logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe - rewaloryzacja obiektów historycznych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków

Kod zajęć: 6595

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła

Terminy konsultacji koordynatora: Według harmonogramu pracy jednostki

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie studenta do projektu dyplomowego poprzez analizę środków warsztatowych architektonicznego kształtowania.

Ogólne informacje o zajęciach: W module zawarte są wymogi dotyczące pisania prac dyplomowych, a także ich prezentacji podczas obron.

Materiały dydaktyczne: Prezentacje multimedialne

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Maria Misiągiewicz Architektoniczna geometria Kraków. 2005
2 A. Turowski Budowniczowie świata. Z dziejów radykalnego modernizmu w sztuce polskiej Wydawnictwo Universitas, Kraków. 2000
3 Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych(wyd.3) Wyd. PAN. 2001
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Maria Misiągiewicz Architektoniczna geometria Kraków. 2005
2 A. Turowski Budowniczowie świata. Z dziejów radykalnego modernizmu w sztuce polskiej Wydawnictwo Universitas, Kraków. 2000
3 Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych(wyd.3) Wyd. PAN. 2001

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotów poprzednich semestrów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu projektowania architektonicznego obiektów i ich przestrzennego otoczenia

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność poprawnego rozwiązywania zagadnień formy, funkcji, konstrukcji, materiałowo-technologicznych. Umiejętność korzystania z obowiązujących przepisów prawa

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest zorientowany na doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności dotyczących samodzielnego przygotowywania pracy dyplomowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna normy i wytyczne projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konserwatorskiego seminarium prezentacja projektu K_W23++
T2A_W07+++
02 Zna zasady wykonywania rozwiązań funkcjonalnych różnych obiektów, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań na poziomie magisterskim seminarium prezentacja projektu K_W23+++
T2A_W07+++
03 Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. seminarium prezentacja projektu K_W21+++
T2A_W07+++
04 Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. seminarium prezentacja projektu K_U10++
K_K15+++
T2A_U10+++
T2A_K01+
T2A_K03++
05 Zna technologie budowlane oraz zasady kształtowania funkcji budynków, potrafi prawidłowo usytuować budynek na działce budowlanej. Potrafi przeprowadzić obliczenia cieplno-wilgotnościowe dla budynku. seminarium prezentacja projektu K_W23+++
K_U10++
T2A_W07+++
T2A_U10+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Omówienie metodyki pisania prac projektowych. C1-C8 MEK01 MEK02
3 TK02 Wybór sposobów powoływania się na źródła, prezentacja przykładów. C9-C16 MEK01 MEK03 MEK05
3 TK03 Weryfikacja i zatwierdzanie struktury prac, sporządzanie bibliografii, opracowywanie studium literatury. C17-C26 MEK02 MEK04
3 TK04 Prezentacja zaawansownia prac, dyskusja nad środkami warsztatowymi kształtowania obiektów. C27-C30 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 8.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Prezentacja pracy dyplomowej
Ocena końcowa Prezentacja pracy dyplomowej

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie