | National Academy of Sciences. | 2010 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza o zasadach ruchu drogowego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student zna klasyfikację pojazdów i zasady ruchu drogowego oraz znaki drogowe
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Student zna metody obliczania przepustowości dróg i skrzyżowań drogowych, zasady organizacji ruchu drogowego, wpływ czynnika ludzkiego na ruch drogowy, zasady organizacji ruchu rowerowego i komunikacji publicznej | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W05+ K-W08++ K-W13++ K-W14+++ K-U05+++ K-U06+ K-U10+ K-U13++ K-U15++ K-K01++ K-K02++ K-K03++ K-K05++ K-K07+++ |
P7S-KK P7S-KO P7S-KR P7S-UO P7S-UU P7S-UW P7S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W02 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,4 oceny zaliczeniowej z projektu + 0,6 oceny zaliczeniowej z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło; G. Drupka; P. Grzybowski; P. Szczerba | Examination of the influence of the integrated mission management system on the pilot’s situational awareness | 2025 |
2 | L. Bichajło; W. Gardziejczyk; P. Gierasimiuk; R. Pacholak; T. Siwowski; M. Wasilewska | The Effect of a Zeolite Addition to Modified Bitumen on the Properties of Stone Matrix Asphalt Lärmarmer Mixtures Produced as Warm Mix Asphalt | 2024 |
3 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
4 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
5 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
7 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |