logo
Karta przedmiotu
logo

Praktyka inwentaryzacyjna - architektoniczna

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków

Kod zajęć: 6573

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / I30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. arch. Joanna Bartkiewicz

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie przez studenta praktycznej wiedzy, umiejętności dotyczącej metod i technik pomiarowych, projektowania i modelowania obiektów.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Praktyka inwentaryzacyjna - architektoniczna pozwala zaznajomić studentów z zasadami przeprowadzania inwentaryzacji architektonicznej budynku.

Materiały dydaktyczne: Prezentacja wprowadzająca do praktyki, laptop z odpowiednim oprogramowaniem, narzędzia rysunkowe, narzędzia pomiarowe (m.in. dalmierz laserowy, taśmy miernicze)

Inne: Obowiązujące akty prawne i standardy techniczne.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Brykowska M. Metody pomiarów i badań zabytków architektury Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. 2003
2 Neufert E. Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego Arkady. 2019
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Fangi G. The book of spherical photogrammetry: Theory and experiences Edizioni Accademiche Italiane. 2019
2 Miśniakiewicz E., Skowroński W. Rysunek techniczny budowlany Arkady. 2020

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Statut studenta Politechniki Rzeszowskiej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wg zakresu tematyki zajęć dydaktycznych na koniec 4 semestru.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Wg zakresu tematyki zajęć dydaktycznych na koniec 4 semestru.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do samodzielnego uczenia się oraz uzupełniania wiedzy. Umiejętność pracy w zespole.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 D.W1. zna i rozumie podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy, praktyka obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań (portfolio) K_W02+++
K_W03+++
P6S_WG
P6S_WK
02 D.W4. zna i rozumie normy i standardy w zakresie projektowania architektonicznego i urbanistycznego, przydatne do wykonywania prac pomocniczych realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy, praktyka obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań (portfolio) K_W02++
K_W03++
P6S_WG
P6S_WK
03 D.U1. potrafi ocenić przydatność typowych metod i narzędzi służących rozwiązaniu prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla projektowania architektonicznego realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy, praktyka obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań (portfolio) K_U01+++
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
04 D.U2. potrafi zaprojektować prosty obiekt lub jego fragment, typowy dla projektowania architektonicznego, zgodnie z zadaną specyfikacją realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy, praktyka obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań (portfolio) K_U01++
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
05 D.U3. potrafi wykonać elementy dokumentacji architektoniczno-budowlanej w odpowiednich skalach, współpracując z członkami zespołu projektowego realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy, praktyka obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań (portfolio) K_U01++
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
06 D.S2. jest gotów do właściwego określania priorytetów działań służących realizacji określonego zadania realizacja zleconego zadania, projekt zespołowy, praktyka obserwacja wykonawstwa, prezentacja dokonań (portfolio) K_K04+
P6S_KK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Sporządzenie inwentaryzacji obiektów (lub obiektu) o wartościach architektonicznych, historycznych i kulturowych, a także tych nie posiadających dokumentacji. Złożoność obiektów (lub obiektu) powinna dać możliwość przedstawienia na ich przykładzie problemów związanych z wykonywaniem pomiaru oraz sposobem jego zapisu, a także dawać możliwość poznania konstrukcji i technik budowlanych. 01h-30h MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Praktyka (sem. 4) Udział w praktyce: 30.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Praktyki i staże studenckie Zgodnie z zarządzeniem Rektora.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały : Student uzyskuje zaliczenie na podstawie zaświadczenia o odbyciu praktyki oraz oceny pracy studenta dokonanej przez osobę nadzorującą, której student podlega w firmie.

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie