Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6583
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P60 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. prof. PRz Anna Sikora
semestr 3: dr inż. arch. Beata Walicka-Góral
Główny cel kształcenia: Znajomość problematyki związanej z powstawaniem studium gminy (teoria i praktyka).
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł dotyczy planowania przestrzennego i projektu studium gminy.
1 | Kwaśniak P. | Plan miejscowy w systemie zagospodarowania przestrzennego | Wyd. LexisNexis, Warszawa. | 2007 |
2 | Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z późniejszymi zmianami | Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717. | ||
3 | Domański R. | Gospodarka przestrzenna. Podstawy teoretyczne | Warszawa . | 2007 |
4 | Gorzym – Wilkowski W. A. | Gospodarka przestrzenna samorządu terytorialnego | Lublin. | 2006 |
5 | Jędraszko A. | Zagospodarowanie przestrzenne w Polsce – drogi i bezdroża regulacji ustawowych | Warszawa 2005. | 2005 |
6 | Karwińska A. | Gospodarka przestrzenna. Uwarunkowania społeczno – kulturowe | Warszawa. | 2008 |
7 | Praca zbiorowa, Cymerman R. (red.) | Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego | Olsztyn. | 2009 |
8 | Praca zbiorowa, Ziobrowski Z., Pijanowski J. M. (red.) | Nowe zadania planowania miejscowego w kształtowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym obszarów wiejs | Kraków. | 2008 |
1 | Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z późniejszymi zmianami | Dz.U.2003.80.717 z późn.zm. |
1 | Szymańska D. | Geografia osadnictwa | Warszawa. | 2009 |
Wymagania formalne: Student musi znać zasady sporządzania i procedowania dokumentów planistycznych o charakterze studialnym
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student musi wiedzieć jakie są podstawowe definicje i modele gospodarki przestrzennej oraz zasady sporządzania dokumentów planistycznych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student musi umieć wykonać projekt koncepcji studium gminy, ze szczególnym uwzględnieniem prognoz i strategii dotyczących ochrony środowiska, związków funkcjonalno - przestrzennych z sąsiednimi obszar
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student musi rozumieć potrzebę planowania przestrzennego, mającego wpływ na jakość życia i rozwój danej społeczności.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna podstawy gospodarki przestrzennej gminy. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W18++ K_W20+ K_K04+ K_K12+ K_K14+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_KR P7S_WG P7S_WK |
02 | Student umie wykonać projekt studium gminy. | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_W18+ K_W23++ K_U07++ K_U17++ K_K03+++ |
P7S_KO P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, W02, P01-P04, P05-P08 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK02 | W03, W04 | MEK01 | |
3 | TK03 | W05, W06, W07, P09-P12, P13-P16, P17-P20, P21-24 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK04 | W08, W09, P25-28, P29-P32, P33-P36, P37-P40, P41-P44, P45-P48, P49-P52, P53-56, P57-P60 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK05 | W10 | MEK01 | |
3 | TK06 | W11 | ||
3 | TK07 | W12, W13 | MEK01 | |
3 | TK08 | W14 | MEK01 | |
3 | TK09 | W15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
50.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
9.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Średnia z oceny z egzaminu i projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
wymagane_podczas_egzaminu.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
zajecia_projektowe.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Sikora | Małe miasta uzdrowiskowe w strukturze funkcjonalno-przestrzennej województwa podkarpackiego | 2023 |
2 | C. Moreira; E. Natividade-Jesus; K. Noga; M. Siejka; A. Sikora; I. Skrzypczak | Identification of land system transformations in the Rzeszów city square | 2023 |
3 | E. Błazik-Borowa; A. Duda; A. Lal; K. Nepelski; P. Ochab; A. Sikora; I. Skrzypczak; M. Sulewska | Zastosowanie indeksowej metody statystycznej do analizy podatności osuwiskowej wybranego obszaru z terenu województwa podkarpackiego | 2023 |
4 | R. Blazy; J. Błachut; A. Ciepiela; B. Dendura; J. Dudek; D. Guzik; H. Hehorowicz-Gaber; A. Hrehorowicz-Nowak; D. Hyła; M. Łukasik; M. Łysień; L. Olma; A. Porębska; I. Sandu; A. Sikora | Functional and Spatial Transformations of Educational Units in the Area of the Carpathian Foothills | 2023 |
5 | W. Gosk; W. Kokoszka; G. Oleniacz; D. Ożóg; N. Przesmycka; A. Sikora; M. Słowik | Geośrodowiskowa ocena przydatności terenu do celów budowlanych | 2023 |
6 | A. Sikora | Natural light in public spaces. The example of the city centre of Rzeszów | 2022 |
7 | A. Sikora | Uszkodzenia substancji zabytkowej budynków stacyjnych kolejki wąskotorowej w Kańczudze | 2022 |
8 | A. Sikora | Rzeszów as an example of a ‘new town’ tailored for the modern era | 2021 |
9 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Architektura i urbanistyka jako czynnik mobilizujacy mieszkańców do aktywności fizycznej - wybrane problemy | 2021 |
10 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka; A. Sikora | Jedno miasto - dwa modele rozwoju przestrzennego. Przypadek Rzeszowa | 2021 |
11 | M. Górka; W. Kokoszka; A. Leśniak; P. Ochab; A. Sikora; I. Skrzypczak | Interlaboratory Comparative Tests in Ready-Mixed Concrete Quality Assessment | 2021 |
12 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
13 | A. Sikora | Dom w \"mieście-osiedlu\" | 2019 |
14 | A. Sikora | Heritage of the Polish Central Industrial District - New Cities | 2019 |
15 | A. Sikora | Multi-family residential development in the landscape of the small city | 2019 |
16 | A. Sikora | Possibilities for Creating Public Spaces in a Small Town: Case Study | 2019 |
17 | P. Deroń; A. Sikora | Post-Mining Land Use for the Function of Geotourism and Spa | 2019 |