Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: ARCHITEKTURA: ARCHITEKTURA, ARCHITEKTURA: KONSERWACJA ZABYTKÓW ARCHITEKTURY, ARCHITEKTURA: URBANISTYKA I PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej
Kod zajęć: 6577
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P45 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. arch. prof. PRz Anna Martyka
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Cezary Szpytma
Główny cel kształcenia: Umiejętność rozwiązywania współczesnych problemów dotyczących rewitalizacji terenów zdegradowanych ocenianych z punktu widzenia architektury i urbanistyki.
Ogólne informacje o zajęciach: Celem modułu jest zdobycie przez studentów teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu rewitalizacji obszarów zdegradowanych. Ważnym aspektem jest uświadomienie studentów co do wagi problemu ponownego i wykorzystania obszarów zdegradowanych w kontekście ekonomii, środowiska i efektów społecznych. Całość kształcenia na module oparta jest o gruntowną analizę problemów konkretnej lokalizacji i wartościowych współczesnych przykładów analogicznych rozwiązań (głównie zagranicznych).
Materiały dydaktyczne: Dostępne na stronach domowych prowadzących grupy projektowe.
Inne: -
1 | Behr, Billert A., Kroning W., Muzioł-Wecławowicz A. | Podręcznik rewitalizacji. Zasady, procedury i metody dzialania współczesnych procesów rewitalizacji. | GTZ, UMIRM, Warszawa. | 2003 |
2 | Ministerstwo Infrastruktury | Podręcznik rewitalizacji. Zasady procedury i metody działania współczesnych procesów rewitalizacji. | Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, Warszawa. | 2003 |
3 | Kaczmarek S. | Rewitalizacja terenów poprzemysłowych. | Łódź. | 2001 |
4 | Odnowa miast - rewitalizacja, rehabiilitacja, restrukturyzacja | IGPiK, Kraków. | 2000 | |
5 | Pęski W. | Zarzadzanie zrównoważonym rozwojem miast. | Warszawa. | 1999 |
6 | Starzewska-Sikora A. | Instrumenty zarządzania rewitalizacją zdegradowanych terenów poprzemysłowych oraz obszarów odnowy mi | Ekonomia i Środowisko, Białystok. | 2007 |
7 | Rewitaliz.ować czy adoptować obiekty pogórnicze - rozważania teoretyczne. | art. dost. on-line http://www.min-pan.krakow.pl/Wydawnictwa/GSM2511/a01-Marciniak.pdf. |
1 | Kaczamarek S. | Rewitalizacja terenów poprzemysłowych. | Łódź. | 2001 |
2 | Behr, Billert A., Kroning W., Muzioł-Wecławowicz A. | Podręcznik rewitalizacji. Zasady, procedury i metody dzialania współczesnych procesów rewitalizacji. | GTZ, UMIRM, Warszawa. | 2003 |
Wymagania formalne: Ukończenie kursów projektowych na poprzednich latach studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę z zakresu teorii i projektowania architektonicznego i urbanistycznego, ogólne wiadomości na historii architektury przemysłowej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Biegle posługuje się rysunkiem technicznym, umie wykonać makietę / wizualizacje 3d.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Pracuje w zespole, jest komunikatywny.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę o podstawowych pojęciach z zakresu rewitalizacji obszarów zdegradowanych. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W05+++ |
T2A_W02+++ T2A_W05+++ T2A_W08+++ |
02 | Rozumie zasady organizacji oraz podstawy prawne procesu rewitalizacji. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W15++ |
T2A_W02++ T2A_W05++ T2A_W07++ T2A_W08++ T2A_W09++ T2A_W10++ |
03 | Potrafi określić stopień degradacji struktur przestrzennych. | projekt zespołowy lub indywidualny | prezentacja projektu |
K_U08+++ K_U09++ |
T2A_U10++ T2A_U11+++ T2A_U15++ T2A_U16+++ T2A_U17++ T2A_U18+++ T2A_U19++ |
04 | Potrafi dobrać odpowiedni sposób rewitalizacji analizowanego obszaru zdegradowanego. | projekt zespołowy lub indywidualny | prezentacja projektu |
K_W20+++ K_U07+++ |
T2A_W02++ T2A_W05++ T2A_W08+++ T2A_U10++ T2A_U11++ T2A_U15+++ T2A_U16++ T2A_U17++ T2A_U18+++ T2A_U19++ |
05 | Rozumie wartości krajobrazu w obszarach zurbanizowanych. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_K04+++ |
T2A_K02++ T2A_K06+ |
06 | Ma świadomość ekonomicznych, środowiskowych i społecznych aspektów rewitalizacji. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W22++ K_K03++ K_K04++ K_K14++ |
T2A_W02++ T2A_W05++ T2A_W07++ T2A_W08++ T2A_W09++ T2A_W10++ T2A_K01++ T2A_K02++ T2A_K03++ T2A_K05++ T2A_K06+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
2 | TK02 | W04 | MEK06 | |
2 | TK03 | W05 | MEK01 MEK02 MEK05 | |
2 | TK04 | W09-W10 | MEK04 | |
2 | TK05 | W13-W14 | MEK06 | |
2 | TK06 | P01-P15 | MEK03 | |
2 | TK07 | P16-P42 | MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK08 | P43-P45 | MEK06 | |
2 | TK09 | W03 | MEK01 | |
2 | TK10 | W05-W06 | MEK03 MEK05 | |
2 | TK11 | W07-W08 | MEK05 | |
2 | TK12 | W13-W15 | MEK02 | |
2 | TK13 | W11-W12 | MEK02 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 8.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
40.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
8.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny z zakresu objętego wykładami. |
Projekt/Seminarium | Ocena z projektu na podstawie projektu, klauzur, końcowej prezentacji oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena sumująca jako średnia ważona oceny z egzaminu (0,3 oceny końcowej) i projektu (0,7 oceny końcowej). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie