Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Budowlanych
Kod zajęć: 6628
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / C15 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Lucjan Ślęczka
semestr 8: dr hab. inż. prof. PRz Lidia Buda-Ożóg
semestr 8: dr hab. inż. prof. PRz Piotr Nazarko
Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inzynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, procesów technicznych i technologicznych w budownictwie.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku budownictwo oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji.
1 | Podręczniki, monografie, skrypty, artykuły i referaty konferencyjne, normy, akty prawne, informacje | w Internecie określone przez prowadzącego grupę seminaryjną. |
Wymagania formalne: Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania elementów i konstrukcji obiektów budowlanych, ich realizacji, badań i oceny stanu technicznego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania, wykonawstwa i badań materiałów, elementów i obiektów budowlanych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna normy i wytyczne projektowania elementów i obiektów budowlanych oraz wytwarzania i badania materiałów i wyrobów. | seminarium | prezentacja projektu |
K_W11++ |
InzA2W07++ |
02 | Zna zasady zestawienia obciążeń, obliczania i konstruowania prostych elementów i obiektów budownictwa ogólnego, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań inżynierskich. | seminarium | prezentacja projektu |
K_U06++ |
T1A_U05+ InzA8U16+ |
03 | Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. | seminarium | prezentacja projektu |
K_K03+ K_K04+ |
T1A_K01+ T1A_K07+ |
04 | Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera budownictwa. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. | seminarium | prezentacja projektu, referat ustny |
K_U12++ K_U15++ K_U26++ |
T1A_U01++ T1A_U03+ T1A_U04++ T1A_U05+ InzA7U15++ InzA8U16++ |
05 | Zna podstawowe technologie budowlane oraz zasady kształtowania funkcji budynków, potrafi prawidłowo usytuować budynek na działce budowlanej. Potrafi przeprowadzić obliczenia cieplno-wilgotnościowe dla budynku. | seminarium | prezentacja projektu |
K_W21++ |
T1A_W05++ InzA2W07++ |
06 | Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. | seminarium | prezentacja projektu, referat ustny |
K_K03+ K_K04+ K_K05+ K_K06+ |
T1A_K01+ T1A_K07+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | C01-15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Inne: 50.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
40.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 8) | Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 8) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20% Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej: 80% |
Ocena końcowa | Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20% Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej: 80% |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Czasopism kierunkowych, prac studialnych.
1 | E. Bernatowska; L. Ślęczka; A. Wojnar | Behaviour of Steel Lattice Tower with Partially Preloaded Bolted Splices | 2024 |
2 | K. Jastrzębski; L. Ślęczka | Badania współczynnika tarcia mokrych i suchych powierzchni ocynkowanych ogniowo | 2023 |
3 | K. Jastrzębski; L. Ślęczka | Strengthening of axially compressed bars in lattice towers under load – experimental investigations | 2023 |
4 | M. Giżejowski; K. Jastrzębski; D. Nykiel; L. Ślęczka; P. Wiedro | Experimental investigations – Steel rolled I shape beam-columns with mid-length restraint | 2023 |
5 | O. Chernieva; K. Marszałek; L. Ślęczka; A. Wojnar | Influence of bolted splice connections on the global behaviour of steel lattice telecommunication towers | 2023 |
6 | R. Budziński; L. Ślęczka | Experimental investigations of steel cold-formed moment-resisting bolted lap joints under monotonic and cyclic loading | 2023 |
7 | R. Budziński; L. Ślęczka | Zachowanie okapowego węzła ramy portalowej z kształtowników giętych na zimno na podstawie pomiarów techniką DIC | 2023 |
8 | D. Leń; L. Ślęczka | Ocena współczynnika efektu dźwigni w połączeniach kołnierzowych za pomocą metody składnikowej | 2022 |
9 | E. Bernatowska; L. Ślęczka | Net section resistance of steel angles connected by one leg | 2022 |
10 | K. Jastrzębski; L. Ślęczka | Doświadczalna ocena postaci zniszczenia ściskanych elementów wzmocnionych dodatkowym prętem mocowanym zaciskowo | 2022 |
11 | L. Ślęczka; A. Wojnar | Methods of analysis of frame structures according to the Eurocode EN 1993-1-1 | 2022 |
12 | W. Barcewicz; L. Ślęczka | Przykład II. Wieża telekomunikacyjna o konstrukcji kratowej | 2022 |
13 | D. Leń; L. Ślęczka | Prying action in bolted circular flange joints: Approach based on component method | 2021 |
14 | E. Bernatowska; L. Ślęczka | Experimental and Numerical Investigation into Failure Modes of Tension Angle Members Connected by One Leg | 2021 |
15 | E. Bernatowska; L. Ślęczka | Failure modes of steel angles connected by one leg | 2021 |
16 | E. Bernatowska; L. Ślęczka | Numerical Study of Block Tearing Failure in Steel Angles Connected by One Leg | 2021 |
17 | R. Budziński; K. Jastrzębski; L. Ślęczka | Węzły ram portalowych z kształtowników profilowanych na zimno | 2021 |
18 | E. Bernatowska; D. Leń; L. Ślęczka | Comparative Study of Fatigue Life Assessment Made by Different Approaches | 2020 |
19 | E. Bernatowska; L. Ślęczka | Ocena trwałości zmęczeniowej metodą naprężeń efektywnych | 2020 |
20 | R. Budziński; L. Ślęczka | Behaviour of steel sheeting connections with self-drilling screws under variable loading | 2020 |
21 | R. Budziński; M. Górski; Z. Kiełbasa; A. Kozłowski; Z. Pisarek; K. Sieńkowska; L. Ślęczka; A. Wojnar | Badania doświadczalne stalowych kształtowników giętych na zimno jako nośnych elementów hal | 2020 |
22 | E. Bernatowska; L. Ślęczka | Net section fracture assessment of steel bolted joints with shear lag effect | 2019 |