Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 6592
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 L15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. Rafał Lichołai
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów ze współczesnymi technikami projektowania technicznego, metodologią modelowania informacji o budynku (BIM).
Ogólne informacje o zajęciach: W ramach modułu student zapoznaje się z ideą projektowania w technologii BIM w ramach modelowania oraz przygotowania dokumentacji architektoniczno-budowlanej.
Materiały dydaktyczne: Przykłady i zadania udostępnianie na zajęciach.
1 | D. Kasznia, J. Magiera, P. Wierzowiecki | BIM w praktyce. Standardy. Wdrożenie. Case Study | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2018 |
2 | A. Tomana | BIM. Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy, standardy, narzędzia | Kraków. | 2015 |
3 | P. Przybyłowicz, L. Włochyński | Od 2D do BIM | Materiały Budowlane, 5 (489), s. 71-72. | 2013 |
4 | P. Miecznikowsk | Oprogramowanie wykorzystywane w procesie Modelowania Informacji o Budynku (BIM) | Materiały Budowlane, 9 (493), s. 66-67. | 2013 |
5 | P. Nowak, R. Szczepaniak | Praktycy o barierach stosowania metodologii BIM | Materiały Budowlane, 5, s. 73. | 2013 |
1 | K. Adach | Revit Architecture 2011 - Mój pierwszy projekt | Autodesk, Inc... | 2011 |
Wymagania formalne: Ukończone studia I stopnia na kierunku Architektura.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa znajomość systemów CAD, BIM, wymiany plików, sieci.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę stałego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności. Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac i ich interpretację.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | B.W5. Zna i rozumie zaawansowaną problematykę budownictwa, technologii i instalacji budowlanych, konstrukcji i fizyki budowli, obejmującą kluczowe, złożone zagadnienia w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planistycznym | wykład | Test pisemny |
K_W09+ K_W10+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | B.W8. Zna i rozumie sposoby komunikowania idei projektów architektonicznych, urbanistycznych i planistycznych oraz ich opracowywania | wykład | Test pisemny |
K_W11+ K_W12++ |
P7S_WG P7S_WK |
03 | B.U1. Potrafi integrować zaawansowaną wiedzę z zakresu różnych obszarów nauki, w tym historii, historii architektury, historii sztuki i ochrony dóbr kultury, gospodarki przestrzennej podczas rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich | ćwiczenia problemowe | Zadania cząstkowe, praca zaliczeniowa |
K_U02++ |
P7S_UW |
04 | B.U4. Potrafi formułować wypowiedzi o charakterze analizy krytycznej z zakresu architektury, a także przedstawiać i syntetycznie opisywać podstawy ideowe projektu w oparciu o przyjęte założenia | ćwiczenia problemowe | Zadania cząstkowe, praca zaliczeniowa |
K_U04+ |
P7S_UK P7S_UU P7S_UW |
05 | B.U6. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconą szczegółowym wynikom realizacji projektowego zadania inżynierskiego przy użyciu różnych technik komunikacji, w tym sformułowaną w sposób powszechnie zrozumiały | ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa |
K_U03++ |
P7S_UK |
06 | B.U8. Potrafi odpowiednio stosować normy i reguły zawodowe i etyczne oraz przepisy prawa w zakresie projektowania architektonicznego, urbanistycznego i planowania przestrzennego | ćwiczenia problemowe | Zadania cząstkowe, praca zaliczeniowa |
K_U05+ |
P7S_UO P7S_UU |
07 | B.S2. Jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych, jak i przyjmowania krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań, ustosunkowywania się do krytyki w sposób jasny i rzeczowy, także przy użyciu argumentów odwołujących się do dostępnego dorobku w dyscyplinie naukowej, oraz twórczego i konstruktywnego wykorzystania krytyki | dyskusja dydaktyczna | obserwacja wykonawstwa |
K_K04+ |
P7S_KK P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01 | MEK01 | |
2 | TK02 | W02-05, L01-05 | MEK03 | |
2 | TK03 | W06-10, L06-10 | MEK06 | |
2 | TK04 | W11-13, L11-13 | MEK02 MEK05 | |
2 | TK05 | W15, L14 | MEK04 MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Test pisemny |
Laboratorium | Zadania cząstkowe, praca zaliczeniowa |
Ocena końcowa | Ocena końcowa uwzględnia ocenę z testu pisemnego, frekwencję oraz ocenę pracy zaliczeniowej. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie