Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6635
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W10 P20 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. prof. PRz Anna Sikora
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
semestr 7: dr inż. arch. Magdalena Szpytma , termin konsultacji według harmonogramu pracy jednostki
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania domu wielorodzinnego wybranego typu wraz z najbliższym otoczeniem
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przekazuje informacje o tym czym jest i jaką rolę spełnia współczesna architektura i urbanistyka w kontekście branży budowlanej
1 | BAGENAL P., MEADES J. | Słynne budowle świata (album historii architektury) | Warszawa . | 1996 |
2 | BAGIŃSKI E. | Małe miasta w strukturze osiedleńczej Polski | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. | 1998 |
3 | CZERNY W. | Architektura zespołów osiedleńczych | Arkady, Warszawa . | 1972 |
4 | OSTROWSKI W. | Urbanistyka współczesna | Warszawa . | 1975 |
1 | NEUFERT E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, | Arkady, Warszawa . | 1969 |
2 | Projekt zagospodarowania terenu: | PN-B-01027 – rysunek budowlany. Oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki | . | |
3 | Projekt koncepcyjny | PN-70-B-01025 oznaczenia graficzne na rysunkach architektoniczno-budowlanych | . | |
4 | Projekt koncepcyjny | DZ. U. Nr 15 poz. 140 z 14 XII 1994 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki | . |
Wymagania formalne: Bycie studentem kierunku Budownictwo
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student musi posiadać podstawowa wiedzę z zakresu konstrukcji budowlanych, materiałów budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno-budowlaną, potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z budownictwa i materiałów budowlanych oraz konstrukcji
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli jaką odgrywa znajomość projektowania architektonicznego-budowlanego
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat kształtowania funkcjonalnego i formalnego obiektu architektonicznego i przestrzeni urbanistycznej | wykład | kolokwium |
K_W21+++ |
|
02 | Potrafi wyodrębnić główne style architektoniczne w budynkach, zasady kształtowania urbanistycznego w tym przestrzeni publicznych zastosować do analiz podstawową wiedzę budowlaną i konstrukcyjną | studium przypadku | referat pisemny, referat ustny, prezentacja dokonań |
K_U12+++ K_U15+ |
InzA3U10+ |
03 | Posiada świadomość potrzeby posiadania wiedzy i umiejętności w zakresie kształtowania formy budynków i przestrzeni | studium przypadku | referat pisemny, referat ustny, prezentacja dokonań |
K_K03+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01 | MEK01 MEK03 | |
7 | TK02 | W02 | MEK03 | |
7 | TK03 | W03, P01-05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
7 | TK04 | W04 | MEK01 MEK03 | |
7 | TK05 | W05 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 7) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
20.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Rozmowa w formie dyskusji. Student powinien wykazać, że opanował odpowiednie efekty kształcenia |
Projekt/Seminarium | Ocena merytoryczna opracowania - referatu |
Ocena końcowa | Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen z projektu (referatu) oraz kolokwium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Sikora | Małe miasta uzdrowiskowe w strukturze funkcjonalno-przestrzennej województwa podkarpackiego | 2023 |
2 | C. Moreira; E. Natividade-Jesus; K. Noga; M. Siejka; A. Sikora; I. Skrzypczak | Identification of land system transformations in the Rzeszów city square | 2023 |
3 | E. Błazik-Borowa; A. Duda; A. Lal; K. Nepelski; P. Ochab; A. Sikora; I. Skrzypczak; M. Sulewska | Zastosowanie indeksowej metody statystycznej do analizy podatności osuwiskowej wybranego obszaru z terenu województwa podkarpackiego | 2023 |
4 | R. Blazy; J. Błachut; A. Ciepiela; B. Dendura; J. Dudek; D. Guzik; H. Hehorowicz-Gaber; A. Hrehorowicz-Nowak; D. Hyła; M. Łukasik; M. Łysień; L. Olma; A. Porębska; I. Sandu; A. Sikora | Functional and Spatial Transformations of Educational Units in the Area of the Carpathian Foothills | 2023 |
5 | W. Gosk; W. Kokoszka; G. Oleniacz; D. Ożóg; N. Przesmycka; A. Sikora; M. Słowik | Geośrodowiskowa ocena przydatności terenu do celów budowlanych | 2023 |
6 | A. Sikora | Natural light in public spaces. The example of the city centre of Rzeszów | 2022 |
7 | A. Sikora | Uszkodzenia substancji zabytkowej budynków stacyjnych kolejki wąskotorowej w Kańczudze | 2022 |
8 | A. Sikora | Rzeszów as an example of a ‘new town’ tailored for the modern era | 2021 |
9 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Architektura i urbanistyka jako czynnik mobilizujacy mieszkańców do aktywności fizycznej - wybrane problemy | 2021 |
10 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Jedno miasto - dwa modele rozwoju przestrzennego. Przypadek Rzeszowa | 2021 |
11 | M. Górka; W. Kokoszka; A. Leśniak; P. Ochab; A. Sikora; I. Skrzypczak | Interlaboratory Comparative Tests in Ready-Mixed Concrete Quality Assessment | 2021 |
12 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
13 | A. Sikora | Dom w \"mieście-osiedlu\" | 2019 |
14 | A. Sikora | Heritage of the Polish Central Industrial District - New Cities | 2019 |
15 | A. Sikora | Multi-family residential development in the landscape of the small city | 2019 |
16 | A. Sikora | Possibilities for Creating Public Spaces in a Small Town: Case Study | 2019 |
17 | P. Deroń; A. Sikora | Post-Mining Land Use for the Function of Geotourism and Spa | 2019 |