Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6635
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W10 P20 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. Magdalena Szpytma
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania domu wielorodzinnego wybranego typu wraz z najbliższym otoczeniem
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przekazuje informacje o tym czym jest i jaką rolę spełnia współczesna architektura i urbanistyka w kontekście branży budowlanej
1 | BAGENAL P., MEADES J. | Słynne budowle świata (album historii architektury) | Warszawa . | 1996 |
2 | BAGIŃSKI E. | Małe miasta w strukturze osiedleńczej Polski | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. | 1998 |
3 | CZERNY W. | Architektura zespołów osiedleńczych | Arkady, Warszawa . | 1972 |
4 | OSTROWSKI W. | Urbanistyka współczesna | Warszawa . | 1975 |
1 | NEUFERT E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, | Arkady, Warszawa . | 1969 |
2 | Projekt zagospodarowania terenu: | PN-B-01027 – rysunek budowlany. Oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki | . | |
3 | Projekt koncepcyjny | PN-70-B-01025 oznaczenia graficzne na rysunkach architektoniczno-budowlanych | . | |
4 | Projekt koncepcyjny | DZ. U. Nr 15 poz. 140 z 14 XII 1994 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki | . |
Wymagania formalne: Bycie studentem kierunku Budownictwo
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student musi posiadać podstawowa wiedzę z zakresu konstrukcji budowlanych, materiałów budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno-budowlaną, potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z budownictwa i materiałów budowlanych oraz konstrukcji
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli jaką odgrywa znajomość projektowania architektonicznego-budowlanego
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat kształtowania funkcjonalnego i formalnego obiektu architektonicznego i przestrzeni urbanistycznej | wykład | kolokwium |
K_W21+++ |
P6S_WG |
02 | Potrafi wyodrębnić główne style architektoniczne w budynkach, zasady kształtowania urbanistycznego w tym przestrzeni publicznych zastosować do analiz podstawową wiedzę budowlaną i konstrukcyjną | studium przypadku | referat pisemny, referat ustny, prezentacja dokonań |
K_U12+++ K_U15+ |
P6S_UU P6S_UW |
03 | Posiada świadomość potrzeby posiadania wiedzy i umiejętności w zakresie kształtowania formy budynków i przestrzeni | studium przypadku | referat pisemny, referat ustny, prezentacja dokonań |
K_K03+++ |
P6S_KK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01 | MEK01 MEK03 | |
7 | TK02 | W02 | MEK03 | |
7 | TK03 | W03, P01-05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
7 | TK04 | W04 | MEK01 MEK03 | |
7 | TK05 | W05 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 7) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
20.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Rozmowa w formie dyskusji. Student powinien wykazać, że opanował odpowiednie efekty kształcenia |
Projekt/Seminarium | Ocena merytoryczna opracowania - referatu |
Ocena końcowa | Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen z projektu (referatu) oraz kolokwium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | C. Szpytma; M. Szpytma | School architecture for primary education in a post-socialist country: a case study of Poland | 2022 |
2 | C. Szpytma; M. Szpytma | Modułowy regał wspornikowy, meblowy | 2021 |
3 | C. Szpytma; M. Szpytma | Regał modułowy | 2021 |
4 | C. Szpytma; M. Szpytma | Regał ścienny | 2021 |
5 | C. Szpytma; M. Szpytma | System regałowy wspornikowy | 2021 |
6 | C. Szpytma; M. Szpytma | Transformacja zdekapitalizowanych obiektów na tymczasowe przestrzenie pracy. Studium przypadku | 2021 |
7 | C. Szpytma; M. Szpytma | Mobilna wyspa kuchenna do przygotowywania oraz spożywania posiłków | 2020 |
8 | C. Szpytma; M. Szpytma | Wyspa kuchenna do przygotowywania oraz spożywania posiłków | 2020 |
9 | C. Szpytma; M. Szpytma | Model of 21st century phisical learning environment (MoPLE21) | 2019 |