Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: budownictwo blok HEP2 SPEC1, budownictwo blok HEP2 SPEC2, budownictwo blok HEP1 SPEC1, budownictwo blok HEP1 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury
Kod zajęć: 6628
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / C15 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Aleksander Kozłowski
Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
Imię i nazwisko koordynatora 3: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Imię i nazwisko koordynatora 4: dr hab. inż. Adam, Władysław Reichhart
Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inzynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, procesów technicznych i technologicznych w budownictwie.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku budownictwo oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji.
1 | Podręczniki, monografie, skrypty, artykuły i referaty konferencyjne, normy, akty prawne, informacje | Jak pisać prace dyplomowe? ( Wskazówki praktyczne). | w Internecie określone przez prowadzącego grupę seminaryjną, Bydgoszcz Wydawnictwo KPSW. | 2010 |
Wymagania formalne: Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania elementów i konstrukcji obiektów budowlanych, ich realizacji, badań i oceny stanu technicznego. Student poznaje metodologię badawc
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania, wykonawstwa i badań materiałów, elementów i obiektów budowlanych. Student analizuje literaturę źródłową, konstruuje rejestr problemó
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii. Student pracuje w zespole badawczym, jest zorientowany na doskonalen
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna normy i wytyczne projektowania elementów i obiektów budowlanych oraz wytwarzania i badania materiałów i wyrobów. | seminarium | prezentacja projektu | ||
02 | Zna zasady zestawienia obciążeń, obliczania i konstruowania prostych elementów i obiektów budownictwa ogólnego, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań inżynierskich. | seminarium | prezentacja projektu | ||
03 | Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. | seminarium | prezentacja projektu | ||
04 | Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera budownictwa. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. | seminarium | prezentacja projektu, referat ustny | ||
05 | wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskuja dydaktyczna. |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | C | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) | Przygotowanie do ćwiczeń:
6.00 godz./sem. Inne: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 8) | Przygotowanie do konsultacji:
30.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 8) | Przygotowanie do zaliczenia:
30.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20% Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej: 80% |
Ocena końcowa | Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20% Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej: 80% |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Czasopism kierunkowych, prac studialnych.