Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: blok A/1, blok A/2, blok B/1, blok B/2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6651
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W10 P20 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. Magdalena Szpytma
Główny cel kształcenia: Uzyskanie wiedzy na temat podstawowych pojęć z dziedziny projektowania urbanistycznego
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia stanowi wprowadzenie w problematykę projektowania urbanistycznego oraz planowania przestrzennego.
1 | Chmielewski J. M. | Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast | Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Warszawa. | 2001 |
2 | Lynch K. | Obraz miasta | Wydawnictwo Archivolta. | 2011 |
3 | Wejchert K. | Elementy kompozycji urbanistycznej | Wydawnictwo Arkady. Warszawa. | 1974 |
4 | Gehl J | Życie między budynkami. Użytkowanie ptrzestrzeni publicznych | Wydawnictwo RAM, Kraków.. | 2009 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu budownictwa i drogownictwa
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność rysunku technicznego i czytania map
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi określić podstawowe zasady oddziaływania form kompozycji na możliwość kreowania więzi społecznych
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie uwarunkowania kulturowych budowy form i stylistyki układów urbanistycznych | wykład | kolokwium |
K_K02+ K_K03+ |
P6S_KK P6S_KR |
02 | Posiada umiejętność projektowania urbanistycznego małych form urbanistycznych w sposób świadomy wykorzystując zasady kompozycji urbanistycznej | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U12+++ K_U15+ |
P6S_UU P6S_UW |
03 | Posiada wiedzę nt. kształtowania prostych modeli urbanistycznych, | wykład | kolokwium |
K_W21+++ |
P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01 | MEK01 | |
7 | TK02 | W02, P01-05 | MEK02 | |
7 | TK03 | W03 | MEK03 | |
7 | TK04 | W04 | MEK02 | |
7 | TK05 | W05, P01-05 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 7) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
12.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 7) | Zaliczenie ustne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
Projekt/Seminarium | Opracowanie projektowe |
Ocena końcowa | Ocena z projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | C. Szpytma; M. Szpytma | School architecture for primary education in a post-socialist country: a case study of Poland | 2022 |
2 | C. Szpytma; M. Szpytma | Modułowy regał wspornikowy, meblowy | 2021 |
3 | C. Szpytma; M. Szpytma | Regał modułowy | 2021 |
4 | C. Szpytma; M. Szpytma | Regał ścienny | 2021 |
5 | C. Szpytma; M. Szpytma | System regałowy wspornikowy | 2021 |
6 | C. Szpytma; M. Szpytma | Transformacja zdekapitalizowanych obiektów na tymczasowe przestrzenie pracy. Studium przypadku | 2021 |
7 | C. Szpytma; M. Szpytma | Mobilna wyspa kuchenna do przygotowywania oraz spożywania posiłków | 2020 |
8 | C. Szpytma; M. Szpytma | Wyspa kuchenna do przygotowywania oraz spożywania posiłków | 2020 |
9 | C. Szpytma; M. Szpytma | Model of 21st century phisical learning environment (MoPLE21) | 2019 |