Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6582
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P60 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr inż. arch. Karolina Kozłowska
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
semestr 2: dr inż. arch. Michał Krupa
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania wybranego obiektu użyteczności publicznej
Ogólne informacje o zajęciach: Nauka projektowania architektonicznego w zakresie użyteczności publicznej
Materiały dydaktyczne: prezentacje do wykładów, przezrocza, laptop z odpowiednim oprogramowaniem, narzędzia rysunkowe
Inne: Prawo Budowlane oraz obowiązujące rozporządzenia, akty prawne i normy.
1 | Crouch S., Shaftoe H., Fleming R. | Bezpieczne mieszkanie, dom i osiedle | Arkady, Warszawa. | 2001 |
2 | Harbison R. | Zbudowane, niezbudowane i nie do zbudowania; w poszukiwaniu znaczenia architektonicznego | Murator, Warszawa . | 2001 |
3 | Latour S., Szymski A. | Rozwój współczesnej myśli architektonicznej | PWN, Warszawa . | 1985 |
4 | Meyer-Bohe W. | Budownictwo dla osób starszych i niepełnosprawnych | Arkady, Warszawa . | 1998 |
5 | ,Twardowski M. | Słońce w architekturze | Arkady, Warszawa . | 1970 |
6 | Witruwiusz | O Architekturze ksiąg dziesięć | Warszawa. | 1999 |
7 | Żórawski J. | O budowie formy architektonicznej | Arkady, Warszawa . | 1973 |
1 | Korzeniewski W. | Poradnik projektanta budownictwa mieszkaniowego | Arkady, Warszawa . | 1984 |
2 | Kuryłowicz E. | Projektowanie uniwersalne. Udostępnianie otoczenia osobom niepełnosprawnym | CEBRON, Warszawa. | 1996 |
3 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego. | Arkady, Warszawa. | 2005 |
1 | Norberg-Schulz Ch. | Bycie, przestrzeń i architektura | Warszawa. | 2000 |
2 | Norberg-Schulz, Ch. | Znaczenie w architekturze zachodu | Wydawnictwo Murator, Warszawa. | 1999 |
3 | Rasmussen Steen Eiler | Odczuwanie architektury | Wydawnictwo Murator. | 1999 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej, WBIŚA, kierunek Architektura
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: student ma rozszerzoną wiedzę w zakresie projektowania form zabudowy śródmiejskiej, zabudowy uzupełniającej, teorii i projektowania urbanistycznego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczną, potrafi zastosować w praktyce rozszerzoną wiedzę z budownictwa i materiałów budowlanych, zabudowy uzupełniającej i śródmiejskiej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli jaką odgrywa znajomość projektowania architektonicznego
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat kształtowania funkcjonalnego i formalnego różnych form obiektów użyteczności publicznej | wykład | egzamin cz. teoretyczna |
K_W01+++ |
T2A_W03++ T2A_W04+++ |
02 | Potrafi projektować budynki w kontekscie śródmiejskim z uwzględnieniem sąsiednich obiektów | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U01+++ K_U02+++ |
T2A_U10+++ T2A_U11+ T2A_U12+ T2A_U15+++ T2A_U16+ T2A_U17++ T2A_U18++ T2A_U19+ |
03 | Potrafi zaprojektować wybrany obiekt użyteczności publicznej z zastosowaniem rozszerzonej wiedzy w zakresie budownictwa i konstrukcji | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U18+++ |
T2A_U10++ T2A_U12++ T2A_U13++ T2A_U14+ T2A_U15+ T2A_U16+ T2A_U17++ T2A_U18++ T2A_U19++ |
04 | Posiada umiejętność krytycznej analizy architektury obiektów użyteczności publicznej projektowanych w otoczeniu śródmiejskim | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U18+++ |
T2A_U10+ T2A_U12++ T2A_U13+ T2A_U14+ T2A_U15++ T2A_U16+++ T2A_U17++ T2A_U18++ T2A_U19+ |
05 | Potrafi dokonać oceny formalnej budynku użyteczności publicznej, jego elewacji i bryły | projekt indywidualny | prezentacja projektu, |
K_U02++ |
T2A_U10+ T2A_U11+++ T2A_U12+ T2A_U15++ T2A_U16+ T2A_U17+ T2A_U18+ T2A_U19+ |
06 | Ma świadomość potrzeby poszerzania wiedzy w ramach wspólpracy w grupie | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_K03++ K_K13+ |
T2A_K01++ T2A_K02+ T2A_K03+++ T2A_K05+ T2A_K06++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, P01-P60 | MEK01 MEK06 | |
2 | TK02 | W02, P04-P52 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK03 | W03, W04, P08-P60 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
2 | TK04 | W05, P01-P30 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
2 | TK05 | W06, P04-P42 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK06 | W07, W08, P04-P60 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK07 | W09, W10 | MEK01 | |
2 | TK08 | W11, W12 | MEK01 | |
2 | TK09 | W13, W14 | MEK01 | |
2 | TK10 | W15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
48.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
8.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin |
Projekt/Seminarium | Ocena za projekt: cześć oceny stanowią wartości merytoryczne: oryginalność koncepcji, wartości artystyczne projektu, prawidłowość rozwiązań: część oceny stanowią walory graficzne opracowania, czytelność prezentacji projektu i estetyka; ocena części opisowej i zawarte w niej wartości merytoryczne |
Ocena końcowa | Ocena z egzaminu, z projektów i klauzur oraz aktywności na zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie