Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 6670
Status zajęć: wybierany dla specjalności Budowa i Utrzymanie Dróg
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 L10 P20 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Lesław Bichajło
semestr 2: dr inż. Mateusz Szarata
semestr 3: dr inż. Mateusz Szarata
Główny cel kształcenia: Umiejętność obliczenia przepustowości drogi i skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej i z sygnalizacją świetlną, umiejętność oceny warunków ruchu, umiejętność zaprojektowania programu sygnalizacji świetlnej
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalizacji "Budowa i utrzymanie dróg"
1 | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w/s warunków technicznych jakim powinny odp | . | 1999 | |
2 | S.Gaca, M.Tracz, W.Suchorzewski | Inżynieria ruchu drogowego | WKŁ. | 2011 |
3 | S.Rolla, M.Rolla, W.Żarnoch | Budowa dróg cz. I i II | WSiP. | 1988 |
4 | J.Kukiełka, A.Szydło | Projektowanie i budowa dróg | WKiŁ. | 1986 |
5 | R.Krystek | Węzły drogowe i autostradowe | WKŁ. | 2008 |
6 | Szczuraszek i in. | Bezpieczeństwo ruchu miejskiego | WKŁ. | 2005 |
1 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości Skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej | Warszawa. | 2004 |
2 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną | Warszawa. | 2004 |
3 | GDDKiA | Metoda obliczania przepustowości rond | Warszawa . | 2004 |
4 | TRB | Highway capacity manual 2010 vol 2 i 3 | National Academy of Sciences. | 2010 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza o zasadach ruchu drogowego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student zna klasyfikację pojazdów i zasady ruchu drogowego oraz znaki drogowe
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna metody obliczania przepustowości dróg i skrzyżowań drogowych, zasady organizacji ruchu drogowego, wpływ czynnika ludzkiego na ruch drogowy, zasady organizacji ruchu rowerowego i komunikacji publicznej | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W05+ K_W08++ K_W13++ K_W14+++ K_U05+++ K_U06+ K_U10+ K_U13++ K_U15++ K_K01++ K_K02++ K_K03++ K_K05++ K_K07+++ |
T2A_W03+ T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W06+ T2A_W07+ T2A_W08+ T2A_U05+ T2A_U07+ T2A_U15+ T2A_U16+ T2A_U17+ T2A_U18+ T2A_K01+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W02 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,4 oceny zaliczeniowej z projektu + 0,6 oceny zaliczeniowej z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
2 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
3 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
4 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
5 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
7 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
10 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
11 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
12 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |
13 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej | Porównanie metod badania odporności na deformacje trwałe asfaltu lanego | 2019 |