Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6661
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 P45 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
semestr 5: dr inż. arch. Beata Walicka-Góral , termin konsultacji według harmonogramu pracy jednostki
semestr 5: mgr inż. arch. Łukasz Bajda
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania budynków mieszkalnych wielorodzinnych w zabudowie miejskiej wraz z usługami ze skomplikowanym programem funkcjonalno-użytkowym.
Ogólne informacje o zajęciach: Nauka projektowania architektonicznego i urbanistycznego w zakresie zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej.
Materiały dydaktyczne: prezentacje do wykładów, przezrocza, laptop z odpowiednim oprogramowaniem, narzędzia rysunkowe
Inne: Czasopisma branżowe
1 | Kucza - Kuczyński K. | Czwarty wymiar architektury miasta | Arkady, Warszawa. | 1975 |
2 | Skibniewska H. | Tereny otwarte w miejskim środowisku mieszkaniowym | Arkady, Warszawa . | 1979 |
3 | Wejhert K. | Elementy kompozycji urbanistycznej | Arkady, Warszawa . | 2008 |
4 | Wejchert K. | Przestrzeń wokół nas | Fibak Nova Press . | 1993 |
5 | Peters P, Rosner R. | Małe zespoły mieszkaniowe, domki jednorodzinne, małe osiedla, | Arkady, Warszawa . | 1983 |
6 | Grandjean E. [Tł. z j. niem.] | Ergonomia mieszkania. Aspekty fizjologiczne i psychologiczne w projektowaniu | Warszawa, Arkady. | 1978 |
7 | Kuldschun H. | Budownictwo dla upośledzonych fizycznie | Warszawa, Arkady. | 1980 |
1 | Sowa K. Z. | Miasto, środowisko, mieszkanie, skrypt dla studentów szkół wyższych tech¬nicznych | Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej. | 1988 |
2 | Rybka A., Dudek J. | Teoria i projektowanie architektoniczne - zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
1 | Fikus M. | Przestrzeń w autorskich zapisach graficznych. | PP, Poznań . | 1991 |
2 | Jaranowska K. | Adaptacja mieszkań dla inwalidów | Wydawnictwo Spółdzielcze, Warszawa . | 1983 |
3 | Tuan Yi-Fu | Przestrzeń i miejsce, Space and Place. The Perspective of Experience | Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa. | 1987 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej, WBIŚiA, kierunek Architektura.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma wiedzę z zakresu projektowania budynków mieszkalnych wielorodzinnych, teorii i projektowania urbanistycznego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczną, potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z budownictwa ogólnego i materiałów budowlanych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli jaką odgrywa znajomość projektowania architektonicznego.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat kształtowania funkcjonalnego i formalnego różnych form zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z podstawowymi usługami towarzyszacymi. | wykład | kolokwium, projekt |
K_W28+++ |
T1A_W04+ InzA2W07+++ |
02 | Potrafi projektować budynki w kontekście miejskim z uwzględnieniem sąsiednich obiektów. | projekt indywidualny | projekt, klauzura rysunkowa |
K_U16+++ |
InzA6U14+++ InzA7U15+++ InzA8U16++ |
03 | Potrafi zaprojektować budynek mieszkalny wielorodzinny z funkcjami towarzyszącymi wraz z otoczeniem w kontekście zabudowy wielorodzinnej na terenie miasta. | projekt indywidualny | projekt, przegląd |
K_U16+++ |
InzA6U14+++ InzA7U15+++ InzA8U16+ |
04 | Posiada umiejętność krytycznej analizy architektury budynków wielorodzinnych projektowanych w otoczeniu zabudowy miejskiej. | projekt indywidualny | projekt, prezentacja projektu |
K_U16++ |
InzA6U14++ InzA7U15+ InzA8U16+ |
05 | Potrafi dokonać oceny formalnej budynku mieszkalnego wielorodzinnego, jego formy i funkcji. | projekt indywidualny | projekt, prezentacja projektu |
K_K03+++ |
T1A_K01+++ InzA1K02++ T1A_K04++ T1A_K05+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01, P01, P02,P03,P04 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK02 | W02,W03, P05, P06, P07,P08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK03 | W04, W05, P09, P10, P11,P12,P13,P14 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK04 | W06, W07, P15, P16, P17,P18,P19,P20 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK05 | W08, W09, P21, P22, P23,P24,P25,P26 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK06 | W10, W11, P27, P28, P29,P30,P31,P32 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK07 | W12, W13, P33, P34, P35, P37,P38,P39,P40,P41 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
5 | TK08 | W14, W15, P42, P43, P44, P14, P45 | MEK01 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
45.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe lub inna forma zaliczenia wg. decyzji koordynatora przedmiotu. |
Projekt/Seminarium | Ocena za projekt: cześć oceny stanowią wartości merytoryczne: oryginalność koncepcji, wartości artystyczne projektu, prawidłowość rozwiązań: część oceny stanowią walory graficzne opracowania, czytelność prezentacji projektu i estetyka; ocena części opisowej i zawarte w niej wartości merytoryczne. Ocena z klauzury rysunkowej, ocena z przeglądu stanu zaawansowania projektu. Ocena z aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena z kolokwium, projektu, przeglądu, klauzury rysunkowej oraz aktywności na zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
2 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
3 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
4 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
5 | A. Brudnicka; A. Rybka | Creating a Smart City – Supporting Management of Regional | 2019 |
6 | A. Brudnicka; A. Rybka | Information management in architecture – off-grid capable complex | 2019 |
7 | A. Brudnicka; A. Rybka | Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych | 2019 |
8 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |
9 | R. Mazur; A. Rybka | Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji | 2019 |