Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 6581
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P45 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. inż. arch. Peter Pasztor
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy
Główny cel kształcenia: Zapoznanie ze specyfiką i problematyką kształtowania zabudowy w regionalnym krajobrazie.
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia mają na celu zapoznanie ze złożonością relacji między projektowaną tkanką współczesną a kontekstem regionalnego krajobrazu. Pogłębienie i rozwinięcie wiedzy i umiejętności związanych z wykonywaniem zawodu architekta, poprzez rozwijanie umiejętności samodzielnego dochodzenia do rozwiązań projektowych uzależnionych od szerokiego spektrum uwarunkowań miejscowych, w tym funkcjonalno-przestrzennych, technicznych, prawnych. Wykształcenie postawy szacunku dla kontekstu regionalnego. Przygotowanie studenta do samodzielnej, kreatywnej pracy w zawodzie architekta poprzez rozwinięcie umiejętności kształtowania współczesnych struktur architektonicznych w środowisku regionalnym.
Materiały dydaktyczne: Dostępne do pobrania na stronie Katedry Konserwacji Zabytków
1 | J. Bogdanowski | Wprowadzenie do regionalizmu architektoniczno-krajobrazowego, [w:] Wiadomości Ekologiczne, T.XXIX, z | Warszawa. | 1983 |
2 | J. Bogdanowski | Krajobraz miasta jako problem tożsamości życia, Człowiek i środowisko. | Warszawa. | 1987 |
3 | G. Ciołek | Regionalizm w budownictwie wiejskim w Polsce. | Kraków. | 1984 |
4 | W. Kosiński | Regionalizm. Architektura 1. | . | 1981 |
1 | A. Niezabitowski, pod redakcją E. Chojeckiej | O pojęciu organiczności w architekturze w Sztuka a natura. | Katowice. | 1991 |
2 | Z. Radziewanowski | Architekutura regionalna jako czynnik sprzyjający identyfikacji człowieka ze środowiskiem. | II OSAR-Kraków-Zakopane. | 1981 |
1 | Z. Radziewanowski | Rola schronisk turystycznych w strukturze zagospodarowania przestrzennego obszarów górskich Polski P | Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków. | 1989 |
2 | Z. Radziewanowski | O niektórych problemach reginalizmu i ekologii w architekturze i urbanistyce | Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków. | 2005 |
Wymagania formalne: Zaliczenie pozytywne modułów TiPA, KiMOZ, OiKZ.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę z zakresu teorii i projektowania architektonicznego, historii architektury i budownictwa ogólnego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Biegle posługuje się budowlanym rysunkiem technicznym.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę w zakresie zasad projektowania obiektów w środowisku naturalnym i słabo zurbanizowanym | wykład, projekt zespołowy | egzamin - prezentacja i obrona projektu |
K_W13++ K_W22++ |
T2A_W02++ T2A_W05++ T2A_W07+++ T2A_W08++ T2A_W09+ T2A_W10+ |
02 | Ma wiedzę w zakresie ograniczeń wynikających z projektowania obiektów budowlanych w środowisku przyrodniczym | wykład, projekt zespołowy | egzamin - prezentacja i obrona projektu |
K_W15++ K_W23++ |
T2A_W02++ T2A_W05++ T2A_W07+++ T2A_W08++ T2A_W09+ T2A_W10+ T2A_W11+ |
03 | Potrafi zidentyfikować i dokonać twórczej reinterpretacji cech charakterystycznych architektury danego regionu. | wykład, projekt zespołowy | egzamin - prezentacja i obrona projektu |
K_U13++ K_U14++ |
T2A_U10++ T2A_U11++ T2A_U15++ T2A_U16+++ T2A_U17+ T2A_U18++ T2A_U19++ T2A_K01++ T2A_K02++ T2A_K03+++ T2A_K05+ T2A_K06+++ |
04 | Potrafi wykonać koncepcyjny projekt architektoniczny obiektu w środowisku przyrodniczym w oparciu o zasady projektowania, przepisy prawne i rozwiązania techniczne | wykład, projekt zespołowy | egzamin - prezentacja i obrona projektu |
K_U13++ K_U14+++ |
T2A_U10++ T2A_U11+ T2A_U15++ T2A_U16+++ T2A_U17+ T2A_U18++ T2A_U19++ T2A_K01++ T2A_K02++ T2A_K03+++ T2A_K05+ T2A_K06++ |
05 | Ma świadomość potrzeby podkreślania tożsamości regionalnej w projektowaniu architektonicznym. | wykład, projekt zespołowy | egzamin - prezentacja i obrona projektu |
K_K09++ |
T2A_K02++ |
06 | Wykazuje gotowość stosowania elementów architektury regionalnej i ich współczesnej reinterpretacji w celu zaznaczenia odmienności regionalnej i ułatwienia identyfikacji projektowanego obiektu. | wykład, projekt zespołowy | egzamin - prezentacja i obrona projektu |
K_K09++ |
T2A_K02++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W1-W2, P1-P3 | MEK05 MEK06 | |
1 | TK02 | W3-W4, P4-P10 | MEK02 MEK04 | |
1 | TK03 | W5-W6, P11-P20 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK04 | W7-W8, P21-P26 | MEK06 | |
1 | TK05 | W9-W10, P27-P31 | MEK05 | |
1 | TK06 | W11-W12, P32-P39 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK07 | W13-W15, P40-P45 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin - obrona projektu. |
Projekt/Seminarium | Ocena na podstawie złożonego projektu i końcowej prezentacji oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena z projektu, prezentacji i obrony - egzaminu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie