Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: budownictwo blok HEP2 SPEC1, budownictwo blok HEP2 SPEC2, budownictwo blok HEP1 SPEC1, budownictwo blok HEP1 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Budownictwa Ogólnego
Kod zajęć: 6607
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4 / W35 P30 / 9 ECTS / Z,E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
Terminy konsultacji koordynatora: Godziny konsultacji zgodne z aktualnym rozkładem zajęć.
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Przemysław Miąsik
Terminy konsultacji koordynatora: Godziny konsultacji zgodne z aktualnym rozkładem zajęć.
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest uzyskanie efektów kształcenia w zakresie: stosowania przepisów technicznych i kryteriów doboru elementów konstrukcyjnych i izolacji w budynkach wznoszonych w technologii tradycyjnej, projektowania stropu, ścian i dachu w budynkach wykonywanych w technologii tradycyjnej, wyznaczania wg Eurokodów wartości obciążeń: stałych, użytkowych, od śniegu i od wiatru, działających na budynki
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot jest realizowany w formie wykładów oraz projektów.
Inne: Założenia projektowe wydawane są indywidualnie
1 | Lichołai Lech, Szyszka Jerzy | Budownictwo ogólne. Podstawy projektowania domów jednorodzinnych | Oficyna PRz Rzeszów . | 2004 |
2 | Lichołai Lech red., praca zbiorowa | Budownictwo Ogólne. Tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania | Arkady. | 2008 |
3 | Michalak Hanna, Pyrak Stefan | Domy jednorodzinne. Konstruowanie i obliczanie | Arkady, Warszawa . | 2000 |
4 | Lichołai Lech, Miąsik Przemysław | Budownictwo ogólne. Projektowanie konstrukcyjne domów jednorodzinnych | Oficyna PRz, Rzeszów . | 2002 |
1 | PN—EN 1990 Eurokod. Podstawy projektowania konstrukcji. | . | ||
2 | PN—EN 1991-1-1 Eurokod 1: Oddziaływania na konstrukcje. Część 1-1: Oddziaływania ogólne, ciężar obję | . | ||
3 | PN—EN 1991-1-3 Część 1-3: Oddziaływania ogólne – obciążenie śniegiem . | . | ||
4 | PN—EN 1991-1-4 Część 1-3: Oddziaływania ogólne – obciążenie wiatrem | . | ||
5 | PN-EN 1992-1-1: Projektowanie konstrukcji z betonu. Reguły ogólne i reguły dla budynków | . | ||
6 | PN-EN 1993-1-1:2006: Projektowanie konstrukcji stalowych - Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla bud | . | ||
7 | PN-EN 1995-1-1:2010 Projektowanie konstrukcji drewnianych. Reguły ogólne i reguły dotyczące budynków | . | ||
8 | PN-EN 1996-1-1: Projektowanie konstrukcji murowych. Reguły ogólne dla zbrojonych i niezbrojonych kon | . | ||
9 | PN-ISO 6707-1:1994 Budownictwo. Terminologia. Terminy ogólne | . | ||
10 | PN-81/B-03020 Grunty budowlane. Posadowienie bezpośrednie budowli. Obliczenia statyczne i projektowa | . |
Wymagania formalne: Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu sporządzania rysunków technicznych zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi wykonywać rysunki techniczne zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej (kreślone ręcznie lub przy użyciu metod komputerowych).
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie oraz w grupach.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna normy oraz wytyczne projektowania obiektów budowlanych i ich elementów | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin cz. pisemna zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_W006+++ |
T1A_W03++ T1A_W04++ |
02 | Zna zasady projektowania i wykonywania elementów konstrukcyjnych oraz przegród w budynkach | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin cz. pisemna zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_W006++ K_W007++ |
T1A_W03+ T1A_W04++ T1A_W05++ |
03 | Umie odczytać rysunki architektoniczne, konstrukcyjne i geodezyjne | Zajęcia projektowe | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U012++ K_U015++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ T1A_U13++ T1A_U14+ T1A_U15++ |
04 | Potrafi rozpoznać i zidentyfikować elementy konstrukcyjne budynku | Wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W006++ K_W007++ K_W013++ |
T1A_W03++ T1A_W04++ T1A_W05++ |
05 | Potrafi wyznaczyć wartości obciążeń działających na elementy konstrukcyjne budynku | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin cz. pisemna zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U001+++ K_U002+++ |
T1A_U01+ T1A_U05++ T1A_U14++ T1A_U15++ |
06 | Zna kolejność etapów realizacji budynku | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_U001++ K_U015++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ T1A_U13+ T1A_U15++ |
07 | Potrafi zdefiniować różne rodzaje obiektów budowlanych, | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_U001++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ |
08 | Ma świadomość konieczności systematycznej pracy nad rozwiązaniem postawionego zadania | Zajęcia projektowe | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_K001++ K_K003++ |
T1A_K04++ |
09 | Potrafi zaprojektować przegrody w budynku, używając właściwych materiałów. | Zajęcia projektowe | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U018++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-03 | MEK02 | |
3 | TK02 | W04-05 | MEK04 MEK06 | |
3 | TK03 | W06-08 | MEK06 | |
3 | TK04 | W09-10 | MEK03 MEK04 | |
3 | TK05 | W11-W13 | MEK03 | |
3 | TK06 | P01-03 | MEK03 MEK04 MEK07 | |
3 | TK07 | P04-06 | MEK01 | |
3 | TK08 | P07-08 | MEK01 MEK09 | |
4 | TK01 | W01-02 | MEK01 MEK05 | |
4 | TK02 | W03 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
4 | TK03 | W04-05 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK04 | P01-03 | MEK01 MEK05 | |
4 | TK05 | P04-05 | MEK01 MEK05 MEK08 | |
4 | TK06 | P06-07 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK07 | P08 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
25.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) | |||
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | ocena z kolokwium pisemnego |
Projekt/Seminarium | ocena z projektu wykonanego wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | |
Wykład | ocena z egzaminu pisemnego |
Projekt/Seminarium | ocena z projektu wykonanego wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa = średnia ważona ocen z wykładu i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie