logo
Karta przedmiotu
logo

Zaawansowane systemy instalacji budowlanych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej

Kod zajęć: 6589

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Agnieszka Stec

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie studenta z zaawansowanymi systemami instalacji budowlanych

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów drugiego semestru studiów na specjalności Architektura

Materiały dydaktyczne: Materiały i katalogii producentów

Inne: Obowiązujące akty prawne z zakresu instalacji budowlanych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Słyś D., Kordana S. Odzysk ciepła odpadowego w instalacjach i systemach kanalizacyjnych Wydawnictwo I Handel Książkami "KaBe" Krosno. 2013
2 Zawadzki M. Kolektory słoneczne, pompy ciepła na tak Polska Ekologia. 2003
3 Słyś D. Zrównoważone systemy odwodnienia miast Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne. 2013
4 Słyś D. Retencja i Infiltracja wód deszczowych Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. 2008
5 Koczyk H., Antoniewicz B., Sroczan E. Nowoczesne wyposażenie techniczne domu jednorodzinnego PWEiL Poznań. 2005
6 Stec A., Słyś D., Instalacje ekologiczne w budownictwie mieszkaniowym KaBe Krosno. 2016
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Laskowski L. Projektowanie systemów biernego ogrzewania słonecznego w energooszczędnych budynkach Skrypt Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce. 1992
2 Pisarev V. Projektowanie instalacji grzewczych z pompami ciepła Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Rejestracja na właściwy semestr studiów. Pozytywna ocena z przedmiotu Instalacje Budowlane.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu instalacji budowlanych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności z zakresu projektowania instalacji sanitarnych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Ma uporządkowaną wiedzę na temat instalacji budowlanych. Zna rozwiązania niekonwencjonalne stosowane w instalacjach wewnętrznych budynków. ćwiczenia prezentacja wyników pracy studialnej i jej obrona K_W20++
T2A_W05++
02 Potrafi wykonać obliczenia systemów wykorzystujących odnawialne źródła energii oraz systemów odzysku ciepła w budynkach, a także ekologicznych rozwiązań systemów zagospodarowania wód opadowych. ćwiczenia prezentacja wyników pracy studialnej i jej obrona K_U18++
T2A_U10++
T2A_U15+
03 Ma świadomość ważności i przydatności zagadnień związanych z projektowaniem infrastruktury. ćwiczenia prezentacja wyników pracy studialnej i jej obrona K_K13++
T2A_K02++
T2A_K04+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Zastosowanie urządzeń niekonwencjonalnych w instalacjach budowlanych. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i systemów odzysku ciepła w budynkach. Wykorzystanie ekologicznych rozwiązań systemów zagospodarowania wód opadowych w budynkach. Systemy gospodarczego wykorzystania wód opadowych i recyklingu ścieków szarych. C01-C15 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Prezentacja wyników pracy studialnej
Ocena końcowa Ocena z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Stec Rainwater and Greywater as Alternative Water Resources: Public Perception and Acceptability. Case Study in Twelve Countries in the World 2023
2 B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec Koryto odwodnieniowe 2023
3 D. Słyś; A. Stec New Bioretention Drainage Channel as One of the Low-Impact Development Solutions: A Case Study from Poland 2023
4 D. Słyś; A. Stec Financial and Social Factors Influencing the Use of Unconventional Water Systems in Single-Family Houses in Eight European Countries 2022
5 A. Mazur; D. Słyś; A. Stec Poziomy prysznicowy wymiennik ciepła 2020
6 A. Stec Sustainable water management in buildings: case studies from Europe 2020
7 D. Słyś; A. Stec Centralized or Decentralized Rainwater Harvesting Systems: A Case Study 2020
8 G. Hudáková; A. Stec; M. Zelenakova Rainwater Infiltration in Urban Areas 2020
9 A. Mazur; A. Stec An Analysis of Eco-Technology Allowing Water and Energy Saving in an Environmentally Friendly House—A Case Study from Poland 2019
10 A. Stec; M. Zelenakova An Analysis of the Effectiveness of Two Rainwater Harvesting Systems Located in Central Eastern Europe 2019
11 D. Słyś; A. Stec Zielone dachy i ściany. Projektowanie, wykonastwo, użytkowanie 2019
12 J. Dziopak; B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec Hydrological and financial model of rainwater harvesting system 2019