logo
Karta przedmiotu
logo

Konstrukcje budowlane II

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych

Kod zajęć: 6662

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W30 P30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Aleksander Kozłowski

semestr 4: dr inż. prof. PRz Wiesław Kubiszyn

semestr 4: dr inż. Edyta Bernatowska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Student nabywa podstawową wiedzę i umiejętności kształtowania i obliczania prostych elementów konstrukcyjnych obiektów kubaturowych. Student poznaje podstawy teoretyczne oraz praktyczne metody projektowania konstrukcji żelbetowych, stalowych i zespolonych: płyt, belek, podciągów, kratownic i słupów.

Ogólne informacje o zajęciach: Konstrukcje metalowe: historia budownictwa stalowego, stal i aluminium jako materiały konstrukcyjne, wyroby i produkty stalowe, połączenia i łączniki, filozofia projektowania konstrukcji, stateczność ogólna i miejscowa, stany graniczne, realizacje obiektów budownictwa metalowego, Konstrukcje żelbetowe: historia budownictwa betonowego, klasy betonu i stali zbrojeniowej, płyty, belki słupy żelbetowe, zasady obliczania i konstruowania, Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe: idea pracy i obliczanie, realizacje konstrukcji zespolonych: płyty, belki, słupy, Układy nośne budynków: posadowienie budynków, stropy stosowane w budynkach, kratownice dachowe, układy stężające budynków, hale i wiaty stalowe i żelbetowe, zabezpieczenie p/pożarowe budynków.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Bródka J., Kozłowski A. Stalowe budynki szkieletowe Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. 2003
2 Praca zbiorowa Budownictwo ogólne. Tom III, IV i V. Arkady, 2009. Arkady, Warszawa. 2009
3 Prace zbiorowa - Budownictwo ogólne. Tom 5. Stalowe konstrukcje budynków. Projektowanie według Eurokodów z przykład Arkady. 2010
4 K. Borusewicz: Konstrukcje budowlane dla architektów. Arkady. . 1978.
5 T. Kolendowicz: Mechanika budowli dla architektów. Arkady. 1977
6 .
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Kapela M., Sieczkowski J.: Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych. , 2003. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. 2003
2 S. Pyrak, J. Tatar: Konstrukcje z betonu; cz. I i II. WSziP. Warszawa. . 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kucharczuk W., Ladocha. Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe budynków Arkady. 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Ugruntowana wiedza z przedmiotów: Budownictwo Ogólne i materiałoznawstwo Mechanika Budowli,

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość metod obliczania sił wewnętrznych w układach statycznie wyznaczalnych, znajomość norm obciążeń stałych i zmiennych: użytkowych i klimatycznych, znajomość rozwiązań materiałowych w budownictw

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność obliczania belek wolno podpartych i kratownic . Umiejętność zestawiania i kombinacji norowych obciążeń i doboru katalogowego materiałów

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Potrafi zidentyfikować i ogólnie zakwalifikować obiekty budownictwa kubaturowego o konstrukcji stalowej, żelbetowej i zespolonej. wykład kolokwium K_W10+
K_U11++
K_U13+
K_K06+
T1A_W02+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07++
InzA2U09+
InzA5U13+
InzA7U15+
T1A_K01+
T1A_K05+
02 Potrafi dobrać układ grawitacyjny w budynku wielokondygnacyjnym o konstrukcji stalowej lub żelbetowej wykład, projekt indywidualny prezentacja projektu, kolokwium K_W10+
K_K06+
T1A_W02+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+
T1A_K01+
T1A_K05+
03 Potrafi zestawić obciążenia i ich normowe kombinacje projekt indywidualny sprawozdanie z projektu K_U13++
InzA2U09+
InzA5U13+
InzA7U15+
04 Wykonuje analizę statyczną i sprawdzenie stanów granicznych podstawowych elementów konstrukcyjnych stropów: płyt, belek, podciągów, słupów i kratownicy dachowej wykład, projekt indywidualny kolokwium, sprawozdanie z projektu, K_W10++
K_U13++
K_K06+
T1A_W02++
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+
InzA2U09+
InzA5U13+
InzA7U15+
T1A_K01+
T1A_K05+
05 Potrafi zidentyfikować i ocenić rolę konstrukcyjną elementów budynku, jak: fundamentów, ścian, stropów, nadproży, konstrukcji dachowych, celowość stosowania dylatacji. wykład kolokwium K_W10++
K_U11++
T1A_W02+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+
InzA2U09+
InzA5U13+
InzA7U15+
06 Potrafi ocenić i oszacować obciążenia oraz główne elementy konstrukcyjne budynków halowych stalowych i żelbetowych. wykład kolokwium K_W10++
K_U11+
K_U13+
T1A_W02+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+
InzA2U09+
InzA5U13+
InzA7U15+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Konstrukcje metalowe: historia budownictwa stalowego, stal i aluminium jako materiały konstrukcyjne, wyroby i produkty stalowe, połączenia i łączniki, filozofia projektowania konstrukcji, stateczność ogólna i miejscowa, stany graniczne, realizacje obiektów budownictwa metalowego, W1 - W3, P 1, P2 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK02 Konstrukcje żelbetowe: historia budownictwa betonowego, klasy betonu i stali zbrojeniowej, płyty, belki słupy żelbetowe, zasady obliczania i konstruowania, W4 - W7; P3 - P4 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK03 Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe: idea pracy i obliczanie, realizacje konstrukcji zespolonych: płyty, belki, słupy, W8 MEK03
4 TK04 Układy nośne budynków: posadowienie budynków, stropy stosowane w budynkach, kratownice dachowe, układy stężające budynków, zabezpieczenie p/pożarowe budynków. W9 - W13; MEK04
4 TK05 Sprawdzenie stanów granicznych stalowych i żelbetowych elementów konstrukcyjnych: płyt, belek, rygli, słupów, kratownic. P5 - P15 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK06 hale i wiaty stalowe i żelbetowe, W14 - W15; MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 4) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 8.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena w pisemnego kolokwium (K) Kolokwium składa się z części "teoretycznej" gdzie studenci odpowiadają krótko na pytania, oraz z części praktycznej, gdzie rozwiązują proste zadanie projektowe.
Projekt/Seminarium Ocena za projekt i prezentację projektu (P)
Ocena końcowa Ocena końcowa = (2 x K + P)/3

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Pytanie na test z Architektury.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały : W części praktycznej student może korzystać ze wszelkich dostępnych materiałów, w tym z notatek z wykładów

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie