logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2012/2013

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: budownictwo blok HEP2 SPEC1, budownictwo blok HEP2 SPEC2, budownictwo blok HEP1 SPEC1, budownictwo blok HEP1 SPEC2

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury

Kod zajęć: 6628

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / C15 / 5 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Aleksander Kozłowski

Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai

Imię i nazwisko koordynatora 3: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła

Imię i nazwisko koordynatora 4: dr hab. inż. Adam, Władysław Reichhart

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inzynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, procesów technicznych i technologicznych w budownictwie.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku budownictwo oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Podręczniki, monografie, skrypty, artykuły i referaty konferencyjne, normy, akty prawne, informacje Jak pisać prace dyplomowe? ( Wskazówki praktyczne). w Internecie określone przez prowadzącego grupę seminaryjną, Bydgoszcz Wydawnictwo KPSW. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania elementów i konstrukcji obiektów budowlanych, ich realizacji, badań i oceny stanu technicznego. Student poznaje metodologię badawc

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania, wykonawstwa i badań materiałów, elementów i obiektów budowlanych. Student analizuje literaturę źródłową, konstruuje rejestr problemó

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii. Student pracuje w zespole badawczym, jest zorientowany na doskonalen

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna normy i wytyczne projektowania elementów i obiektów budowlanych oraz wytwarzania i badania materiałów i wyrobów. seminarium prezentacja projektu
02 Zna zasady zestawienia obciążeń, obliczania i konstruowania prostych elementów i obiektów budownictwa ogólnego, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań inżynierskich. seminarium prezentacja projektu
03 Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. seminarium prezentacja projektu
04 Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera budownictwa. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. seminarium prezentacja projektu, referat ustny
05 wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskuja dydaktyczna.

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
8 TK01 1. Wymagania merytoryczne i formalne dotyczące inżynierskiej pracy dyplomowej (projektu inżynier-skiego) na kierunku budownictwo. 2. Charakterystyka podstawowych rodzajów prac dyplomowych: projektowe, badawcze, studialne. 3. Przegląd tematyki prac dyplomowych wykonywanych przez studentów danej grupy seminaryjnej. 4. Standardowe części pracy o charakterze: projektowym, badawczym i studialnym. 5. Sposób doboru i wykorzystania źródeł związanych z tematyką pracy dyplomowej. 6. Podstawowe metody i narzędzia obliczeniowe lub badawcze wykorzystywane podczas realizacji pracy. 7. Metodyka opracowania i prezentacji wyników prac projektowych, badawczych i studialnych. 8. Zasady przygotowania części tekstowej, graficznej i poprawnej edycji pracy. 9. Omówienie przygotowania do prezentacji, dyskusji i egzaminu dyplomowego. 10. Prezentacja prac własnych dyplomantów. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami, metodami, wyni-kami i wnioskami prezentowanych prac. C MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Inne: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 8) Przygotowanie do konsultacji: 30.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 8) Przygotowanie do zaliczenia: 30.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 3.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20% Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej: 80%
Ocena końcowa Aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac kolegów: 20% Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej: 80%

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały : Czasopism kierunkowych, prac studialnych.

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie