logo
Karta przedmiotu
logo

Budownictwo mostowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów

Kod zajęć: 6644

Status zajęć: wybierany dla programu Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC1

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W20 C20 P20 / 8 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie podstawowej wiedzy oraz umiejętności z zakresu kształtowania mostów, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Budownictwo mostowe przekazuje informacje na temat ogólnych zasad kształtowania obiektów mostowych, wyznaczania sił wewnętrznych oraz wymiarowania prostych przekrojów

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Madaj A., Wołowicki W. Podstawy projektowania budowli mostowych WKŁWarszawa. 2008
2 Czudek H., Radomski W. Podstawy mostownictwa PWN Warszawa. 1983
3 Głomb J. Drogowe budowle inżynierskie WKŁ Warszawa. 1988
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 PN-EN 1991-2 Eurokod 1. Oddziaływania na konstrukcje.Część 2: Obciążenia ruchome mostów .
2 PN-EN 1990 Eurokod 0. Podstawy projektowania konstrukcji .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Dziennik Ustaw nr 63 Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie . 2000

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Znajomość mechaniki budowli. Znajomość podstawowych zasad kształtowania konstrukcji budowlanych.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. zasad kształtowania konstrukcji budowlanych, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie projektowania.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku projektowania i podejmowania decyzji.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna podstawowe części mostu i ich funkcje wykład kolokwium K_W09+
K_W10+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+
02 Zna rodzaje obiektów mostowych. wykład kolokwium K_W09+
K_W20+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+
03 Potrafi wykonać rysunek ogólny prostego obiektu mostowego ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny sprawozdanie z projektu K_W04+
K_U07+
K_U12+
K_K03+
T1A_W03+
T1A_U01+
T1A_U02+
T1A_U05+
InzA2U09+
InzA5U13+
InzA6U14+
T1A_K01+
04 Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w nieskomplikowanym obiekcie mostowym. ćwiczenia rachunkowe, projekt indywidualny sprawozdanie z projektu K_W04+
K_W06+
K_U07+
K_U09+
K_K01+
T1A_W03+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+
T1A_U01+
T1A_U02+
T1A_U05+
InzA2U09+
InzA5U13+
InzA6U14+
T1A_K04+
05 Potrafi wymiarować prosty most wykład, projekt indywidualny kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W06+
K_W10+
T1A_W04+
InzA1W06+
InzA2W07+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Podstawowe definicje; przykłady W01, W02 MEK02
6 TK02 Klasyfikacje obiektów mostowych W03, W04, W05, W06, W07, W08, P03, P04 MEK02
6 TK03 Zasadnicze części mostu i ich funkcje W09, W10, P05, P06 MEK01
6 TK04 Kształtowanie przekrojów poprzecznych przęseł mostów W11, W12, W13, P07-P10 MEK01 MEK03
6 TK05 Rodzaje fundamentów i podpór mostowych W14, W15 MEK01 MEK03
6 TK06 Obciążenia mostów drogowych i kolejowych C03-C10, P12-P15 MEK04
6 TK07 Skrajnie C01, C02, P01, P02 MEK03
6 TK08 Zasady podziału przeszkody na przęsła C11-C15 MEK03
6 TK09 Wymiarowanie przekrojów przęseł W16-W20, P16-P20, C16-C20 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 15.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 20.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 6) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 10.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 10.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 20.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład na podstawie kollokwium
Ćwiczenia/Lektorat na podstawie frekwencji i oceny z kollokwium
Projekt/Seminarium na podstawie frekwencji i oceny z ćwiczenia projektowego
Ocena końcowa średnia arytmetyczna z oceny z kollokwium i oceny z zajęć projektowych

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 E. Michalak; B. Piątek Prefabrykaty łukowe z betonu lekkiego zbrojone prętami GFRP 2022
2 E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. I. Badania porównawcze prefabrykatu żelbetowego 2020
3 E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. II. Badania statyczne prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi 2020
4 E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk-Wieloszewska Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. 3, Badania zmęczeniowe prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi 2020
5 L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak Rules for using the point rating scales in inspections of road bridges 2020
6 L. Folta; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; D. Szynal; B. Wójcik Wykonanie badań prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi 2019
7 L. Folta; L. Janas; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; B. Piątek; T. Siwowski; D. Szynal; A. Wiater; B. Wójcik Innowacyjne prefebrykaty łukowe o podwyższonej trwałości dla budownictwa komunikacyjnego 2019
8 L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak Uaktualnione i rozszerzone zasady stosowania skali ocen punktowych w czasie przeglądów drogowych obiektów inżynierskich 2019
9 L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak Zasady stosowania skali ocen punktowych w przeglądach drogowych obiektów inżynierskich 2019